تاریخ : 1397,دوشنبه 04 تير12:47
کد خبر : 270314 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

کنکوری که پس از ۴ سال باز هم «میلیونی» برگزار می‌شود؛

همه نکاتی که باید قبل از کنکور سراسری بدانید +اینفوگرافیک

مطابق تقویم ارائه‌شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور سراسری سال 97 در روزهای پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم تیرماه برگزار خواهد شد و گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجی در این دو روز بر صندلی آزمون تکیه خواهند زد.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دیگر فرصتی تا برگزاری کنکور سراسری سال 97 نمانده است و داوطلبان این آزمون باید با مدیریت هیجانات خود در روزهای باقی‌مانده و همچنین از آن مهم‌تر مدیریت زمان در جلسه کنکور، امیدوار به حضوری قوی در کنکور و نهایتا پذیرفته شدن در دانشگاه مدنظر خود باشند.

در این گزارش مواردی که داوطلبان باید قبل از برگزاری کنکور از آن مطلع باشند آمده است:

* آمار تفکیکی داوطلبان آزمون سراسری
در کنکور سراسری ۹۷ تعداد یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد، ۵۹۹ هزار و ۳۱۳ نفر زن و ۴۱۲ هزار و ۵۱۲ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۹.۲۳ درصد داوطلبان زن و ۴۰.۷۷ درصد داوطلبان مرد هستند

.آمار تفکیکی داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۷ در ادامه آمده است:

برای مشاهده اندازه اصلی روی تصویر کلیک کنید

* جزئیات برگزاری کنکور در گروه‌های آزمایشی 5 گانه
مطابق تقویم ارائه‌شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور سراسری سال 97 در روزهای پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم تیرماه برگزار خواهد شد و گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجی در این دو روز بر صندلی آزمون تکیه خواهند زد.

جزئیات برگزاری کنکور در گروه‌های آزمایشی 5 گانه در ادامه آمده است:

* تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی
داوطلبان کنکور سراسری باید توجه داشته باشند که مدت زمان پاسخگویی به سوالات بسیار محدود است و آنها باید با مدیریت بیشتری از این زمان اختصاص یافته بهره ببرند. داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی که غالب سوالات آنها نیاز به وقت بیشتری برای حل کردن مسائل دارد، به ازای 235 سوال عمومی و اختصاصی این گروه آزمایشی، بیش از 4 ساعت زمان دارند.

البته داوطلبان همه گروه‌های آزمایشی باید توجه داشته باشند که ابتدا دفترچه عمومی بین داوطلبان توزیع می‌شود و داوطلبان باید در 75 دقیقه به 100 سوال این دفترچه پاسخ دهند و پس از آن دفترچه سوالات عمومی جمع‌آوری و دفترچه سوالات اختصاصی به آنها ارائه می‌شود. بنابراین زمان پاسخگویی به سوالات دفترچه عمومی و اختصاصی از هم مجزا هستند و نمی‌توان از مدت زمان یکی از آنها برای دیگری استفاده کرد.

در ادامه جزئیات تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به تفکیک گروه‌های آزمایشی مختلف آمده است:

* تعداد سوالات کنکور به تفکیک مواد امتحانی
همانطور که گفته شد به هر داوطلب کنکور سراسری یک دفترچه عمومی و یک دفترچه اختصاصی ارائه می‌شود و آنها باید با توجه به زمان‌بندی اختصاص یافته به هریک از دفترچه‌ها به سوالات پاسخ دهند.

در ادامه تعداد سوالات کنکور سراسری سال 97 به تفکیک گروه‌های آزمایشی و مواد امتحانی آمده است:
** دفترچه عمومی کنکور سراسری
داوطلبان آگاه باشند که تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به دفترچه عمومی کنکور سراسری برای همه گروه‌های آزمایشی اعم از ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی یکسان است.

براین اساس داوطلبان باید در مدت 100 دقیقه به سوالات دروس زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و همچنین زبان انگلیسی پاسخ دهند که تعداد سوالات هرکدام از مواد امتحانی مذکور 25 سوال است.

* دفترچه اختصاصی ریاضی و فنی
دفترچه اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی دارای سه عنوان اصلی ریاضیات، فیزیک و شیمی است که داوطلبان باید در 175دقیقه(2 ساعت و 55 دقیقه) باید به 135 سوال تخصصی این آزمون پاسخ دهند. بیشترین زمان پاسخگویی به درس ریاضیات با 55 سوال اختصاص یافته و داوطلبان قادر خواهند بود با مدیریت پاسخگویی به سوالات، از زمان بیشترین بهره را ببرند.

در ادامه جزئیات دفترچه اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی را مشاهده کنید:

* دفترچه اختصاصی علوم انسانی
آزمون داوطلبان گروه علوم انسانی دارای بیشتر تعداد سوال است و این داوطلبان باید در مدت 240 دقیقه به 280 سوال عمومی و اختصاصی پاسخ دهند. از طرفی دفترچه اختصاصی کنکور علوم انسانی با دارا بودن 8 عنوان درسی، در بین سایر گروه‌ها دارای رکورد است و پس از آن گروه آزمایشی هنر با 7 عنوان درسی قرار دارد.

در ادامه جزئیات دفترچه اختصاصی گروه آزمایشی علوم انسانی را مشاهده کنید:

* دفترچه اختصاصی علوم تجربی
زمین‌شناسی، ریاضی، زیست شناسی، فیزیک و شیمی عناوین درسی کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی است و داوطلبان این گروه آزمایشی باید در مدت 175 دقیقه به سوالات دفترچه اختصاصی پاسخ دهند. با توجه به اینکه تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی با اختلاف زیادی از سایر گروه‌های آزمایشی بیشتر است، داوطلبان باید با مدیریت بیشتری زمان خود را مدیریت نمایند.

در ادامه جزئیات دفترچه اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی را مشاهده کنید:

* دفترچه اختصاصی هنر
داوطلبان گروه آزمایشی هنر که معمولا داوطلبان آن احتمالا در یک گروه آزمایشی دیگر(تجربی، ریاضی و یا انسانی) نیز امتحان خواهند داد، باید در مدت زمان 165 دقیقه به 160 سوال اختصاصی این گروه آزمایشی پاسخ دهند. درک عمومی هنر و ریاضی-فیزیک هرکدام دارای 30 سوال خواهند بود و مابقی عناوین درسی 20 سوال را دربرمی‌گیرند.

در ادامه جزئیات دفترچه اختصاصی گروه آزمایشی هنر را مشاهده کنید:

* دفترچه اختصاصی زبان‌های خارجی
دفترچه اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی برخلاف سایر گروه‌ها، تنها دارای یک عنوان است که بنابر انتخاب داوطلبان، دفترچه دارای سوالاتی در قالب زبان‌های تخصصی(زبان انگلیسی، فرانسه و یا آلمانی) خواهد بود.

در ادامه جزئیات دفترچه اختصاصی گروه آزمایشی زبان‌های خارجی را مشاهده کنید:


کد خبرنگار : 20