تاریخ : 1397,یکشنبه 20 خرداد02:35
کد خبر : 268541 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

بودجه علوم پزشکی شیراز ۲۰ درصد کاهش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۹۷ نسبت به سال قبل ۲۰ درصد کاهش داشته استکه اگر افزایش جمعیت، دستمزد و برخی هزینه‌های دیگر هم در نظر گرفته شود در واقع تا سقف ۵۰ درصد با کاهش بودجه مواجه شده‌ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دیدار با نماینده، ولی فقیه در فارس با اشاره به طرح تحول سلامت که از دولت یازدهم در کشور اجرایی شد، گفت: بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۹۷ نسبت به سال قبل ۲۰ درصد کاهش داشته استکه اگر افزایش جمعیت، دستمزد و برخی هزینه‌های دیگر هم در نظر گرفته شود در واقع تا سقف ۵۰ درصد با کاهش بودجه مواجه شده‌ایم.

بهادر در ادامه افزود: بودجه‌های خوبی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد که با آن بسیاری از بیمارستان‌ها مجهیز و تعمیر شدند، اما در عین حال واکنش‌ها و اعتراضاتی را هم به دنبال داشت. اگرچه لازم بود این طرح ادامه یابد، اما به دلیل کمبود بودجه دچار چالش‌هایی شد.

وی افزود: علی‌رغم کاهش قابل توجه بودجه دانشگاه در سال جاری، اما همه تلاش ما این است که از حجم خدمات کاسته نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: سعی کرده‌ایم با اولویت‌بندی بیماران به اورژانسی و نیمه اورژانسی و ... مشکلی در ارائه خدمات پیش نیاید.

بهادر به اعتراضات روز‌های اخیر پزشکان خانواده در فارس هم اشاره و آن را ناشی از تاخیر در پرداخت معوقاتشان اعلام کرد و افزود: با وزارتخانه و سیستم‌های نظارتی رایزنی‌هایی انجام شده تا این مهم از مجاری قانونی حل‌وفصل شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی به شکل زیربنایی در قالب کاربری و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در دو حوزه آموزش و پژوهش در حال انجام است، ادغام سیستم دولتی با پردیس‌ها را از جمله چالش‌های همیشگی بین دانشجویان دانست. گفت: طی مدت اخیر تلاش ردیم تا با ادغام بخشی از آن‌ها از بروز تنش میان دانشجویان جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مجموعه‌ای مانند دانشگاه علوم پزشکی با سیستم‌های متعدد نظارتی روبه‌رو است که بعضا برخی از آن‌ها با روح دانشگاه همخوانی ندارند، خاطرنشان کرد: از این رو تلاش کردیم تا با گفتگو آن‌ها را نسبت به سیستم این مجموعه توجیه کنیم.

بهادر تصرح کرد: در این دانشگاه خارج از سلایق سیاسی افراد، از همه گروه‌ها برای مدیریت‌های مختلف استفاده شده است.


کد خبرنگار : 38