تاریخ : 1397,یکشنبه 03 تير13:44
کد خبر : 270202 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

برترین‌های کنکور در هفته پایانی چه کردند

توصیه برترین‌های سال گذشته کنکور در هفته پایانی مانده به کنکور برای داوطلبان «حفظ آرامش» است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، کنکور سراسری 97 در روزهای پنجشنبه 7 و جمعه 8 تیرماه در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود.

بسیاری از داوطلبان مایلند بدانند هفته پایانی مانده به کنکور را باید چگونه بگذرانند و چه کارهایی انجام دهند تا در روز کنکور راحت‌تر بتوانند به تست‌ها پاسخ دهند.

برخی به دنبال قبولی در دانشگاه و رشته مورد علاقه خود هستند، برخی فقط قبولی را می‌خواهند و برخی دیگر به رتبه‌های برتر و دانشگاه‌های برتر می‌اندیشند و همه این‌ها در این هفته پایانی استرس را تجربه می‌کنند و به دنبال این هستند که چه باید بکنند تا کنکور را راحت‌تر از پیش رو بردارند.

برترین‌های سال گذشته گروه‌های آزمایشی مختلف در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، متفق‌القول بر «حفظ آرامش» و «توکل به خدا» در هفته پایانی تأکید کردند.

فارس: در کنکور 96 در چه گروهی برگزیده شدید و در حال حاضر در کدام دانشگاه تحصیل می‌کنید؟
رضا قانع خیابانیان: از شهر تهران در کنکور شرکت کردم، در گروه زبان‌های خارجی رتبه دوم و در گروه علوم ریاضی و فنی رتبه 18 را کسب کردم و در حال حاضر در رشته برق دانشگاه شریف تحصیل می‌کنم.

محمدحسن احمدیارندی: از شهر تهران در کنکور شرکت کردم، برگزیده چهارم گروه علوم ریاضی و فنی شدم، در رشته برق دانشگاه شریف تحصیل می‌کنم.

امیرحسین قویدل سردصحرا: از شهر تبریز در کنکور شرکت کردم که به رتبه دوم گروه علوم تجربی دست یافتم و در حال حاضر در رشته پزشکی دانشگاه تهران تحصیل می‌کنم.

عرفان میران‌زاده مهابادی: از شهر تهران در کنکور شرکت کردم و به رتبه اول گروه آزمایشی علوم انسانی دست یافتم و من در حال حاضر در رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران درس می‌خوانم.

فارس: سال گذشته در این زمان شما هفته آخر مانده به کنکور را پشت سر می‌گذاشتید، با توجه به استرسی که در آن زمان داشتید در هفته آخر چه کارهایی انجام دادید که توانستید به رتبه برتر کنکور دست یابید؟
قانع خیابانیان: من در هفته آخر سعی کردم کارهای حاشیه‌ای انجام ندهم و بیشتر به حفظ آرامش پرداختم و سعی کردم اقداماتی که ذهنم را درگیر می‌کند انجام ندهم.

به نظر من داوطلبان در این هفته آخر برای دروس عمومی وقت بگذرانند که درصد بالایی می‌توانند از تست‌های عمومی بگیرند و نکات مهم دروس اختصاصی را مرور کنند و آزمون‌های شبیه کنکور را شرکت کنند یا فضایی مانند کنکور برای آزمون خود فراهم کنند تا به جو کنکور عادت کنند.

احمدیارندی: من در هفته آخر بحث مرور را داشتم و آزمون‌های قبل را مرور کردم، از نظر روحی نیز با مشاورم در ارتباط بودم و سعی می‌کردم در مدرسه این ارتباط را حفظ کنم تا آرامش بگیرم و در تست‌ها سعی می‌کردم با فضای کنکور آشنا شوم و عادت کنم تا سر جلسه با فضا غریبی نکنم به طوریکه نکات آزمون‌های سال گذشته را مرور کردم.

قویدل سردصحرا: هفته آخر بیشتر جنبه مطالعاتی و مرور درس‌ها را دارد، داوطلبان باید بر استرس فائق بیایند و به خدا توکل کنند.

میران‌زاده مهابادی: داوطلبان در هفته آخر باید به جمع‌بندی بپردازند و کارهایشان را سبک‌تر کنند زیرا باید قبل از کنکور ذهنشان آزاد باشد و یک ساختاربندی در ذهنش داشته باشند تا سر جلسه کنکور بتوانند آنچه را که خوانده‌اند به یاد بیاورند.

توصیه می‌کنم در هر شرایطی که هستند امیدشان را از دست ندهند و به هدفی که دوست دارند فکر کنند، این چند روز از نظر روحی و روانی بسیار در عملکرد داوطلب تأثیر دارد، بنابراین باید در این روزهای پایانی بیشتر به افزایش روحیه خود بپردازند.

فارس: در روز آخر چطور؟
قانع خیابانیان: روز قبل از کنکور از صبح تا ظهر مطالعه کردم، ولی بعدازظهر کار خاصی انجام ندادم و به داوطلبان امسال هم توصیه می‌کنم که در روز آخر زیاد درس نخوانند.

احمدیارندی: در روز آخر نیز کنکوری‌ها باید آرامش خود را حفظ کنند و اگر خواستند درس بخوانند تا ظهر بیشتر نخوانند و به پیاده‌روی و قدم زدن در پارک بپردازند و زودتر بخوابند، در روز کنکور نیز بدانند که برای هر درس می‌خواهند چقدر زمان بگذرانند و چقدر تست بزنند.

قویدل سردصحرا: به داوطلبان توصیه می‌کنم در روز آخر با آرامش در جلسه حضور یابند و از حالا و در این روزهای پایانی آزمون‌هایی برای خود ترتیب دهند که شبیه کنکور باشد تا با زمان‌بندی جلسه آشنا شوند و سر جلسه کنکور غافلگیر نشوند و زمان‌بندی هر درس را مشخص کرده باشند.

میران‌زاده مهابادی: برای روز آخر کنکور پیشنهاد دارم که درس را کنار بگذارند و توسل معنوی و طلب حاجت از خدا داشته باشند و روحیه خود را در ارتباط با خدا افزایش دهند.

سر جلسه کنکور نیز هرچه اضطراب کمتر باشد، بهتر است، هرچند اضطراب طبیعی است، اما هرچه زمان می‌گذارد این اضطراب کمتر می‌شود.