تاریخ : 1397,دوشنبه 11 تير16:21
کد خبر : 271290 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

سوءقصد به جان دانشجویان جهادگر در خوزستان

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی از تیراندازی به دانشجویان حامل تانکر آب در خوزستان خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، صادق مفرد، مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی در گفتگویی گفت: دانشجویان گروه های جهادی شب گذشته در حالی که با تانکرهای آب به سمت روستاهای آبادان می رفتند، هدف تیراندازی قرار گرفتند. آنها بلافاصله محل را ترک و به مقر خود بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه این تحرکات می تواند به ضدانقلاب و منافقین مرتبط باشد ادامه داد: دشمنان نظام و انقلاب از هر فرصتی برای نفوذ استفاده می کنند.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی در ادامه افزود: در حال حاضر که وضعیت آب بهبود یافته و دانشجویان در کنار مردم تلاش می کنند این شرایط را تا حل کامل مشکل آب ادامه دهند، این گروه ها درصددند با به هم ریختن فضا، اوضاع را ناامن کنند. اما چنین اقداماتی جلوی فعالیت گروههای جهادی را نمی گیرد. در حال حاضر گروه های جهادی تصمیم گرفته اند به مکان های دیگر بروند و تانکرهای آب را در میان روستاییان توزیع کنند. قرار است امروز نیز 20 تانکر آب در روستاهای اطراف آبادان توزیع شود.

مفرد با اشاره به اینکه مشکل آب تا حدودی حل شده و تنها روستاهای اطراف آبادان با مشکل آب روبه رو هستند، گفت: ستاد اجرایی در این زمینه ورود پیدا کرده و تلاش می کنیم که مردم در این مناطق، بی آب نمانند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 6000 باکس آب در مناطقی که با مشکل آب روبرو هستند توزیع شده است، گفت: به طور میانگین هر روز 10 تانکر آب (از تانکر کوچک تا 14 هزار لیتری) در مناطق مختلف استان توزیع می شود. امروز نیز 20 تانکر به این آمار اضافه خواهد شد. در مینو 8000 لیتر آب توزیع شده و دستگاه تصفیه آب 5000 لیتری نیز در آبادان مستقر شده است.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه پویش مردمی «یک ایران- یک خوزستان» نیز تکاپوی خوبی را به راه انداخته است، ادامه داد: با این پویش دانشگاه های مختلف پای کار آمدند و کمک های خوبی برای مردم خوزستان جمع آوری شده است.

مفرد با اشاره به اینکه در ماجرای تیراندازی اتفاقی برای دانشجویان گروه جهادی نیفتاده، گفت: افراد سودجو تلاش می کنند فضای روستاها را ناامن کنند تا کمک ها صورت نگیرد، اما گروه های جهادی پای کار هستند.


کد خبرنگار : 20