تاریخ : 1397,شنبه 05 خرداد19:47
کد خبر : 267017 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

فناوری‌های پوشیدنی در اداره‌های مدرن؛

کارمندان هوشمند آینده

فناوری های مدرنی که در آینده به کمک کارمندان برای تسهیل امورشان می آید احتمالا از نوع پوشیدنی است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فناوری های مدرنی که در آینده به کمک کارمندان برای تسهیل امورشان می آید احتمالا از نوع پوشیدنی است.

ساعت هوشمند
بیش از نیمی از کمپانی‌ها (59 درصد) به سمت دور کاری می‌روند. با استفاده از این ساعت هوشمند، قابلیت کاری کارمندان تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد؛ به‌طوری که آنها قادرند از طریق همین ساعت‌مچی، در زمانی که خارج از محل کار هستند، ایمیل‌ها و پیغام‌های خود را چک کنند و حتی تماس‌های خود را پاسخگو  باشند و حتی دور از اداره یا جلسه کاری هم به برخی کارهای فوری رسیدگی کنند.

دستبند تناسب اندام
دستبند هوشمند از دیگر فناوری‌های پوشیدنی است که به‌منظور حفظ تناسب‌اندام و کنترل رفتارهای کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارمندان با استفاده از این دستبندها، بیشتر مراقب سلامت خود خواهند بود. این دستبند، گام‌هایی را که کارمندان در طول روز برمی‌دارند و کالری مصرفی آنها را ثبت می‌کند. تا سال جاری بیش از 13 میلیون دستبند هوشمند توسط کارمندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عینک‌های هوشمند
عینک‌های هوشمند متصل به شبکه که از طریق صدا فعال می‌شوند، جزء فناوری‌های هوشمند پوشیدنی هستند که کارمندان می‌توانند از آنها در کنفرانس‌های ویدئویی استفاده و مانند عینک هوشمند گوگل از هر نقطه‌ای، بدون تماس دست، تماس تلفنی برقرار کنند. کاربرد این عینک‌های هوشمند توسط کارمندان، علاوه‌بر اینکه کار را برای آنها راحت‌تر می‌کند، هماهنگی کارمندان را با یکدیگر در محیط کار بهبود می‌بخشد.

فناوری‌های پوشیدنی مانند دستبندهای تناسب‌اندام و کنترل‌کننده‌های فعالیت بدنی باعث تقویت و بهبود این موارد  می‌شوند:رضایت شغلی/ بهره‌وری

میز تردمیلی
کارمندان معمولا پشت میزنشین هستند و همین امر، سلامت آنها را به خطر می‌اندازد. اما جایگزینی این میزها با میزهای تردمیلی تا حد زیادی می‌تواند موثر باشد. در واقع با اعمال تغییراتی، تردمیلی را تا ارتفاع کم به شکل میز طراحی می‌کنند؛ بنابراین، کارمندان علاوه‌بر کار کردن پشت میز کار، می‌توانند فعالیت بدنی هم داشته باشند. آنها می‌توانند پشت میز تردمیلی خود بنویسند، بخوانند، ایمیل ارسال و دریافت و اخبار روز را مشاهده کنند.

کنترل حرکت
در انگلیس، کارمندان روزهای زیادی را به دلیل کمردرد از کار مرخصی می‌گیرند. در واقع، کمردرد شایع‌ترین بیماری کارمندان انگلیسی به شمار می‌رود؛ از این رو، دستگاه کنترل حرکتی روی بدن آنها کار گذاشته می‌شود که بتواند نوع حرکت بدن آنها را کنترل کند. در واقع، این دستگاه، نوع نشستن و ایستادن کارمندان را کنترل کرده و مشکلات ناشی از این حرکات نادرست احتمالی را تشخیص می‌دهد.

دگمه سردست USB
خطای انسانی و خرابی‌های سیستم‌عامل، دوسوم درز اطلاعاتی در اداره‌ها هستند. بنابراین برای یک کارمند اهمیت دارد که از کارت‌های حافظه نامطمئن برای ذخیره اطلاعات استفاده نکنند. برای جلوگیری از این امر، بهتر است کارمندان، اطلاعات مورد نیاز را همیشه نزدیک به خود حفظ کنند؛ به این منظور، می‌توانند از یک جفت فلش استفاده کنند که به شکل دگمه سردست ساخته شده است و به صورت USB عمل می‌کند.


کد خبرنگار : 15