تاریخ : 1397,یکشنبه 03 تير16:34
کد خبر : 270227 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

انتقادات قابل‌تامل استاد دانشگاه تهران از موسسات کنکوری؛

قاتلین روحی دانش آموزان را بیشتر بشناسیم +عکس‌نوشت

این استاد دانشگاه تهران که در فضای مجازی(تلگرام و اینستاگرام) یادداشت‌ها و کوتاه‌نوشت‌هایی انتقادآمیز پیرامون برگزاری کنکور و انواع آسیب‌های آن برای داوطلبان دارد، در جدیدترین مطلب خود در قالب چندین عکس‌نوشت، آماری را درباره برگزاری کلاس‌های کنکوری، مشاوره‌ای و غیره ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در حالی که تنها چند روزی تا برگزاری کنکور سراسری سال ۹۷ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مانده است، سیدمجید حسینی عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران آماری درخصوص برگزاری این کنکور ارائه کرده است که بسیار قابل‌تامل است.

این استاد دانشگاه تهران که در فضای مجازی(تلگرام و اینستاگرام) یادداشت‌ها و کوتاه‌نوشت‌هایی انتقادآمیز پیرامون برگزاری کنکور و انواع آسیب‌های آن برای داوطلبان دارد، در جدیدترین مطلب خود در قالب چندین عکس‌نوشت، آماری را درباره برگزاری کلاس‌های کنکوری، مشاوره‌ای و غیره ارائه کرده است. وی در این عکس‌نوشت‌ها که تحت عنوان «قاتلین روحی دانش آموزان را بیشتر بشناسیم»، از برخی موسسات که از قِبل برگزاری کنکور درآمدهای قابل‌توجهی کسب می‌کنند، انتقاد کرده است.

حسینی عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران

* دکتر و مهندس شدن تنها راه موفقیت نیست
حسینی که مطالب خود در فضای مجازی را با هشتگ «#کاش_رنجی_کم_کنیم» منتشر می‌کند، در یکی از پست‌های اینستاگرامی اخیر خود با نگاهی انتقادی نوشت: «برای تست‌زنی در کنکور فرزندانمان را در اتاقشان حبس می‌کنیم، آرزوهای زیبایشان را می‌کشیم تا ناکامی‌های خودمان را به عنوان آرزوهایشان جا بزنیم. جان‌شان را می‌گیریم برای ساختن برج آرزوهای‌مان. آموزش را از یک فرایند آماده شدن برای زندگی تبدیل کرده‌ایم به یک روند که فرزندان سرحالمان را بی‌رمق کند. من می‌گویم، کودکی که دوره کودکی نداشته باشد، بعید است در بزرگی فردی بزرگ شود و بزرگی خوبی داشته باشد. مادرها، پدرها، قرار نیست کودکانمان ناکامی‌های ما را جبران کنند. قرار نیست مادری که پزشک نشده است، فرزندش را به زور تبدیل به پزشک کند، پزشکی که تجسم ارزوی مادر است نه زندگی خودش. باید روزی فرا برسد که کنکور را از دوش فرزندانمان برداریم و بدانیم که مدرک کسب کردن و دکتر و مهندس شدن، تنها راه موفقیت نیست. تا وقتی کنکور وجود دارد و والدین مسوول تبدیل بچه های بی نوا به دکتر و مهندس‌های بی علاقه هستند، بعید است این جامعه پژمرده ، به جامعه سرزنده تبدیل شود».

در ادامه عکس‌نوشت‌هایی انتقادی درباره برگزاری کلاس‌ها، آزمون‌ها و همایش‌های کنکوری آمده است:


کد خبرنگار : 20