تاریخ : 1397,جمعه 15 تير14:24
کد خبر : 271781 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

پنجمین آزمون استخدامی برگزار شد

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور امروز جمعه ۱۵ تیر برای ۴۲۷ هزار و ۶۹۶ داوطلب در ۱۳۹ شهرستان و ۲۳۴ حوزه امتحانی برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حسین توکلی افزود: پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور صبح امروز جمعه ۱۵ تیر برای ۴۲۷ هزار و ۶۹۶ داوطلب در ۱۳۹ شهرستان و ۲۳۴ حوزه امتحانی برگزار شد که از این تعداد ۲۶۸ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۱۵۹ هزار و ۳۷۴ نفر مرد هستند.

وی افزود: از تعداد ۴۲۷ هزار و ۶۹۶ داوطلب این دوره از آزمون ۸۴۰ داوطلب در گروه تخصصی اول، ۴۴ هزار و ۸۲ داوطلب در گروه تخصصی دوم، ۸ هزار و ۸۱۵ داوطلب در گروه تخصصی سوم، ۲ هزار و ۳۴۱ داوطلب در گروه تخصصی چهارم و ۳۷۱ هزار و ۶۱۸ داوطلب در گروه تخصصی پنجم مندرج در جدول مربوط در دفترچه ثبت نام برای شرکت در این دوره از آزمون استخدامی  متقاضی شدند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: فرآیند آزمون از ساعت ۸ صبح آغاز شد و هر داوطلب به دفترچه سئوالات عمومی حاوی ۱۰۰ سئوال متناسب با گروه عنوان شغلی در مدت ۱۱۰ دقیقه پاسخ داد. همچنین داوطلبان به سئوالات دفترچه اختصاصی نیز در مدت ۸۰ دقیقه پاسخ داده اند.

توکلی خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش در پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۸ هزار و ۲۰۷ نفر برای ۹ دستگاه اجرایی کشور است که عمده این ظرفیت به وزارت آموزش و پرورش اختصاص دارد.

وی اظهار داشت: ظرفیت استخدامی وزارت آموزش و پرورش در این دوره از آزمون استخدامی ۱۷ هزار و ۳۶۸ نفر، سازمان دامپزشکی ۷۲ نفر، سازمان شیلات ۱۳۸ نفر، وزارت راه و شهرسازی ۲۷۰ نفر، سازمان حفاظت محیط زیست ۲۰۰ نفر، وزارت امور اقتصادی و دارایی ۴۵ نفر، سازمان بیمه سلامت ۱۲ نفر، سازمان ملی زمین و مسکن ۲ نفر و سازمان اوقاف و امور خیریه ۱۰۰ نفر است.