تاریخ : 1397,سه شنبه 22 خرداد13:25
کد خبر : 268904 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

اعتراف عضو سابق انجمن دانشگاه تهران؛

انجمن دانشگاه تهران پادگان سربازهایی از جنس منافقین است

شجره ی طیبه ای که شناختیم، حذف گرا نبود. خط امامی هایی که من شناختم هم قطاران خودش رو به خاطر حافظه ی تاریخی و دانش سیاسی و مسلمان بودنشان حذف نمی کرد. امروز انجمن اسلامی دانشگاه تهران پادگان سربازهایی مذکر از جنس منافقین و دروغگویان است ای دوستان!

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن دانشگاه تهران به روایتی قدیمی ترین تشکل دانشجویی کشور است که قدمتی بیش از 75 سال دارد. تشکلی که در مبارزات پیش از انقلاب و فعالیت های انقلابی دهه اول انقلاب نقش بسزایی داشت اما چسبندگی و قرابت با لیبرال های جریان نهضت آزادی و محافل روشنفکری مثل حلقه کیان در اوایل دهه 70، آنها را چنان دچار استحاله و تطور فکری کرد که از همه آرمان های انقلاب و جریان دانشجویی روی گردانند و نهایتا در دوره دوم خرداد به پیاده نظام و آوانگارد احزاب اصلاح طلبی چون جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران تبدیل شدند و فعالیت های زیادی را تا به امروز انجام داده که مورد حمایت رسانه های ضدانقلاب و خارج نشین شده است.

حضور و فعالیت گسترده در فتنه 18 تیر 78 و ماجرای کوی دانشگاه، حمله به نشست یک اتحادیه دانشجویی در تابستان 87، صحنه گردانی اغتشاشات درون دانشگاه در فتنه 88 و حمایت از سران فتنه و ... از مهم ترین اقدامات آنها در سال های گذشته است.

انجمن رانتی

حال چندی است که به نظر می رسد این عملکرد باعث بروز اختلافات داخلی شده و نارضایتی هایی را در بین اعضای انجمن دانشگاه تهران پدید آورده است. ریحانه عباسی نژاد که تا مدتی قبل عضو انجمن دانشگاه تهران بود و در این تشکل دانشجویی فعالیت می کرد، در صفحه شخصی خود در توئیتر پرده از چهره واقعی جریان انجمن تهران برداشت و این تشکل را پادگان سربازهای منافقین دانست.

بیشتر بخوانید// انـجـمـن رانـتـی

عباسی نژاد در توئیت خود آورده: «شجره ی طیبه ای که شناختیم، حذف گرا نبود. خط امامی هایی که من شناختم هم قطاران خودش رو به خاطر حافظه ی تاریخی و دانش سیاسی و مسلمان بودنشان حذف نمی کرد. امروز انجمن اسلامی دانشگاه تهران پادگان سربازهایی مذکر از جنس منافقین و دروغگویان است ای دوستان!» در همین حال کامنت معنادار ایمان ملکا دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه تهران در زیر این توئیت، نشان از آن دارد که او هم حرف های عباسی نژاد را به صورت ضمنی تائید می کند.

معرفی و نقاب از چهره واقعی انجمن دانشگاه تهران کشیدن، آن هم از سوی خودی ها و اعضای با سابقه این انجمن در حالی اتفاق می افتد که دولت یازدهم و وزارت علوم برآمده از آن حداکثری ترین حمایت های خود را از این تشکل دانشجویی انجام داده است. حضور سیدضیاء هاشمی در ضیافت افطاری انجمن دانشگاه تهران، حضور اعضای انجمن تهران در جلسات اتحادیه های دانشجویی با وزیر علوم و یا معاونت فرهنگی این وزارت خانه که باعث شده این تشکل دانشجویی به یک اندازه با اتحادیه های دانشجویی که هر کدام دفاتر متعددی در دانشگاه های سراسر کشور دارند اهمیت داده شود.

گفتنی است ریحانه عباسی نژاد خواهر مریم عباسی نژاد از اعضای سابق شورای مرکزی انجمن تهران در سال های نیمه دهه 80 می باشد که در زمان فتنه 88 نیز فعالیت هایی را صورت داده بود که منجر به بازداشت وی نیز شد.

به هر حال این اعتراف عضو سابق این تشکل، می تواند دلیل موجهی برای دانشگاه تهران و وزارت علوم باشد که حساسیت ها را نسبت به اعضای این حلقه بیشتر کند.


کد خبرنگار : 16