تاریخ : 1397,دوشنبه 21 خرداد19:19
کد خبر : 268802 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اعضاء جدید هیات امنای دانشگاه علم و هنر یزد منصوب شدند

اعضای جدید هیات امنای دانشگاه علم و هنر یزد طی احکامی جداگانه از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری منصوب شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، اعضای جدید هیات امنای دانشگاه علم و هنر یزد طی احکامی جداگانه از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری منصوب شدند.

منصور غلامی وزیر علوم در این احکام انتصاب خطاب به  «سید سعید هاشمی» معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور، دکتر «مهدی باصولی» رییس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد و دکتر «حمیدرضا صادق محمدی» دانشیار و عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی کشور، آورده است؛ «به استناد بند ۵ ماده ۸ و در اجرای ماده ۹ اساسنامه دانشگاه غیردولتی – غیرانتفاعی علم و هنر (وابسته به جهاددانشگاهی) به موجب این حکم به مدت ۴ سال به عضویت هیات امنای آن دانشگاه منصوب می‌شوید. توفیق جنابعالی را در انجام وظایف از خداوند متعال خواستارم.»

یادآور می‌شود دانشگاه علم و هنر به عنوان یکی از معتبرترین و گسترده‌ترین دانشگاه‌های غیرانتفاعی در سطح کشور است که هم‌اکنون با بیش از ۵۲۰ کادر آموزشی اعم از هیأت علمی تمام وقت و مدرس مدعو و ۶۵۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی (ناپیوسته و پیوسته) و کاردانی در حال فعالیت است.

این دانشگاه با نام موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان یزد فعالیت خود را در زمینه آموزش عالی از سال ۱۳۷۵ با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت شعبه‌ای از مؤسسه مرکزی آموزش عالی جهاد دانشگاهی آغاز کرده و از سال ۱۳۸۱ به عنوان یک مؤسسه مستقل در آمده است.

در سال ۱۳۹۲ با موافقت شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بین ۳۴۵ موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی کشور به عنوان پنجمین موسسه به دانشگاه علم و هنر ارتقاء یافت و هم‌اکنون خدمات آموزشی خود را در چهار دانشکده هنر و معماری، فنی و مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه در سه شهرستان یزد، اردکان و اشکذر ارائه می‌دهد.

علاوه بر اهتمام جدی مسئولان و اساتید دانشگاه به ارتقای کیفی و رشد علمی و اجتماعی دانشجویان، یکی از مهمترین ویژگی‌های این دانشگاه ایجاد رشته‌های آموزشی براساس نیاز‌های جامعه است که باعث شده تا دانش‌آموختگان این مرکز آموزشی از فرصت‌های قابل قبولی شغلی بهره‌مند شوند.