تاریخ : 1397,دوشنبه 11 تير05:08
کد خبر : 271222 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی برای دانشجویان

معاون آموزشی دانشگاه تهران از برگزاری دوره‌های مختلف آموزش مهارتی به دانشجویان در حوزه مدیریت و کارآفرینی خبر داد و گفت: این دوره‌ها منجر به افزایش توانمندی دانشجویان و افزایش آمادگی برای ورود به بازار کار و کارآفرینی می‌شود.

 

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سیدحسین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه دوره‌های آموزش مهارتی مختلفی در دانشگاه تهران با عناوین «کهاد» و «ماینور» برگزار می‌شود، اظهار داشت: اجرای دوره کهاد ویژه دانشجویان مقاطع کارشناسی و دکترای عمومی دامپزشکی دانشگاه تهران است که علاوه بر فراگیری عمیق یک رشته تخصصی، منجر به آگاهی دانشجویان با مبانی و فنون رشته‌های تحصیلی دیگر می‌شود.

وی افزود: این امکان که دانشجویان علاوه بر تحصیل در رشته اصلی، دروسی منتخب از یک رشته دیگر را نیز فراگیرند، موجب گسترش بازار کار داخلی و خارجی برای دانش‌آموختگانی با این دوره تحصیل ویژه می‌شود، همچنین داشتن دید کافی نسبت به حداقل دو رشته، فراهم کننده فعالیت‌های کارآفرینانه و مؤثر بین رشته‌ای دانش‌آموختگان خواهد شد. 

معاون آموزشی دانشگاه تهران معتقد است که این دوره‌ها می‌تواند تأثیر بسزایی در توانمندسازی دانش‌آموختگان این دانشگاه در ایجاد محیط‌های کسب و کار، کارآفرینی و پاسخگویی به نیازهای تخصصی جامعه داشته باشد. 

حسینی تصریح کرد: دوره کهاد، دوره آموزشی کوتاه‌مدت با حداقل 18 و حداکثر 24 واحد است که توسط یکی از گروه‌ها یا دانشکده‌ها برای آشنایی دانشجویان سایر رشته‌های مشمول مقاطع کارشناسی و دکتری ارائه می‌شود. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای ارائه آموزش‌های مهارتی به دانشجویان رایزنی و یا تبادل‌نظر شده است یا خیر، گفت: خیر، تاکنون درباره این موضوع که از ظرفیت‌های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استفاده کنیم رایزنی نشده، اما اگر دانشجویان علاقمند برای گذراندن این رشته‌ها وجود داشته باشند، به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی می‌کنیم. 

وی گفت: دوره‌های آموزش مهارتی دانشگاه تهران بیشتر بر روی حوزه های کارآفرینی و مدیریت در سطح وسیعی متمرکز شده است که در تابستان نیز اجرا می‌شود. 

وی ابراز امیدواری کرد که با افزایش قابلیت‌‌های این دوره آموزشی، دیوار بین رشته‌ها برای آشنایی بیشتر دانشجویان با حوزه‌های مختلف برداشته شود.

وی گفت: اجرای این پروژه نیاز به سرمایه‌گذاری و یا هزینه ندارد و می‌تواند منجر به افزایش سطح آگاهی دانشجویان شود.