تاریخ : 1397,سه شنبه 12 تير18:30
کد خبر : 271422 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

نامه جمعی از مدیران مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه علامه به وزیر علوم؛

منصوبان شما در دانشگاه علامه طباطبایی بر اسب بی‌قانونی سوارند

در نامه جمعی از مدیران‌مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه علامه آمده است: متاسفانه ریاست دانشگاه و نماینده وزارت علوم در دانشگاه علامه که هردو علی‌القاعده منصوب جنابعالی هستند، به عنوان دونفر از اعضای هیئت سه‌نفرۀ نظارت بر تشکل‌ها، بر اسب بی‌قانونی سوارند و چهارنعل به سمت دره می‌تازند.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از مدیران‌مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی طی نامه‌ای به منصور غلامی وزیر علوم، ضمن ابراز نگرانی نسبت به اوضاع فرهنگی حاکم بر این دانشگاه و حضور مکرر برخی از عناصر ضدانقلاب، از وزیر خواستند تا شخصا به این موضوع ورود کند و برای حل آن اقدامی انجام دهد.

در قسمتی از این نامه آمده است: «جناب وزیر اگر شما معنای کلمات «منافق، گروهک منافقین، کمونیست، مارکسیست، ضدانقلاب، محکومان امنیتی و فتنه‌گران 88» را بدانید(که یقینا می‌دانید) و با این حال باز هم در برابر فعالیت این کلکسیون ضداتقلاب و پادوهای آن‌ها در دانشگاه‌ها اقدامی نکنید به جرئت می‌گوییم که شما هم مثل برخی مسئولان دانشگاه علامه، در آزمون التزام عملی به ولایت فقیه مردودید و امیدواریم با اقدامی به موقع به خود و انقلاب خدمتی نمایید.»

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای منصور غلامی
وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری

با سلام و احترام و با صلوات بر محمد و آل محمد‌صلی الله علیه و آله‌؛
این روزها که جنابعالی به تجمعات صنفی توجه ویژه می‌کنید و برای پنج دانشجوی متخلف که بعضا جرایم امنیتی دارند، حاضر هستید با رئیس قوه قضاییه مذاکره کنید متاسفانه گوش‌ها‌ی شما در شنیدن صدای جریان انقلابی سنگین شده است و فریادهای مطالبه‌گرانه این جریان با بی‌اعتنایی شما مواجه است. شما تجمعات غیرقانونی جناح غیرانقلابی را در دانشگاه می‌بینید و هیچ برخورد قانونی‌ای با آن نمی‌کنید در حالی که مسلما اطلاع دارید که مسئولین منتصب شما با کوچکترین اقدامات قانونی دانشجویان انقلابی برخورد‌های قانونی و بعضا حتی فراقانونی و امنیتی می‌کنند.

جناب وزیر، مسلما شما از برگزاری تجمعات غیرقانونی متعدد در دانشگاه علامه بی‌خبر نیستید.

مگر می‌شود شما از کشف حجاب‌های متعدد و شبه سازمان یافته و توهین‌هایی که به حجاب در دانشگاه علامه شده است بی‌خبر باشید؟

توقف فعالیت نشریات انقلابی در دانشگاه علامه از خبرهای محرمانه و درگوشی نیست که بهانۀ بی‌خبری را در پاسخ به آن ارائه دهید و از سوی دیگر عدم توقف فعالیت نشریاتی که رسما و علنا مطالب خلاف حیا و عفت عمومی در دانشگاه نشر می‌دهند نیز در خبرگزاری‌های رسمی دانشجویی بارها انعکاس شده است و متاسفانه در این موارد گوش وزارت علوم اصلا هیچ‌گونه شنوایی‌ای ندارد.

ممکن نیست فریادهای تشکل‌های انقلابی دانشگاه در خصوص حضور منافقین و مارکسیست‌ها و فتنه‌گران و محکومین امنیتی را در دانشگاه را نشنیده باشید و خنده‌آور است که فرمایشات قاطع رهبری در خصوص لزوم جلوگیری از ورود این‌گونه افراد به دانشگاه را ندانید.

مگر نشنیدید و در اخبار و سایت‌ها مطلعه نکردید که نه تنها در دانشگاه علامه اجرای فرمایشات رهبری توسط مسئولین بر روی زمین‌مانده است بلکه در همین دانشگاه، توهین‌هایی مشمئز کننده به‌ نظام و انقلاب و رهبری شده است و با وجود شکایات و پیگیری‌های یکساله، مسئولین هیچ برخوردی با آن نکرده‌اند. مگر فریاد دانشجویان را در اعتراض به تشکلی که در دانشگاه علامه طی مراسمی از پشت تریبون رسمی دانشگاه رأس و ذیل نظام را فاسد خواند نشنیده‌اید؟ آیا حقیقتا اطلاع ندارید که دانشجویان انقلابی دانشگاه طی طوماری مفصل و مستند، شکایت مبسوطی علیه این تشکل خلاف‌کار و توهین کننده به رهبر انقلاب تهیه دیده‌اند و با تخلف مسئولین دانشگاه این شکایت هنوز هم پیگیری نشده است و صرفا به بهانه شکایت حراست دانشگاه، این تشکل به جرم خنده‌دار تبلیغ و ترویج احزاب غیرقانونی (و نه توهین به رهبری و نظام که جزایش انحلال تشکل است) به‌صورت غیرقانونی به دو ماه تعلیق محکوم شد که همان هم اجرا نشد! و هیئت نظارت هیچ‌گاه پاسخگوی اقدام خلاف قانون خود در این زمینه نبود و با همان جرم دلخواه خود شکایتی سبک را از تشکل خاطی بررسی کرد و حتی پاسخگو نبود که وقتی کم‌ترین زمان تعلیق یک تشکل مطابق آیین‌نامه یک دوره سه ماهه است، چگونه تشکل را به دوماه تعلیق محکوم کرده است؟

این بی‌قانونی‌ها و عدم توجه به شکایات دانشجویان انقلابی تمامی ندارد و دانشجویان انقلابی دانشگاه را به سرحد ناامیدی از پیگیری شکایات قانونی رسانده است.

جناب وزیر، متاسفانه ریاست دانشگاه و نماینده وزارت علوم در دانشگاه علامه که هردو علی‌القاعده منصوب جنابعالی هستند، به عنوان دونفر از اعضای هیئت سه‌نفرۀ نظارت بر تشکل‌ها، بر اسب بی‌قانونی سوارند و چهارنعل به سمت دره می‌تازند.

با ادامه روش کنونی انتهای کار چیزی جز تبدیل دانشگاه به محیطی فاقد قانون و جنگل‌وار نخواهد بود و اکنون دانشجویان انقلابی راهی جز توسل به بند میم وصیت‌نامه امام یا شکایت علیه متخلفان در دادسراها و دادگاه‌ها در پیش خود نمی‌بینند، مگر آن‌که شخصا به این کارزار ورود کنید و ولایتمداری خود را نشان دهید.

حداقل کاری که شما می‌توانید بکنید آن است که از این دو منصوب خود بپرسید که: چگونه و طبق کدام منطق تشکلی که پس از توهین به رهبری و نظام و فاسد خواندن آن‌ها باز هم بیانیه می‌دهد و بر مواضع خود تأکید می‌کند و مراسم خود را بسیار خوب و صحیح می‌داند را مستحق دریافت تخفیف(!) تشخیص دادند و بر خلاف بند دو ماده 18 آیین نامه آن را منحل نکردند؟

جناب وزیر، رئیس کنونی دانشگاه علامه همان کسی است که سال قبل از آن نیز وقتی که از پشت تریبون دانشکده ادبیات و الهیات همین دانشگاه، به سیدالشهدا توهین شد و با تهمتی کثیف، امام حسین‌ع را رفیق یزید و دنبال سازش با یزید معرفی کردند سکوت کرد و هیچ اقدام قانونی‌ای نکرد تا آن جا که مراجع عظام تقلید نیز به این اقدام واکنش نشان دادند و دانشجویان خواستار یک مصاحبه حداقلی رئیس دانشگاه علیه این اقدام شدند اما رئیس دانشگاه به‌جای برخورد با آن تشکل، مطالب گفته شده را صرفاً یک نظر تاریخی دانست و هیچ برخوردی مطابق قانون انجام نداد و ترجیح داد با خبرگزاری‌ای که در دانشگاه راه‌اندازی کرده، مشی اصلاح‌طلبی و سیاسی خود را جلو ببرد تا وظیفه قانونی جلوگیری از اقدامات خلاف قانون و خلاف شرع را!

آقای وزیر، مگر آیین نامه تشکل‌های اسلامی، ریاست دانشگاه را مسئول مستقیم پیگیری همه تخلفات از قانون و شرع در درون دانشگاه نمی‌داند؟ تابحال یک بار عملکرد ریاست دانشگاه علامه در این خصوص را سنجیده‌اید؟

تا بحال یک بار از رئیس کمیته انضباطی دانشگاه علامه پرسیده‌اید که چگونه دختری که به کرات برای بی‌حجابی خود از حراست دانشگاه تذکر گرفته است و در پرونده‌اش موارد متعدد ثبت شده است، با وجود این، باز هم برای بار چهارم مرتکب تخلف می‌شود به غذاخوری پسران دانشگاه می‌آید و ضمن نشستن در محل ویژه آقایان اقدام به کشف کامل حجاب خود می‌کند، پس از پیگیری بسیار دانشجویان مومن و انقلابی صرفا تذکر می‌گیرد و هیچ محکومیت دیگری در برابر خود نمی‌بیند؟ آقای وزیر یک بار از رئیس دانشگاه علامه بپرسید که چرا از ده نفری که در طول صرفا یک ماه در محیط دانشگاه علامه کشف حجاب کرده‌اند و از آن‌ها شکایت شده است(موارد بدون شکایت بسیار بسیار بیشترند) فقط یک نفر در کمیته انضباطی به محکومیتی در حد درج در پرونده رسیده است؟

و اما حرف آخر جناب وزیر؛
 بار دیگر امسال بر خلاف فرمایشات رهبری که فرمودند فتنه‌گران را به دانشگاه راه ندهید، طی مراسمی که از هیئت نظارت دانشگاه مجوز داشت، تشکل ضد انقلاب دانشگاه علامه شب نشینی مختلطی را همراه با نوازندگی دختران و پسران و با حضور افرادی منتسب به کثیف‌ترین اقشار از دشمنان نظام، آن هم تحت عنوان مقدس افطاری برگزار کرد و همین رئیس دانشگاه حاضر به معذرت‌خواهی از قصور خود در زمینه راه دادن این افراد معلوم‌الحال به دانشگاه  نشد.

آقای وزیر، چشمتان روشن باشد که در دوران وزارت شما افرادی به دانشگاه علامه آمدند که به کمونیست و مارکسیت بودن شهرت دارند، افرادی با ظاهر درویش مسلک، افراد دیگری از اعضای گروهک منافقین و اعضای رده‌بالای آن‌ها و برخی منتسبان به گروهک منافقین که محکومیت رسمی نیز داشته‌اند و در اعترافات خود صریحاً اذعان کردند که خط رابط دانشجویان با این گروهک بوده‌اند و شماره تماس تعداد زیادی از دانشجویان را به گروهک منافقین ‌داده‌اند! و افرادی از نهضت به‌اصطلاح آزادی که هیچ بویی از اسلام نبرده اند و امام صراحتاً به ارتداد این گروهک اذعان داشته‌اند و محکومان امنیتی و فتنه‌گران سال 88 هم که زینت گوشه گوشه این مجلس بوده‌اند! این افراد با اطلاع مسئولان و حراست دانشگاه در دانشگاه جمهوری اسلامی حضور پیدا می‌کنند و حتی مدیر فرهنگی دانشگاه نیز در مراسم حضور داشته است و مدعی آن است که مطابق هماهنگی با معاون فرهنگی دانشگاه، با هدف کنترل جلسه در آن جمع حضور یافته است.

جناب وزیر اگر شما معنای کلمات «منافق، گروهک منافقین، کمونیست، مارکسیست، ضدانقلاب ،محکومان امنیتی و فتنه‌گران 88» را بدانید(که یقینا می‌دانید) و با این حال باز هم در برابر فعالیت این کلکسیون ضداتقلاب و پادوهای آن‌ها در دانشگاه‌ها اقدامی نکنید به جرئت می‌گوییم که شما هم مثل برخی مسئولان دانشگاه علامه، در آزمون التزام عملی به ولایت فقیه مردودید و امیدواریم با اقدامی به موقع به خود و انقلاب خدمتی نمایید.

لازم به ذکر است که در پی این اتفاقات، اقدام منفعلانه مسئولین دانشگاه دقیقا ادامه همان مسیر گذشته ایشان در عدم پیگیری شکایات دانشجویان انقلابی دانشگاه است معاون فرهنگی دانشگاه رسما گفته‌اند که «ما نمی‌توانیم این افراد که به دانشگاه می‌آیند را راه ندهیم و ممکن است درگیری به وجود آید و ... » و حتی حاضر به عذرخواهی هم نیستند و خود را مقصر هم نمی‌دانند! خودداری از مقابله با افرادی با این سابقه، نشان از عدم تمایل مسئولین به انجام وظایفشان دارد و این‌ها صرفا نظر ما فعالین نشریات دانشجویی نیست، در مقابل این اقدامات زشت مسئولین، بسیج دانشجویی به عنوان فراگیرترین و گسترده‌ترین نهاد دانشجویی دانشگاه علامه علاوه بر شکایت، تهدید به اقدام انقلابی(در صورت عدم پیگیری شکایت) کرد و بقیه دانشجویان و نشریات واکنش سختی نشان دادند و با ریاست دانشگاه اتمام ‌حجت کردند و بسیاری از دانشجویان شکایت رسمی به هیئت نظارت کردند و خواستار انحلال تشکل مذکور شدند و انجمن اسلامی مستقل دانشگاه نیز که از نظر شورای فرهنگی دانشگاه، بزرگترین تشکل اسلامی درون دانشگاه علامه است نیز، از تشکل ضدانقلاب شکایت کرد و ریاست دانشگاه قول پیگیری قانونی دادند و در ادامه دانشجویان انقلابی طی رأی‌گیری در شورای فرهنگی دانشگاه دو نفر از دانشجویان انقلابی را به هیئت منصفه فرستادند تا تخلفات مذکور پیگیری شود و ریاست دانشگاه پس از جلسه شورای فرهنگی حکم این دانشجویان انقلابی را جهت عضویت در هیئت منصفه صادر کرد اما ازآنجا که معاونت فرهنگی و ریاست دانشگاه قصد انحلال تشکل خاطی را نداشتند در اقدامی بی‌سابقه و زشت ریاست دانشگاه حکمی که خودش پای آن را امضا کرده بود و مطابق رأی اعضای شورای فرهنگی بود را نادیده گرفت و رای‌گیری جلسه قبل شورای فرهنگی را باطل اعلام کرد و یکی از دانشجویان همسو با تشکل خاطی را به هیئت منصفه فرستاد! و این درحالی است که معاون فرهنگی دانشگاه به‌عنوان دبیر جلسه و رئیس دانشگاه به‌عنوان رئیس جلسه‌ای که دانشجویان انقلابی در آن، برای عضویت در هیئت منصفه انتخاب شده بودند، ایفای نقش می‌کردند و ضرر کوتاهی‌های خود و عدم توجه و تسلطشان به قوانین را به دانشجویان انقلابی وارد می‌نمایند! بسیار خنده‌دار است که ایشان مدعی وقوع بی‌قانونی در جلسه‌ای هستند که مسئول اجرای قانون در آن جلسه از قضا خود این دو نفر هستند! و در ادامه این دو فرد بدون هیچ‌گونه عذرخواهی، دانشجویی را که همسو با تشکل خاطی بوده را به‌عنوان عضو دانشجویی هیئت منصفه معرفی نمودند و عضو انقلابی این هیئت را حذف کردند! و حتی ریاست دانشگاه در اقدامی غیر قانونی و بدون هیچ گونه رای‌گیری در شورای فرهنگی، معاون خود را نیز به عضویت هیئت منصفه در آورد تا ترکیب تیم رئیس در آن هیئت تکمیل شود و این داستان دراز تخلفاتی بود که طی آن راه قانونی رسیدگی به تخلفات و پیگیری شکایت دانشجویان انقلابی بسته شد و حامیان تشکل خاطی به هیئت منصفه دانشگاه تحمیل شدند!

جناب وزیر اگر جنابعالی شخصاً به این موضوع رسیدگی نکنید، این آخرین باری خواهد بود که از طریق نهادهای قانونی تحت امر وزارت علوم این تخلفات را پیگیری کردیم و در صورت عدم ورود شما به این مسئله از این به بعد و در تمام موارد اینچنینی جز و دادسراها و دادگاه‌های خارج از دانشگاه راه دیگری نخواهیم داشت و مسئولیت سد شدن راه پیگیری قانونی در دانشگاه و وزارت علوم بر عهده شما نیز هست چرا که با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط رئیس دانشگاه و معاون فرهنگی آن، هم‌نوایی ایشان با تشکل خاطی اظهر من الشمس است و امیدواریم شما از خیل کسانی که متخلفان و ضدانقلاب را مشایعت نموده و با سکوت خود جبهه آن‌ها را یاری می‌کنند خارج شوید.

والعاقبة‌ للمتقین‌
جمعی از مدیرمسئولان نشریات دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائیره
 

اسامی فعالین نشریاتی امضا کننده این نامه نزد «خبرنامه دانشجویان ایران» محفوظ است.


کد خبرنگار : 20