تاریخ : 1397,سه شنبه 29 خرداد22:40
کد خبر : 269738 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

۱۰ برنامه ورزشی قدرتمند تناسب‌اندام برای اندروید +دانلود

مراقبت از بدن و داشتن ذهنی سالم نه تنها بهبود کیفیت زندگی را به همراه خواهد داشت، بلکه افزایش طول عمر را نیز به ارمغان می‌آورد. در نتیجه فعالیت‌های ورزشی یا تحرک بدنی باید در برنامه روزانه شما قرار داشته باشد. با توجه به مشغله‌های دنیای امروز افراد وقت کافی ندارند تا به باشگاه رفته و از طریق دستگاه‌های ورزشی کالری‌سوزی کرده و از مقدار کالری که در یک فعالیت ورزشی از دست داده‌اند اطلاع پیدا کنند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ خوشبختانه دنیای فناوری برای این افراد راهکاری دارد. راهکاری که به آن‌ها اجازه می‌دهد گوشی اندرویدی خود را به یک ابزار دنبال کننده فعالیت‌های ورزشی تبدیل کنند. برای نیل به این هدف شما به نرم‌افزارهای مخصوص این‌کار نیاز دارید.

برنامه‌های مختلفی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند یک برنامه‌ تمرینی ورزشی برای خود ایجاد کرده و به‌طور مثال از طریق قدم زدن یا دویدن مشاهده کنید چه مقدار کالری از دست داده‌اید. این برنامه‌های ردیاب همچنین اجازه می‌دهند یک برنامه ورزشی خاص را برای خود آماده کنید و در یک بازه زمانی چند هفته‌ای به وزن دلخواه خود دست پیدا کنید. در این مقاله با چند مورد از بهترین برنامه‌هایی که در این زمینه وجود دارند آشنا خواهید شد.

1) Calorie Counting: MyFitnessPal
MyFitnessPal این برنامه با در اختیار داشتن بزرگ‌ترین بانک‌اطلاعاتی از مواد غذایی به ساده‌ترین اما موثرترین شکل به شما نشان می‌دهد که در هر وعده غذایی چه مقدار کالری دریافت می‌کنید و این مقدار کالری چطور به شکل خاموش باعث افزایش وزن شما می‌شوند. این برنامه یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین برنامه‌هایی است که به شما کمک می‌کند غذاهایی متناسب با فعالیت‌های روزانه خود میل کنید. برنامه یاد شده از سوی طیف گسترده‌ای از مربیان ورزشی و باشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2) Google Fit- Fitness Tracking
Google Fit- Fitness Tracking  این برنامه از سوی شرکت گوگل ارائه شده است. مزیت بزرگی که این برنامه دارد در این است که به شما اجازه می‌دهد هر فعالیتی که انجام می‌دهید را با نگه داشتن گوشی در دستان خود ردیابی کنید. به‌طور مثال زمانی که در حال پیاده‌روی، دویدن یا هرگونه حرکت جسمانی دیگری هستید همه این کارها در قالب سوابق فعالیت جسمانی روزانه شما ضبط می‌شود. این برنامه همچنین قادر است اطلاعات بلادرنگی در ارتباط با دوچرخه‌سواری، دویدن یا راه رفتن در اختیار شما قرار دهد.

3) Strava Running and Cycling GPS
Strava  برنامه فوق‌العاده دیگری که اجازه می‌دهد به بهترین شکل از گوشی اندرویدی شما در ارتباط با تناسب اندام استفاده کنید Strava است. میلیون‌ها دونده و دچرخه‌سوار از برنامه یاد شده برای ثبت فعالیت‌های خود و به منظور آماده شدن برای حضور در عرصه‌های ورزشی استفاده می‌کنند.

4) 7 Minute Workout
7 Minute Workout برنامه‌های ورزشی یا به عبارت دقیق‌تر تمریناتی را منطبق با پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه‌های مکمستر، همیلتون و انتاریو ارائه می‌کند. در حقیقت شما با نصب این برنامه یک مربی ورزشی مجازی روی گوشی خود در اختیار خواهید داشت. این برنامه برای افرادی مناسب است که به دنبال کاهش وزنی اصولی هستند بدون آن‌که آسیبی به بدن خود وارد کنند. این برنامه راهکارهایی برای آب کردن چربی دور سینه، ران‌ها و پاها ارائه می‌کند.

5) Instant Heart Rate
Instant Heart Rate برنامه شناخته شده دیگری است که بسیاری از کاربران اندروید با آن آشنایی دارند. این برنامه فشار خون و ضربان قلب را به شما اعلام کرده و به این شکل به شما اجازه می‌دهد سطح تمرینات خود را منطبق با این دو پارامتر تنظیم کنید.

6) RunKeeper
RunKeeper برنامه کاملی است برای افرادی که عاشق دویدن هستند. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تمرینات خود را بر پایه یک برنامه مشخص و هدفمند پیاده‌سازی کنید. برنامه‌ای که اجازه می‌دهد در مدت زمان مشخصی به تناسب اندام دلخواه خود دستی پیدا کنید.

7) Check Body Fat: BMI Calculator
بسیاری از افراد به فاکتور شاخص توده بدنی (BMI) توجه ویژه‌ای دارند. BMI Calculator  برنامه‌ای است که اطلاعات دقیقی در این خصوص ارائه می‌کند. این برنامه به شما اجازه می‌دهد به شکل درستی بدانید چه درصد چربی در بدن شما انباشته شده است.

8) 5K Running Trainer
5K Running Trainer برای افرادی مناسب است که در نظر دارند از طریق دویدن به اندامی ایده‌آل دست پیدا کنند، اما از طرفی در این زمینه تازه‌کار هستند. این برنامه مانع از آن می‌شود که به یکباره به بدن خود فشار آورده و ناخواسته آسیبی را به بدن خود وارد کنید.

9) Water Drink Reminder
آیا در طول روز آب کافی مصرف می‌کنید؟ بسیاری از مردم به اندازه کافی در طول روز آب نمی‌آشامند. Water Drink Reminder برنامه‌ای است که به شما یادآوری می‌کند در چه زمان‌هایی باید آب بنویشید و عادت‌های مربوط به آشامیدن آب شما را ردیابی می‌کند.

10) JEFIT Workout Tracker Gym Log
JEFIT  یکی از ساده‌ترین برنامه‌های تمرینی است که برای ضبط و ردیابی تمرینات مرتبط با تناسب اندام می‌توانید از آن استفاده کنید. ثبت فعالیت‌های ورزشی و یادداشت کردن تعداد حرکاتی که انجام می‌دهید به شما اجازه می‌دهد یک بانک اطلاعاتی بزرگ از فعالیت‌ها و مدت زمانی که صرف فعالیت‌ها کرده‌اید ایجاد کرده و در ادامه به تحلیل این اطلاعات پرداخته و متوجه شوید بیشتر روی چه بخش از اندام‌های خود متمرکز بوده‌اید.


کد خبرنگار : 15