تاریخ : 1397,جمعه 11 خرداد15:21
کد خبر : 267665 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

آموزش‌های ضروری برای دانشجویان

۶ ترفند ساده برای رفع مشکل هنگ کردن گوشی

با این کارها گوشی شما همچون روز اول خواهد شد اما توجه داشته باشید که با این کار تمام اطلاعات شما پاک می‌شود پس شماره‌ها و اطلاعات دیگری که برای شما مهم است در جایی خارج از گوشی مانند رم خارجی و یا کامپیوتر ذخیره کنید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از رایج‌ترین علل نارضایتی برخی کاربران تلفن‌های همراه هنگ کردن گوشی آن‌هاست به امید رهایی از این وضعیت گوشی خود را تعویض می‌کنند اما گوشی جدید هم پس از مدتی به طور مکرر هنگ می‌کند اما غافل از اینکه بسیاری از این موارد با چند ترفند ساده حل می‌شود.

برای گوشی خود رم بخرید
اگر از موبایل خود زیاد استفاده می‌کند و به نوعی عصای دست شماست احتمالا فایل‌های بسیاری اعم از فیلم، عکس، ورد و ... بر روی آن دارید و یا ممکن است نرم‌افزار‍‌های مختلفی روی گوشی آن نصب کرده باشید، کافی است یک حافظه رم برای گوشی خود بخرید و اطلاعات خود را به آن منتقل کنید.

سعی کنید قاب گوشی نخرید
موبایل‌ها همچون بسیاری از ابزارهای الکترونیکی با کار کردن داغ می‌کنند و باید خنک شوند تا بتوانند بهتر کار کنند، به همین دلیل قاب‌های پلاستیکی و مخصوصا مشکی رنگ اجاره نمی‌دهند گرما به خوبی منتقل شود پس بهتر است از گوشی‌های بدون قاب و ترجیحا با بدنه فلزی استفاده کنید.

فابل‌هایی که به آن نیاز ندارید را پاک کنید
حضور در شبکه‌های اجتماعی به بخش جدانشدنی زندگی انسان‌ها تبدیل شده است اما باید توجه داشته باشید که به واسطه این حضور دائمی همواره خواسته و یا ناخواسته فایل‌های بسیار زیادی دانلود می‌شوند که موجب می‌شود بخشی از حافظه گوشی شما را اشغال کنند. بنابراین بسته به سطح استفاده خود از این اپلیکیشن‌ها به محل ذخیره فایل‌های مرتبط با این نرم‌افزار در حافظه گوشی هم سر بزنید و فایل‌های که به آن نیاز ندارید را پاک کنید.

آنتی ویروس نصب کنید
ویروس‌ها فایل‌های مخربی هستند که از لابه لای فایلهای که دانلود می‌کنید و یا از طریق بلوتوث، شریت و... دریافت میکنید وارد گوشی شما می‌شوند و عملکرد گوشی شما را مختل می‌کنند برای مثال به خاطر تکثیر زیاد گوشی شما هنگ می‌کند، ناخودآگاه خاموش و روشن می‌شود، می‌خواهید اتصال به وایفا را قطع کنید اما موفق نمی‌شوید و یا به شکل خودکارر به اینترنت وصل می‌شود و... این نشانه‌ها یعنی گوشی شما ویروس دارد و راهخچاره آن دانلود یک آنتی ویروس مناسب است که می‌توانید از طریق لینک زیر آن را دانلود کنید.

آنتی تروجان را فراموش نکنید
تروجان‌ها نرم‌افزار‌های بسیار مخربی هستند که همچون ویروس وارد گوشی شما می‌شوند اما اختیار پردازنده گوشی را در دست می‌گیرند و اطلاعات شخصی شما را به سرقت می‌برند و فایل‌هایی که از پیش برای حمله به آن طراحی شده اند را تخریب می‌کنند، مشکلاتی چون بازنشدن گالری گوشی و اجرا نشدن برنامه‌هایی خاص، روشن نشدن گوشی و ... نشان می‌دهد به گوشی شما توسط حداقل یک تروجان حمله شده و وقت استفاده از آنتی تروجان است که می‌توانید آن را از طریق لینک زیر دانلود کنید.

توجه داشته باشید که نباید از هر سایت و یا کانلی که نمی‌شناسید فایلی دلنلود کنید، احتمالا شما تبلیغاتی مانند نرم افزار دوربین لخت کن، هک تلگرام و امثال این‌ها را دیده‌اید، مراقب فریب و تله سودجویان باشید چون ممکن است فایل مورد نظر حاوی ویروس و یا تروجان باشد.

گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید
اگر همه مراحل بالا را طی کرده‌اید و هنوز هم گوشی شما به شکل مطلوب نرسیده و باز هم کمی هنگ می‌کند می‌توانید با برگرداندن گوشی خود به تنظیمات کارخانه از شر هنگ‌کردن‌های موبایل خود خلاص شود، برای این کار کافی است به تنظیمات گوشی خود رفته و گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه را انتخاب کنید. با این کار گوشی شما همچون روز اول خواهد شد اما توجه داشته باشید که با این کار تمام اطلاعات شما پاک می‌شود پس شماره‌ها و اطلاعات دیگری که برای شما مهم است در جایی خارج از گوشی مانند رم خارجی و یا کامپیوتر ذخیره کنید.

* گزارش از نقی اصغری


کد خبرنگار : 16