تاریخ : 1397,دوشنبه 11 تير19:46
کد خبر : 271317 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

ماجرای دانشگاه شهرکرد چه بود؟

ضرب و شتم با چاقو یا کف‌گیر!

درگیری میان یکی از پرسنل سلف دانشگاه و دانشجوی معترض پیش می‌آید که متاسفانه بحث تشدید پیدا می‌کند و دانشجو مورد ضربه چاقو از جانب پرسنل سلف قرار می‌گیرد. بعد از دخالت نیروهای حراست دانشجوی مصدوم به بیمارستان انتقال یافت.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از ابتدای هفته اخیر تصاویری از ضرب و شتم یک دانشجوی دانشگاه شهرکرد منتشر شده است، منتشر کنندگان این تصاویر مدعی بودند که پیمانکار سلف وقتی با اعتراض یک دانشجو نسبت به کیفیت غذا مواجه می شود با چاقو به او حمله می کند که باعث جراحت این دانشجو می شود. روزنامه فرهیختگان امروز در گزارشی درباره این حادثه نوشت: پنجشنبه هفته گذشته بود که خبری از دانشگاه شهرکرد مبنی‌بر ضرب و شتم یکی از دانشجویان این دانشگاه توسط یکی از کارکنان سلف‌سرویس با چاقو در رسانه‌ها منتشر شد.

در خبری که کانال منتسب به دانشجویان این دانشگاه منتشر کرده، آمده بود: «پیرو اعتراض یکی از دانشجویان به کیفیت پایین غذای سلف، درگیری میان یکی از پرسنل سلف دانشگاه و دانشجوی معترض پیش می‌آید که متاسفانه بحث تشدید پیدا می‌کند و دانشجو مورد ضربه چاقو از جانب پرسنل سلف قرار می‌گیرد. بعد از دخالت نیروهای حراست دانشجوی مصدوم به بیمارستان انتقال یافت و خوشبختانه پس از درمان به خوابگاه برگردانده شد. در این حین تعداد زیادی از دانشجویان نیز با حضور در جلوی بیمارستان حمایت خود از هم‌قشر خود اعلام کردند.»

اما شورای صنفی این دانشگاه ضمن صدور بیانیه، روایت این ماجرا را این‌گونه بیان کرد: «پس از اهانت پیمانکار سلف به یکی از اعضای شورای صنفی و اهانت به دانشجویان در سلف و خاتمه ماجرا، دقایقی بعد با شورای صنفی تماس گرفته می‌شود و گزارش درگیری شدید فیزیکی در سلف داده می‌شود. پس از حضور مجدد شورای صنفی در سلف و دخالت حراست دانشگاه در این موضوع دانشجوی مصدوم به بیمارستان اعزام و کارگر خاطی توسط حراست دانشگاه شناسایی می‌شود.»

بعد از این پیام بود که سیدعرفان فروتن، دانشجوی مضروب در پیامی اطلاع داد: «سلام و عرض ادب خدمت تمام دانشجویان عزیز. ممنون از دوستانی که زنگ زدن و زحمت کشیدن تا بیمارستان اومدن. خداروشکر کارای درمان انجام شده و مشکل خاصی نیست. حق دانشجو ضایع نمیشه. عاجزانه تقاضا دارم هیچ‌گونه اعتراض و تجمعی نباشه. شکایت تنظیم شده و از راه قانونی حق واقعی دانشجو محقق میشه.»

البته در این میان، ماجرا توسط برخی از رسانه‌ها به شکل دیگری در فضای مجازی منتشر شده است، به‌طوری که پیگیری «فرهیختگان» نشان می‌دهد دانشجوی مضروب پس از اعتراض نسبت به کیفیت غذای سلف، بخشی از سوپ خود را روی کف سلف می‌ریزد که در این میان پرسنل سلف نسبت به این حرکت اعتراض می‌کند و با کفگیری که در دست داشته است، به پشت او می‌زند. البته از داخل دانشگاه خبر می‌رسد روایت متفاوت این حادثه در فضای مجازی جهت‌گیری‌شده از داخل دانشگاه است.  اما این حادثه یک حاشیه قابل‌توجه نیز داشت و آن همراهی مسئول حراست این دانشگاه با دانشجوی مضروب و پیگیری اتفاق صورت‌گرفته است. این مساله تا جایی قابل‌توجه شد که چند کانال دانشجویی این دانشگاه نقش حراست این دانشگاه را در پیگیری وضعیت این دانشجو مثبت عنوان کردند.

حتی دانشجوی مضروب نیز در ادامه پیام خود آورده است: «بهونه دستشون ندیم. جا دارد از آقای حیدرپور هم تشکر کنم که واقعا همه جوره پشت ما بود و تا لحظه آخر هم در بیمارستان حضور داشت.» مسئول حراست این دانشگاه حتی روز گذشته در پیامی درباره پیگیری‌های خود نوشت: «سلام. من پیگیر کار این دانشجو هستم و برای شکایت نیز با نیروی انتظامی هماهنگ کردم. بذارید رو این موضوع تمرکز کنم و کامل بشه. چشم، نتیجه را خدمت‌تون عرض می‌کنم.»

اما امروز این دانشگاه توضحیاتی را درباره این حادثه منتشر کرد، در بخشی از این اطلاعیه آمده است: در شامگاه پنج‌شنبه1397.4.7 درگیری لفظی پیرامون کیفیت غذای ارائه شده، بین یکی از دانشجویان و پیمانکار طبخ و توزیع غذای سلف سرویس رخ می‌دهد. متاسفانه این درگیری لفظی منجر به درگیری فیزیکی پیمانکار با دانشجوی مربوطه و ایجاد جراحت در ناحیه کتف راست دانشجو می‌شود. پرسنل معاونت دانشجویی و حراست دانشگاه به سرعت وارد عمل شده و به درگیری پایان بخشیده و اوضاع را به حالت عادی باز می‌گردانند.

بر اساس این اطلاعیه، با دستور رئیس این دانشگاه ورود پیمانکار خاطی تا اطلاع ثانوی به دانشگاه ممنوع شده است. همچنین به منظور احقاق حقوق دانشجوی مربوطه و به منظور جلوگیری از رخداد حوادث مشابه، شکایت حقوقی از پیمانکار صورت گرفت و تاکید شده است: پرداخت کلیه مطالبات پیمانکار، منوط به تاییدیه حقوق دانشجو گردید.


کد خبرنگار : 16