تاریخ : 1397,سه شنبه 08 خرداد17:23
کد خبر : 267377 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تجمع دانشجویان کاشان در اعتراض به کارشکنی‌های معاونت فرهنگی

دانشجویان روزه‌دار دانشگاه کاشان ظهر روز گذشته با ساعت‌ها تجمع پشت درب‌های بسته دفتر ریاست، سعی در رساندن صدای دانشجویان به رئیس دانشگاه داشتند که با بی‌توجهی ریاست دانشگاه مواجه شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، دانشجویان روزه دار داشگاه کاشان ظهر روز گذشته با ساعت ها تجمع پشت درب های بسته دفتر ریاست، سعی در رساندن صدای دانشجویان به رئیس دانشگاه داشتند؛ اما با بی توجهی و بی احترامی ریاست مواجه شده و ساعت ها منتظر پاسخ های وی به مطالباتی چون شفافیت مالی معاونت فرهنگی، تخلفات هیئت نظارت، مشکلات خوابگاه، هزینه های گزاف برای برنامه های غیر دانشجویی وغیره ماندند.

در این بین هم دانشجویان دختر حاضر در تجمع به نمایندگی از کل دانشجویان دختر مشکلاتی چون حضور وقت و بی وقت نیروهای تاسیسات در خوابگاه، برخورد های نامتعارف و زننده کارکنان و اساتید با دانشجویان دختر را بیان کردند و زمانی که ریاست دانشگاه در باره مسئله حجاب اعلام کرد «برخورد خواهد شد»، یکی از دانشجویان به نمایندگی از جمع صریحا اعلام کرد: ما با برخورد حراست با دانشجویان در مسئله حجاب مخالفیم و صرفا به دنبال رفع مشکلات فرهنگی هستیم.

اما در گوشه ای از این تجمع پلاکاردی که جمله رهبر انقلاب درباره حجاب را بیان می داشت و یک مطالبه به حق اما حاشیه ای بود، آلت دست رسانه ها شد؛ گویا که هدف تمام این تجمع اعتراضی و شجاعانه چنین بوده است؛ اما باید بدانیم تنها افرادی که باید پاسخگوی مطالبات اعتراض امروز باشند، از این تغییر جهت سود می برند؛ چرا که اینگونه دانشجو را دربرابردانشجو قرار می دهند و خود آرام و بی صدا به حاشیه می روند‌.

محمد مطیعی فرد، دبیر جامعه اسلامی دانشگاه کاشان می گوید: دانشگاه کاشان در حدود چهارسال است که در زمینه های فرهنگی برخلاف امار وزارت علوم در حال تنزل است؛ تنزلی که موجب رشد چشمگیر آمار مشروطی دانشجویان شده است و دانشجویان و فعالین فرهنگی این دانشگاه بارها به عرض مسولان رسانده اند و پیگیری این دوستان یا صورت نگرفته یا صورت گرفته؛ اما برای مدت کوتاهی نظارت ها اعمال شده است.

وی ادامه می دهد: این منوال ادامه داشته تا هفته های اخیر که جمعی از دانشجویان و فعالین فرهنگی با شواهد و مدارک به دیدار ریاست دانشگاه رفته و گلایه خود رابه ریاست منتقل کرده و خواستار برکناری معاونت فرهنگی دانشگاه شدند؛ اما مشاهد شد که ریاست دانشگاه خود به دسته ای از موضوعات مطرح شده توسط دانشجویان توجه کرده؛ اما به تنها موضوع اصلی مطرح شده که همان برکناری معاونت بوده، اصلا توجهی نداشته و پاسخی در اینباره هم به دست دوستان نرسید که به احتمال زیاد خشم دانشجویان انقلابی را به همراه خواهد داشت.

این فعال دانشجویی ادامه داد: سوال این جاست که چرا توجهی به فرهنگ دانشگاه صورت نمی گیرد یا الان که دانشجویان دلسوز اعتراض می کنند، توجهی به خواسته هایشان نمی شود؟!

لازم به ذکر است، جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه کاشان در چند روز گذشته در قالب ۹ تشکل و کانون اعتراض خود را پیرامون شرایط نامناسب فرهنگی به گوش ریاست این دانشگاه رساندند.

آنچه که موجب شده است این دانشجویان اینگونه در دفتر ریاست حضور پیدا کنند وخیم شدن اوضاع فرهنگی و کارشکنی‌های متعدد معاونت فرهنگی در این دانشگاه است.

شنیده ها حاکی از آن است برنامه ها و اقدامات نامناسب و بعضا زننده در زمینه های فرهنگی، مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی و اعتیاد، تبدیل دانشگاه به محل تاخت و تاز احزاب و دعوت از افراد معلوم الحال موجب خشم دانشجویان انقلابی شده است.