تاریخ : 1397,یکشنبه 06 خرداد16:26
کد خبر : 267119 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

حماس مذاکره با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد

خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در بیانیه‌ای هرگونه گفتگو‌های این جنبش با مقامات اسرائیل درباره مبادله اسرا را تکذیب کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از افکارنیوز، خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی جنبش حماس روز شنبه در بیانیه‌ای هرگونه گفتگو‌های این جنبش با مقامات اسرائیل درباره مبادله اسرا را تکذیب کرد.

خلیل الحیه افزود: «ما هر آنچه را که برخی رسانه‌ها درباره مذاکرات جدید میان حماس و اسرائیل در زمینه مبادله اسرا مطرح می‌کنند، به شدت رد می‌کنیم.»

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد انتشار این گونه اخبار کذب در چارچوب تلاش‌های اسرائیل برای فریب مردم خود مطرح می‌شود و حماس هرگونه مذاکره با تل آویو را مردود می‌داند.

به تازگی برخی رسانه‌های عبری زبان از دور جدید تلاش‌های دولت اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو برای بازگشت اتباع اسرائیلی که از سال ۲۰۱۴ در غزه بازداشت هستند، خبر دادند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ماه پیش گفته بود دولت وی همه تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای بازگرداندن اتباع اسرائیلی که در غزه بازداشت هستند، به کار می‌گیرد.

جنبش حماس تاکنون به سرنوشت چهار اسرائیلی از جمله دو نظامی این رژیم که در نوار غزه بازداشت هستند، هیچ اشاره‌ای نکرده است.

حماس می‌گوید تنها در صورتی اطلاعاتی درباره سرنوشت این افراد می‌دهد که اسرائیل ده‌ها اسیر فلسطینی را که در سال ۲۰۱۱ پس از آزادی آنان را دوباره بازداشت کرده است، آزاد کند.

با میانجی گری مصر در سال ۲۰۱۱ یک نظامی اسرائیلی با صد‌ها اسیر فلسطینی مبادله شدند، اما اسرائیل پس از مدتی اسرای آزاد شده را دوباره بازداشت و زندانی کرد.