تاریخ : 1397,چهارشنبه 23 خرداد14:00
کد خبر : 269060 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

برگزاری میتینگ سیاسی به بهانه ضیافت افطاری؛

چشم‌پوشی مسئولان دانشگاه علامه از تخلفات یک تشکل

این تشکل در زمان صدور حکم صادره شروع به ایجاد فضاسازی رسانه‌ای برای فشار به هئیت نظارت کرد و تا حدودی موفق بود، چراکه مطابق آیین‌نامه تشکل‌ها کمترین میزان تعلیق یک تشکل، یک دوره 3 ماه است. با این وجود رای صادره هئیت نظارت تعلیق این تشکل برای یک دوره‌ای 2 ماهه بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید برای جبهه اصلاحات فرصتی مغتنمی برای بازگشت به قدرت پیش آمد و این جریان تمرکز خود را برای  تصرف دانشگاه، به عنوان عمومی‌ترین سنگر مبارزه با ساختارهای نظام هدف، قرار داد. بنابراین دانشگاه علامه که به عنوان یکی از پیشروترین دانشگاه‌ها در فعالیت‌های دانشجویی شناخته می‌شود از این اقدام بی‌بهره نماند و پس از کش‌وقوس‌های فراوان انجمن دانشجویان آزاد اندیش توانست با فشار جریان‌های سیاسی تجدیدنظر طلب خارج دانشگاه مجوز فعالیت خود را در سال 94 از ریاست دانشگاه دریافت کند.

* به اسم دانشجو به کام منافقین
شروع به کار انجمن دانشجویان آزاد اندیش با برنامه روز دانشجو بود که با حاشیه‌های فروانی همراه شد. این برنامه که با حضور ابراهیم اصغرزاده به عنوان دانشجوی پیرو خط امام و بابک احمدی مترجم و منتقد هنری صورت گرفت با تخلفات عدیده‌ای همراه شد که موجب پوشش برنامه این تشکل توسط سازمان منافقین شد. با این وجود حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه که بنای برخورد با بی‌قانونی‌های این تشکل را نداشت به تعلیق کمتر از دوماه این تشکل(که زمان شروع تعلیق آن در زمان فرجه‌های امتحانات و تعطیلات بعد از آن بود)، بسنده کرد.

این تشکل در زمان صدور حکم صادره شروع به ایجاد فضاسازی رسانه‌ای برای فشار به هئیت نظارت کرد و تا حدودی موفق بود، چراکه مطابق آیین‌نامه تشکل‌ها کمترین میزان تعلیق یک تشکل، یک دوره 3 ماه است. با این وجود رای صادره هئیت نظارت تعلیق این تشکل برای یک دوره‌ای 2 ماهه بود. این تشکل خاطی، به حکم صادره از سوی هئیت نظارت معترض بود و به جای پیگیری از راه‌های قانونی، در زمان تعلیق اقدام به انتشار سه بیانیه رسمی در بردهای دانشکده‌ها و سایت‌های خبری نمود و از این طریق به فعالیت خود ادامه داد. از طرفی هئیت نظارت که از نظر قانونی حق انحلال این تشکل را داشت، از این اقدام چشم‌پوشی کرد.

* شکایت از انجمن دانشجویان آزاد اندیش
پس از برگزاری مراسم پرحاشیه 16 آذر توسط دانشجویان آزاد اندیش، جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی بر آن شدند تا با تنظیم شکایت‌نامه‌ای از حسین سلیمی رئیس اصلاح‌طلب دانشگاه بخواهند بر اساس قانون، با این تشکل برخورد کند که به همین منظور شکایت‌نامه‌ای در حدود 70 صفحه تهیه شد. از مواد این شکایت‌نامه می‌توان به توهین به رهبری، فاسد خواندن نظام، عدم التزام عملی تشکل مذکور به اساسنامه و قانون اساسی، تخطی از ضوابط تعیین شده هئیت نظارت و همچنین همنوایی با رسانه‌های معاند اشاره کرد.

بی‌بندوباری عضو انجمن آزاد اندیش در فضای مجازی

یکی از امضاکنندگان این شکایت‌نامه که نخواست نامش فاش شود در این خصوص به خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: ما شکایت‌نامه‌ای را در حدود 70 صفحه به استناد به مواد قانونی آیین‌نامه اسلامی تشکل‌های دانشجویی تهیه ککردیم و آن را برای بررسی، به شورای نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه تحویل دادیم و مطابق آیین‌نامه تشکل‌ها و بر اساس مواد 3 ،6 و 7 اساسنامه این تشکل و مطابق بند 2 ماده 18 آیین‌نامه تشکل‌های اسلامی، حکمی جز انحلال انتظار نمی‌رفت.

وی ادامه داد: با این وجود رئیس دانشگاه علامه با طرح این استدلال که این شکایت شکایتی بر شکایت چندصفحه‌ای حراست دانشگاه است که به دو مورد از مواد قانونی آیین‌نامه تشکل‌ها اشاره شده بود، این شکاینامه را مسکوت گذاشت و پس از پیگیری‌های چند باره به دانشجویان شاکی جوابی در خور داده نشد.

این دانشجو افزود: ما به این نتیبجه رسیدیم که مجموعه و شخص رئیس دانشگاه، بنای برخورد با تشکل نامبرده را ندارد و ما از آن زمان تا به حال منتظر برخورد قانونی با تخلفات این تشکل هستیم و حتی شکایت دیگری از این تشکل برای برگزاری کارگاهی که برخی رسانه‌ها مانند روزنامه کیهان از آن به عنوان کارگاه براندازی در دانشگاه علامه یاد کرده است داشتیم که دانشگاه به آن هم ترتیب اثر نداد. 

* برگزاری میتینگ سیاسی به بهانه افطاری
شاید در ترمی که گذشت مهمترین تخلف این تشکل دانشجویی را بتوان برگزاری اجلاسی تحت عنوان ضیافت افطاری این تشکل با احزاب غیرقانونی و منحله نهضت آزادی و جبهه مشارکت دانست که به صورت مختلط برگزار شد. افرادی در این مراسم شرکت داشتند عمدتا دارای سابقه کیفری و فعال فتنه سال 88 و از عوامل موثر در ایجاد فتنه کوی دانشگاه بوده‌اند و بعضا عضویت در گروهک خائن منافقین را در کارنامه خود داشتند.

این مراسم افطاری که قرار بود بدون حضور افراد بیرون دانشگاه برگزار شود با همراهی حراست و مجموعه فرهنگی دانشگاه روبرو شد و مدیر فرهنگی دانشگاه نیز در این مراسم حضور داشت. یکی از مسئولین حراست در این رابطه مدعی است، روز پنجشنبه روز تعطیلی ما بوده و مسئول انتظامات آن دانشکده بدون آن که این افراد را بشناسد اجازه حضور به آنها را داده و ما نیز به عنوان حراست حق هیچ‌گونه برخوردی را با این افراد و این تشکل نداریم.

این تشکل که یکی از تشکل‌های درخواست‌دهنده اتحادیه‌ای تحت عنوان اتحادیه دانشجویان متحد است، این گمانه‌زنی را تقویت می‌کند که حضور این افراد برای احیای طیف منحل شده علامه تحکیم وحدت بوده است.

* شرکت کنندگان چه کسانی بودند
 یکی از افراد پرحاشیه شرکت‌کننده در این مراسم مصطفی تاج زاده وزیر کشور دولت اصلاحات و از عوامل موثر در ایجاد حوادث کوی دانشگاه تهران بود. کیوان صمیمی شخص دیگری است که برای دومین سال متوالی در این مراسم شرکت کرد. این فرد که سابقه عضویت در گروهک منافقین را دارد در سال‌های اخیر و پیش از فتنه 88 با یک واسطه به مسئول ستاد داخل ایران گروهک تروریستی منافقین وصل شده بود و به عنوان خط رابط این جریان با دانشجویان عمل می‌کرد.

تصاویری از مراسم افطاری انجمن آزاد اندیش

مهدیه گلرو دانشجوی ستاره داری است که به خاطر اقدامات حاشیه سازش از دانشگاه علامه طباطبایی اخراج شد. این دانشجوی پرحاشیه که به تازگی به دانشگاه بازگشته در اعترافی که پس از دستگیری در سال 87 داشته است، بیان گرده است: "من ندانسته شماره بسیاری از نزدیکان و دوستان و همکلاسان خود را به اعضای گروهک منافقین دادم! از این اشتباه ابتدا در پیشگاه خدای یکتا و سپس نزد همه دوستانم شرمگینم و خواهشمندم جواب این افراد را نداده که در این شرایط بحرانی و این بخش از تاریخ سرنوشت‌ساز ایران اسلامی، همه دشمنان پنجه تیز کرده تا بخشی از منافع ملی و داخلی ما را از بین ببرند."

احمد زید آبادی نفر دیگری است که در این مراسم شرکت داشته است شخصی که حضورش در این مراسم هیچگونه توجیه قانونی ندارد. این روزنامه‌نگار به صورت مادام‌العمر از هرگونه فعالیت سیاسی و شرکت در احزاب و هواداری و مصاحبه و سخنرانی و تحلیل حوادث، به صورت کتبی یا شفاهی منع شده است. از افراد دیگری که در این مراسم حضور داشتند می‌توان به لطف‌الله میثمی، عبدالله مومنی، عماد بهاور، نجفقلی حبیبی، ابراهیم اصغرزاده، بهاره هدایت، ضیاءالدین نبوی، مجید دوری و جمعی از استاد دانشگاه علامه اشاره کرد.


کد خبرنگار : 20