تاریخ : 1397,یکشنبه 13 خرداد17:38
کد خبر : 267938 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

حافظه «گوگل درایوتان» را خالی کنید

تا سال‌ها قبل ذخیره اطلاعات به گونه‌ای بود که تنها از طریق قسمتی که فایل‌ها در آن ذخیره شده بود، قابلیت دسترسی به آنها وجود داشت و در صورت نبود آن بخش مورد نظر، دسترسی به اطلاعات مورد نظر نیز امکان نبود. اما با هوشمند شدن گوشی‌های موبایل، گوگل به فکر توسعه نوعی فناوری موسوم به Google Drive افتاد تا از این طریق، کاربران بتوانند با ذخیره اطلاعات در آن، بتوانند از هر منبعی به آن دسترسی پیدا کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فرهیختگان؛ در حقیقت، گوگل درایو (Google Drive) نوعی سرویس ذخیره ابری است که توسط گوگل به همه کاربران ارائه می‌شود. در واقع، گوگل درایو، مکان امنی برای ذخیره فایل‌های شماست و از طریق آن می‌توانید از هر گوشی هوشمند، تبلت یا کامپیوتری به فایل‌های خود در گوگل درایو دسترسی پیدا کنید.

زمانی که یک حساب کاربری جدید گوگل ایجاد می‌کنید، یک فضای خالی معادل 15 گیگابایت در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ اما قابل ذکر است که این فضا با حساب Gmail و Google Photos مشترک است. به گزارش gadgetsnow، اگر از حساب جی‌میل خود به عنوان ایمیل پایه استفاده می‌کنید، احتمال پر شدن این 15 گیگ وجود دارد. در این شرایط دو گزینه در مقابل شما قرار دارد که یا باید حافظه اضافی خریداری کنید یا بخشی از حافظه گوگل درایو را خالی کنید. اگر اطلاعات و فایل‌های مهمی روی حساب کاربری جی‌میل و گوگل درایو ذخیره کرده‌اید، باید به فکر خرید فضای اضافی برای ذخیره باشید. اما اگر تمایل به صرف هزینه و خرید فضای اضافی ندارید، بهترین گزینه برای شما حذف اطلاعات و فایل‌های قدیمی و غیرضروری است تا فضا در گوگل درایو برای ذخیره اطلاعات جدید باز شود. برای این کار بهتر است این مراحل را طی کنید:

ابتدا اپلیکیشن Google Drive را در گوشی هوشمند باز کنید. سپس روی نماد «سه خط افقی» که در بالا، گوشه سمت چپ قرار گرفته، ضربه بزنید تا قسمتی برای جست‌وجوی اطلاعات مورد نظر برای شما باز شود و گزینه تنظیمات را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید گزینه Cache را مشاهده کنید که فایل‌های غیرضروری در آن ذخیره می‌شوند. سپس روی گزینه Clear Cache (پاک کردن کش) کلیک کنید تا این فایل‌های اضافی حذف      شوند و حافظه درایو هم خالی شود. حالا از اپلیکیشن Google Drive خارج شوید و آن را دوباره باز کنید. فایل‌هایی را انتخاب کنید که به آنها احتیاجی ندارید. بعد از انتخاب موارد دلخواه و اضافی، آیکون Trash را انتخاب کنید که به عنوان سطل زباله برای حذف این فایل‌ها عمل می‌کند. در این مرحله و قبل از حذف، سیستم از شما سوال می‌پرسد که آیا از حذف این فایل‌ها اطمینان دارید؟ با کلیک روی ok، فایل‌های غیرضروری پاک خواهند شد. سپس، حساب کاربری جی‌میل‌تان را باز کنید و برخی ایمیل‌های قدیمی را که دیگر نیازی به آنها ندارید، پاک کنید. این مرحله را برای تب‌های مختلف حساب کاربری جی‌میل تکرار کنید. در مرحله بعدی، فولدر Trash را باز کنید و تمام فایل‌های موجود را انتخاب و حذف کنید. این کار هم بخشی از فضای گوگل درایو را حذف می‌کند. حساب کاربری Google Photos را باز کنید و فایل‌هایی را که دیگر مورد نیاز نیستند، با کلیک روی گزینه trash icon حذف کنید.


کد خبرنگار : 15