تاریخ : 1397,چهارشنبه 02 خرداد03:12
کد خبر : 266645 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رئیس اداره فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

۲۷ اختراع به نام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ثبت شد

رئیس اداره فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ثبت ۲۷ اختراع در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو‌های گیاهی از سال گذشته تاکنون در اداره اختراعات توسط دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از نخستین گام‌های این دانشگاه‌ها است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد مهدی بانشی رئیس اداره فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: ثبت ۲۷ اختراع در اداره اختراعات و ثبت مالکیت ایران، توسط دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، از سال گذشته تاکنون در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو‌های گیاهی ثبت شده که این از نخستین گام‌ها برای پیش روی به سمت نسل سوم دانشگاه‌های فناور و کارآفرین است.

محمد مهدی بانشی با اشاره به اینکه نسل اول دانشگاه ها، آموزش محور و ارائه درس تئوری از ساختار اصلی اینگونه دانشگاه‌ها بوده است، بیان کرد: ساختار اساسی دانشگاه‌های نسل دوم، آموزش به همراه تحقیقات و متکی به مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی است.

وی گفت: تجهیز بیش از ۵۰ درصد مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی استان را از دیگر فعالیت‌ها در جهت ارتقا سطح فناوری و کارآفرینی است، اختصاص ۱۳ اتاق و دفتر به شرکت‌های مختلف فناور محور از دیگر برنامه‌های مرکز رشد دانشگاه بوده است.

بانشی خاطر نشان کرد:  درخواست ۱۶ گروه فناوری استان جهت استفاده از امکانات مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را موجب ارتقا سطح فناوری و کارآفرینی دانشگاه و استان است و نخستین شرکت دانش بنیان صنعتی دانشگاه، تحت عنوان الکترو طب آسیا در حوزه تجهیزات پزشکی با ثبت بیش از ۸ اختراع، از پیش رو‌ترین شرکت‌های دانش بنیان استان محسوب می‌شود.

رئیس اداره فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: ثبت ۵ شرکت و استقرار هسته‌های فناور همراه با حمایت‌های مالی و اقتصادی به مدت یک سال توسط مرکز رشد دانشگاه از اقدامات انجام شده جهت جذب، فعالیت، ثبت اختراع و تولید محصولات بوده است.

بانشی بیان کرد:  ایجاد شورای فناوری در جهت اصلاح قوانین پژوهش و تحقیقات و پیش روی به سمت نسل سوم دانشگاه‌ها از ساختار‌های لازم و ضروری مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اعلام است.

وی در خاتمه گفت: حمایت‌های مالی و مشاوره‌های ضروری به هسته‌های فناور و شرکت‌های مستقر در مرکز رشد از دیگر فعالیت‌های شورای فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است.