تاریخ : 1397,چهارشنبه 16 خرداد21:21
کد خبر : 268147 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

برترین پوشیدنی‌های دنیا در سال ۲۰۱۸

کنگره جهانی موبایل (MWC) هرساله برترین محصولات صنعت گوشی موبایل را در دنیا به نمایش می‌گذارد و غالبا کمپانی‌های معروف دنیا از قبیل سامسونگ، اپل، ال‌جی و هوآوی در کنار دیگر شرکت‌کنندگان در آن حضور می‌یابند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به گزارش wareable، در سال جاری میلادی هم علاوه‌بر محصولات متنوع در حوزه فناوری، برترین‌ها در زمینه فناوری‌های پوشیدنی نیز معرفی شده‌اند.

ساعت هوشمند Haier Asu
ساعت هوشمند Asu به‌عنوان یک ردیاب، اطلاعات مرتبط با تناسب اندام و سلامت فرد را روی نمایشگر آن نشان می‌دهد. این ساعت دارای GPS اینترنت پرسرعت 4G است؛ باتری 650 میلی‌آمپر دارد و با توجه به حسگری که داخل آن کار گذاشته شده، ضربان قلب کاربر را نیز کنترل می‌کند. این ساعت هوشمند بیشتر ظاهری شبیه به ماشین‌حساب دارد. بند کشی، اندازه بزرگ ساعت با نمایشگر 54/1 اینچی و بادوام بودن آن از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. قابلیتی که این ساعت را کمی نسبت به دیگر ساعت‌ها متمایز کرده، استفاده از یک پروژکتور در سمت راست آن است که اطلاعات ثبت‌شده را روی دست منعکس و از مچ دست کاربر به‌عنوان نمایشگر استفاده می‌کند. همچنین می‌توان از نوعی کیبورد مجازی برای تایپ اعداد روی نمایشگر ساعت استفاده کرد.

دستبند کنترل قند سونی و اریکسون
دو کمپانی سونی و اریکسون با همکاری یک کمپانی قطعه‌ساز، موفق به تولید کانسپتی از دستبند هوشمند شده‌اند که تراشه LTE روی آن طراحی شده و وقتی دور مچ دست کاربر قرار می‌گیرد، می‌تواند قند خون فرد را کنترل کند. این دستبند با توجه به پشتیبانی از اتصال سلولی، قادر به ارسال اطلاعات به گوشی هوشمند یا کار بدون اتصال به گوشی است. این دستبند از طریق بلوتوث به یک فرستنده هوشمند، اطلاعات موردنیاز را ارسال می‌کند. به گزارش prnewswire، این فناوری پوشیدنی، میزان قند خون، فعالیت، خواب و ضربان قلب را کنترل می‌کند و هنگام افت قند خون، فرد را آگاه می‌سازد. این دستبند براساس سیستم ابری کار می‌کند و بدون وابستگی به پوشش سلولی گوشی هوشمند، اطلاعات را به گوشی می‌فرستد.

ساعت هوشمند Fitbit Ionic
کمپانی Fitbit سرانجام اولین ساعت هوشمند خود را به نام Ionic روانه بازار کرد، اما بیشتر از آنکه کاربر از آن به‌عنوان ساعت استفاده کند، می‌تواند در قالب یک ردیاب سلامت نیز روی آن حساب کند. با توجه به الگوریتم‌هایی که در طراحی این ساعت استفاده شده است، ورزشکارانی چون دونده‌ها، دوچرخه‌سواران، شناگران و وزنه‌‌برداران می‌توانند علائم حیاتی خود را از طریق این ساعت کنترل کنند. سیستم GPS این ساعت در مقایسه با دیگر ساعت‌های موجود در بازار، کیفیت بالاتری دارد. به گزارش techradar، باتری Ionic تا چهار روز دوام دارد و کاربر در این مدت نیازی به خارج کردن ساعت از دست ندارد. بدنه آن از جنس آلومینیوم و سبک‌تر از بیشتر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار است. این ساعت هوشمند ضدآب است و به‌راحتی می‌توانید از آن در حمام یا استخر استفاده کنید. نمایشگر آن، تمام‌رنگی و مستطیلی‌شکل است.

ساعت هوشمند ورزشی LG
مدل پرچمدار ساعت هوشمند اندروید Wear 0.2 در اوایل سال 2017 رونمایی شد، اما هنوز هم جزء بهترین نمونه‌های ساعت هوشمند به شمار می‌رود. از ویژگی‌های این ساعت می‌توان به GPS، اینترنت پرسرعت و سیستم NFC برای استفاده از «گوگل پی» اشاره کرد. همچنین علائم حیاتی کاربر از جمله ضربان قلب فرد را در باشگاه کنترل می‌کند. این ساعت ضدآب است، اما تنها قادر به تحمل آب در عمق 1.5 متر و به مدت 30 دقیقه است. ابعاد آن برای بسیاری از کاربران بزرگ بوده و نمایشگر OLED آن 1.38 اینچی است.

ساعت هوشمند Gear S3 سامسونگ
این مدل با سیستم ‌عامل‌های اندروید و iOS سازگار می‌شود و نوع ارتقایافته Gear S2 است، اما نسبت به آن ظاهر کلاسیک‌تری داشته و با پهنای 46 میلی‌متر، اندازه بزرگ‌تری دارد. باتری قدرتمند آن تا سه روز شارژ را نگه می‌دارد. این ساعت تنها عملکردهای یک ساعت را ندارد، بلکه مانند یک ردیاب سلامت هوشمند نیز عمل می‌کند و حسگرهایی داخل آن تعبیه شده‌اند که ضربان قلب را نیز می‌سنجند و مجهز به GPS هم شده است. این ساعت گزینه‌ای برای استفاده از اینترنت LTE و نیز بلندگویی مستقل برای استفاده از ساعت برای دریافت تماس‌ها دارد.


کد خبرنگار : 15