تاریخ : 1397,سه شنبه 08 خرداد11:55
کد خبر : 267668 - سرویس خبری : ماه دیدار ماه

نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار دانشجویان با رهبری:

کلید واژه آقازادگی بنیاد و بنیان هر فسادی است

خواهشمندم دستور فرمایید دستگاه های گوناگون، مجلس شورای اسلامی و به ویژه دولت و وزارتین در راستای اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاه تراز انقلاب و دانشگاه تمدن ساز، همکاری و همدلی بیشتری به خرج دهند. بی تردید اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی، اعتلای نظام آموزشی است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن سخنرانی حسن بکتاشی، دبیر اتحادیه دوم دانشگاه آزاد اسلامی را در ادامه می‌خوانید:

بسم الهم الرحمن الرحیم

آقای من سلام!
تشکر میکنم از حضرتعالی که همه ساله محفل دیدار و گفتگو با دانشجویان را برپا می دارید و صبورانه و پدرانه به حرفها، درد دلها، گلایه ها و نقدهای ما گوش فرا می دهید. این خود نشان دهنده اهمیت صدای نسل نوی انقلاب و جوانان مومن این سرزمین در خاطر شما دارد.

رهبرم!
گله داریم
- گله داریم از کم توجهی و عدم اعتماد مسئولین به جوانان مومن انقلابی
- گله داریم از مسئولین پر مدعا، تنبل، فرتوت، غربگرا و اشرافی و البته از آقازاده های بی خاصیت، رانتخوار و دست آموز غرب
- گله داریم از اینکه برجام نافرجام را فتح الفتوح خواندند و از فتح خرمشهر بالاتر دانستند.   بیابان بی آب و علف را به باغ گلابی تشبیه نمودند. منتقدین را کم سواد و بی شناسنامه خوانده به جهنم حواله دادند ... چقدر گفتیم، چقدر نوشتیم، چقدر شما گفتید، چقدر تذکر دادید. آقایان " بفرمایید این هم نتیجه اش "
- گله داریم آمریکا را کدخدا خواندند و الان به دنبال برجام اروپایی اند. یادشان رفته زمانی که خود مسئول بودند همین اروپایی ها زیر میز مذاکرات و تعهداتشان زدند.

آقا جان
قسم می خورم به این ماه عزیز، به خون مطهر و مقدس شهدا، جوانان و دانشجویان معتقد به مبانی نظام اسلامی تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون چونان 60 شهید مدافع حرم از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، از انقلاب و از آرمان های حضرت امام دفاع خواهند کرد.
آقا جان روی ما حساب کنید.
و همه بدانند
وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد

حضرت آقا
مستحضرید که دانشگاه آزاد اسلامی مولود مبارک انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان و دارای 420 واحد و مرکز دانشگاهی، بیش از یک و نیم میلیون دانشجو و شش میلیون دانش آموخته و دهها هزار استاد فاضل، واجد ظرفیت های فراوانی در حوزه های گوناگون از جمله صنعت، خدمات، کشاورزی، سلامت و پزشکی، علوم پایه، علوم انسانی و ... است که مسئولین عالی نظام و دستگاه های مرتبط می توانند در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی، اشتغال زایی، شرکت های دانش بنیان و کاهش جدی آسیب های اجتماعی و ... از این داشته های غنی و فاخر استفاده نمایند.

خواهشمندم دستور فرمایید دستگاه های گوناگون، مجلس شورای اسلامی و به ویژه دولت و وزارتین در راستای اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاه تراز انقلاب و دانشگاه تمدن ساز، همکاری و همدلی بیشتری به خرج دهند. بی تردید اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی، اعتلای نظام آموزشی است.

البته در اینجا لازم می دانم که گلایه کوچکی از باب فرزندی، عرض کنم که با وجود 3 اتحادیه بزرگ دانشجویی و 298 تشکل فعال دانشجویی سهمی بسیار اندک در این ضیافت نورانی به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هم به عنوان سخنران و هم به عنوان میهمان اختصاص داده شده است. لطفاً بفرمایید اصلاح کنند.

به نظر می رسد موانع گوناگونی پیشاروی نظام آموزش عالی کشور به طور اعم وجود دارد: از جمله اینکه دانشگاه ها صرفاً روی مباحث نظری تاکید می کنند و از مهارت افزایی معطوف به نیازهای کشور غفلت ورزیده می شود. علی رغم تاکید همگان، هنوز که هنوز است ارتباط با صنعت، خدمات و کشاورزی وجود ندارد و یا با نازلترین شکل ممکن اتفاق می افتد.

در حوزه فرهنگی، سند دانشگاه اسلامی به عنوان سند راهبردی و فرا دستگاهی مورد غفلت واقع شده گرچه با تدبیر حضرتعالی و تحولات مدیریتی دانشگاه آزاد، حوزه فرهنگی و توجه به جوانان مومن انقلابی و تشکل های ارزشی مورد توجه قرار گرفته است.

در بخش مدیریت آموزش عالی، نقش جوانان دانشجو و استادان جوان به شدت کمرنگ ارزیابی می شود. لازم است مشارکت جوانان در مدیریت دانشگاه پررنگتر شود و بدیهی است صرف گفتار درمانی نتیجه ای نخواهد داد. بایستی فرآیندهای لازم جهت مشارکت جوانان طراحی و با مدیریت جهادی وارد فاز عملیاتی گردد.

در حوزه پژوهش تاکید بیش از حد به مقاله نویسی با استانداردها و شاخص های جهانی از جمله  ISI  که باعث می شود هدایت و رهبری جریان تولید علم کشور در اختیار نهادها و دستگاه های بیگانه قرار گیرد. سلطه علمی، بزرگترین و فاجعه بارترین نحوه امپریالیسم و استکباری است که متاسفانه نادیده گرفته شده و ذخایر علمی غرب در هر لحظه با این سیاست  تقویت می گردد.  

تولیدات علمی و پژوهش های گوناگون به ویژه رساله های تحصیلات تکمیلی بایستی معطوف به نیازهای کشور باشد. در حوزه آسیب های اجتماعی که مورد توجه و تاکید حضرتعالی است، دانشگاه ها و به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی می تواند مشکل گشا باشد.

تاسیس دفاتر مشاوره در واحدهای گوناگون، حل مشکل بیکاری با اتکا به امکانات و توان داخلی، توجه جدی به مساله ازدواج و فرزندآوری، کاهش اعتیاد، افزایش امید به زندگی، بهبود شرایط اقتصادی و کسب و کار از جمله اقداماتی است که می توان انجام داد و البته برخی نیز صورت گرفته است. در این زمینه لازم است دستگاه های قانون گذاری و اجرایی به ویژه وزارتین (علوم و بهداشت) در جهت تحقق اهداف فوق با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری جدی و موثر داشته باشند.

آقا جان!
امسال چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است و نهال نوپای انقلاب به درخت تناوری تبدیل شده است. انقلابی که با خلع رژیم فاسد، دست نشانده و دیکتاتور پهلوی و تاسیس نظام اسلامی متکی به ارزشهای بومی شروع شد.

غرب و در راس آن شیطان بزرگ، آمریکای جهانخوار به دلیل از دست دادن پایگاه خود، از طراحی و عملیاتی کردن آنچه می توانستند، کوتاهی نکردند. کودتاهای گوناگون، ترورهای کور و وحشیانه، جنگ تحمیلی، تحریم های ظالمانه، تاسیس و حمایت از گروهک های تروریستی و تکفیری و ... از جمله نقشه های شوم شیطان بزرگ است. به رغم این، انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام خمینی(ره) و حضرتعالی و مجاهدت و شهادت هزاران جوان مومن انقلابی با سری بلند و سینه ای ستبر به صراط مستقیم خود ادامه داده و خواهد داد. دقیقاً از این زاویه است که دشمنان می خواهند با سیاست یاس پراکنی و نومید سازی باعث کاهش سرعت پیشرفت کشور شوند و متاسفانه در این نقشه شوم یاس آفرینی، برخی رسانه ها و شخصیت ها در پازل دشمن بازی می کنند. دستاوردهای انقلاب اسلامی چنان شکوهمند  است که هر انسان منصفی را به تحیر، تعجب و البته تقدیر و تحسین وا می دارد. بر شماری هر یک از دستاوردهای انقلاب اسلامی، نیازمند صدها مقاله و دهها کتاب است.

اما آقا جانم
آسیب هایی هم داریم. امان از آقازادگی. کلید واژه آقازادگی بنیاد و بنیان هر فسادی است. رانت هایی که به دلیل انتساب و یا اتصال به مسئولی انباشته شده و تبدیل به مردابی متعفن می گردد. البته انواع آقازاده ها داریم. آقازاده های سیاسی، آقازاده های اقتصادی، آقازاده های فرهنگی و آقازاده های علمی که همه اینها سر یک سفره اند. بی پروا بگویم، راست و چپ ندارد. اصلاح طلب و اصولگرا نمی شناسد. معمم و مکلا هم ندارد. مبارزه با فساد این طور که پیش می رود به شوخی می ماند. به حرفهای دهان پر کن می ماند. مبارزه با فساد عزم جدی می خواهد و اراده ای انقلابی.

شاید فرمان شما به جوانان با رمز "آتش به اختیار" راهگشای مشکلات باشد. اما دستگاههای جور واجور نظارتی کجایند؟

امیدواریم که در این شبهای نورانی، لیله القدری برای بازگشت برخی از آنها به راه نورانی امام و انقلاب باشد.

رهبرم!
بنده به نمایندگی از اتحادیه های دانشجویی و تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی عاشقانه و بی صبرانه منتظر آن روز هستیم  که قدم بر چشم ما بگذارید و در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در جمعمان باشید.

آقا جانم، دعوت ما را پذیرا باشید.

ای خوشا روزا که ما معشوق را مهمان کنیم            دیده از روی نگارینش نگارستان کنیم
گر ز داغ هجر او دردی است در دل های ما            ز آفتاب روی او آن درد را درمان کنیم


کد خبرنگار : 16