تاریخ : 1397,شنبه 05 خرداد15:53
کد خبر : 266988 - سرویس خبری : آخرین اخبار ورزشی

صلاح یا رونالدو، پیروز دیدار امشب؟

صلاح هم البته نیاز به معرفی ندارد. ترسناک‌ترین مهاجم این فصل اروپا بیش از گل‌هایی که زده با درخشش خیره‌کننده‌اش چشم مدافعان را ترسانده مخصوصا مارسلو که خیلی برای صلاح کری خوانده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: برای مایی که بازی امشب را از ایران دنبال می‌کنیم احتمالا این سوال یکی از سوال‌های اصلی است. آیا محمد صلاح روزه خواهد بود و آیا با زبان روزه گل خواهد زد؟ این احتمالا سوال اصلی برای مایی است که در فوتبال خودمان ندیده‌ایم بازیکنی با این درجه از موفقیت روزه بگیرد. سال‌هاست که نسل بازیکنان روزه‌گیر کمرنگ شده یا اینکه ما اهالی رسانه بیشتر روی آنهایی مانور داده‌ایم که گروه خونی‌شان به این حرف‌ها نمی‌خورد. به هر حال خبر داغ پیشافینال این بود که صلاح روزه می‌گیرد و می‌خواهد با زبان روزه در بزرگ‌ترین بازی عمرش شرکت کند اگرچه صحت خبر هنوز به صورت قطعی تایید نشده است. ببینیم روزه می‌گیری یا نه برادر؟

اما امشب در کی‌یف، رئال مادرید و لیورپول جذاب‌ترین بازی فصل را برگزار می‌کنند. دو تیم با شرایطی خاص و با جذابیت‌هایی غیرقابل انکار. هیچ کدام امسال در لیگ، قهرمان نشده‌اند و این بازی بزرگ‌ترین جام فصل‌شان را به آنها هدیه می‌کند. هر دو به مربیانی که دارند می‌نازند که با وجود جوانی بسیار خوش درخشیده‌اند. چه زیدان و چه کلاب با وجود ناکامی در قهرمانی در لیگ، با رسیدن به فینال توانایی‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند، مخصوصا کلاب که لیورپول درهم شکسته را تحویل گرفت و در مدتی کوتاه این تیم را به فینال لیگ قهرمانان رساند.

در بازی امشب چشم‌ها به دو بازیکن خیره می‌ماند. صلاح از لیورپول و رونالدو از رئال. رونالدوی 33 ساله که به‌زودی باید در جام‌جهانی مقابل مدافعان ما جولان بدهد، برای آخرین فیلم‌های چمپیونزلیگش حسابی برنامه دارد. او که دیگر در سنی قرار دارد که نمی‌تواند هیچ جامی را از دست بدهد، روی بردن این یک جام خیلی حساب باز کرده.

صلاح هم البته نیاز به معرفی ندارد. ترسناک‌ترین مهاجم این فصل اروپا بیش از گل‌هایی که زده با درخشش خیره‌کننده‌اش چشم مدافعان را ترسانده مخصوصا مارسلو که خیلی برای صلاح کری خوانده است.

از بازی امشب می‌شود مطلب زیاد نوشت. از دغدغه‌های زیدان برای فتح سومین جام‌قهرمانی اروپا و تضمین بقایش در رئال تا دو به شک بودن پرز برای حفط این مربی یا تغییر دادنش بعد از فینال. از گرت بیل و تلاشش برای یک بازی خوب در یکی از بدترین فصل‌های زندگی‌اش تا فیرمینوی زیرک و هشیار که دومین مهره هجومی لیورپول لقب گرفته است. در مورد این بازی مطلب و گفتنی زیاد است اما مهم‌ترین سوال این است که برنده این بازی چه ‌کسی خواهد بود؟ زیدان یا کلاب؟ رونالدو یا صلاح؟ بیل یا فیرمینو؟ برای پاسخ به این سوال‌ها باید تا شب صبر کرد.

* منبع: فرهیختگان