تاریخ : 1397,پنجشنبه 10 خرداد19:55
کد خبر : 267630 - سرویس خبری : یادداشت

محسن عبداللهی خلج

زوایای مختلف یک تجاوز

ولی این خبر آن چنان تکان دهنده بود که رهبر انقلاب از آن به عنوان "جنایت" یاد می کنند. اگر از سایت ها و شبکه های اجتماعی خصوصاً اینستاگرام که هیچ کنترلی بر آن توسط مسئولین امر نیست و بر این دست اتفاقات دامن می زند بگذریم، چه می شود که رهبر انقلاب از این جنایت احساس تاسف و اندوه می کنند؟!

خبرنامه دانشجویان ایران: محسن عبداللهی خلج*// متن: دستور صریح بود: «مقتضی است پس از محاکمه سریعاً حدود الهی را در رابطه با محکومین اجرا نمایید». پس از پخش خبر آزار و اذیت جنسی تعدادی از دانش آموزان مدرسه ای در غرب تهران توسط معاون آن مدرسه، نامه رهبر انقلاب تعجب همگان را برانگیخت که چرا رهبر انقلاب مستقیماً دستور رسیدگی به این مسئله را دادند؟!

هر از گاهی خبر آزار و اذیت های جنسی کودکان و نوجوانان در خانواده ای یا محله ای که به اجبار صورت گرفته است، شنیده می شود. ولی این خبر آن چنان تکان دهنده بود که رهبر انقلاب از آن به عنوان "جنایت" یاد می کنند. اگر از سایت ها و شبکه های اجتماعی خصوصاً اینستاگرام که هیچ کنترلی بر آن توسط مسئولین امر نیست و بر این دست اتفاقات دامن می زند بگذریم، چه می شود که رهبر انقلاب از این جنایت احساس تاسف و اندوه می کنند؟!

مدرسه، خانه دوم همه نوجوانان و کودکان است و باید برای آنان که امید های این مرز و بوم هستند، سکوی پیشرفت باشد. مدرسه همانند خانه اول آنها یعنی خانواده آن قدر مهم و حساس است که نظام سلطه برای نسل نوجوانِ ملت‌ها به‌ویژه ملتِ ایران برنامه دارد، به دنبال تغییر از درون هستند و با تحمیل نسخه های بی اعتبار و ناکارآمد همچون 2030 به دنبال تضعیف نسل چهارم کشور هستند.

پس نباید شک کرد که شخص اول جمهوری اسلامی برای این نسل دلش میسوزد. این دلسوزی آیت الله خامنه ای برای این نسل نیز بر همگان واضح است، آنجایی که ایشان می فرمایند: «ما میخواهیم آن کسی که از آموزش و پروش خارج میشود بعد از سیزده سال انسانی باشد با برجستگیهای اخلاقی، برجستگیهای فکری و مغزی، و با تدین؛ یک چنین انسانی میخواهیم. از نظر اخلاقی: انسانی باشد شجاع، خوشخو، خیرخواه، خوش‌بین، امیدوار، بلندهمت، مثبت در قضاوتها و سایر خصوصیات اخلاقیای که برای یک انسانِ مطلوب شما در نظر میگیرید. از لحاظ خصوصیات فکری: خلّاق، پرسشگر، اهل فکر، اهل نوآوری، مایل به ورود در میدانهای بسیار وسیعِ نادانستنیهای بشر برای کشف دانستنیها و افکندن نور علم به وادی مجهولات، و صاحب فکر. از جنبه‌ی رفتاری: آدم منضبط، قانون‌شناس. ما چنین موجودی میخواهیم.»

حال چه بخواهیم و چه نخواهیم این مساله رسانه ای شده است و از همه مهمتر این خبر را هم سن و سالانِ آن دانش آموزانی که در مدرسه معین تهران با آزار و اذیت جنسی مواجه شده اند، نیز می شنوند و با آن روبرو می شوند. هوش رسانه ای رهبر انقلاب ایجاب می کند تا با دستوری یک خطی و رسانه ای کردن آن، اقدامی فوری و قطعی صورت گیرد تا همه هوشیار شوند که قرار نیست سرمایه های عظیم این انقلاب یعنی نسل چهارم انقلاب از دست بروند. چه بسا در اثنای این حکم وظیفه کارگزاران نظام خصوصاً وزارت آموزش و پرورش بیشتر می شود که بر تربیت این نسل بیشتر همت گمارند و از مسایل حاشیه ای پرهیز کنند و خصوصاً بر مدارسی که به صورت غیرانتفاعی مدیریت می شوند، نظارت بیشتری کنند.

* دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت رسانه


کد خبرنگار : 16