تاریخ : 1397,چهارشنبه 30 خرداد19:25
کد خبر : 269861 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

ترفندهایی برای کار با ویندوز ۱۰

ویــــندوز 10 جدیدترین وینـــدوزی اســـت که مایکروسافت در سال 2014 به‌طور رسمی از آن رونمایی کرد و تا به امروز آپدیت‌های مختلفی داشته است. این سیستم‌عامل نیز مانند تمام سیستم‌عامل‌ها زمانی که به‌روزرسانی می‌شوند، قابلیت‌های تازه‌ای پیدا می‌کنند که بسیاری از کاربران از آنها بی‌اطلاع هستند و دانستن آنها به عملکرد بهتر کمک می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فرهیختگان؛ در آخرین آپدیت ویندوز 10، نکات پنهانی وجود دارد که دانستن آنها تجربه کار با این ویندوز را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

منوی شروع مخفی
اگر طرفدار منوی Start ویندوزهای قدیمی هستید، در ویندوز 10 هم می‌توانید به شکلی متفاوت آن را تجربه کنید. اگر روی آیکون ویندوز در گوشه سمت چپ و پایین راست کلیک کنید، یک منوی پرشی متنی به همراه تعدادی از مقاصد آشنا از قبیل Apps، Features، Search و Run ظاهر می‌شود. تمام این گزینه‌ها از منوی شروع، قابل دسترس‌اند، اما شما می‌توانید سریع‌تر از رابط متنی به آن دست یابید.

مشخص کردن کلید دسکتاپ
این دکمه دسکتاپ مربوط به ویندوز 7 و به هر حال مفید است. در گوشه سمت راست و پایین دسکتاپ یک دکمه مخفی قرار داد. در آنجا می‌توانید یک دکمه کوچک نقره‌ای و نامرئی پیدا و روی آن کلیک کنید تا تمام صفحه‌های بزرگ‌شده، کوچک شوند. به گزارش pcmag، گزینه دیگری هم غیر از کلیک کردن، برای کوچک کردن صفحه‌های بزرگ‌شده وجود دارد. به قسمت تنظیمات بروید، سپس به ترتیب گزینه‌های Personalization، Taskbar و Use peek to preview the desktop را انتخاب کنید.

تکان دادن
این ویژگی متعلق به ویندوز 7 است، اما بسیاری از کاربران اطلاعی درباره آن و چگونگی استفاده از آن ندارند. اگر روی نمایشگر چند صفحه پنجره باز کرده‌اید، با این روش این به‌هم ریختگی را از بین ببرید. قسمت بالای پنجره مورد نظر را گرفته و آن را تکان دهید. با این کار دیگر پنجره‌ها کوچک می‌شوند. با تکان دادن مجدد بالای آن پنجره، اندازه پنجره‌ها به اندازه قبلی برمی‌گردد.

نمایشگر را بچرخانید
این نکته برای همه کاربران کاربردی نیست، اما می‌توانید با فشردن همزمان کلیدهای Ctrl + Alt + D و دکمه فلش رو به پایین، نمایشگر را بچرخانید. دکمه فلش رو به پایین، نمایشگر را به سمت بالا می‌چرخاند. دکمه فلش چپ و راست نیز نمایشگر را 90 درجه در همان جهت می‌چرخاند و فلش بالا، آن را به جهت اولیه خود برمی‌گرداند. از سوی دیگر می‌توانید به این روش هم نسبت به چرخاندن نمایشگر اقدام و روی دسکتاپ راست کلیک و گزینه Graphics Options و سپس گزینه Rotation to turn your page را انتخاب کنید. این ویژگی در ویندوزهای 7 و 10 قابل استفاده است.

صفحه را بکشید تا ویندوز را خاموش کنید
این ترفند فقط برای ویندوز 10 عملی است. برای این کار روی دسکتاپ کلیک راست و سپس به ترتیب گزینه‌های New و Shortcut را انتخاب کنید و در انتها، در پنجره شناوری که باز می‌شود، کد %windir%System32SlideToShutDown. exe را تایپ کنید. این کد، آیکونی را روی دسکتاپ می‌سازد که می‌توانید روی آن کلیک کرده و حتی نام آن را هم تغییر دهید. برای خاموش کردن ویندوز با پایین کشیدن صفحه، روی این آیکون جدید دو بار کلیک کنید تا سایه‌ای ظاهر شود که شما را به پایین کشیدن صفحه هدایت می‌کند. در این هنگام، از موس برای پایین کشیدن صفحه استفاده کنید. به‌خاطر داشته باشید که این کار، سیستم را در حالت Sleep نگه نمی‌دارد بلکه آن را کاملا خاموش می‌کند.


کد خبرنگار : 15