تاریخ : 1397,یکشنبه 17 تير03:26
کد خبر : 272002 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

آغاز بازسازی خوابگاه‌های دانشگاه هرمزگان

مدیر روابط عمومی دانشگاه هرمزگان گفت: امسال در خوابگاه‌های دانشگاه هرمزگان تخریب و بازسازی صد در صدی نداریم؛ اما تمامی اتاق‌ها رنگ‌آمیزی و وسایل درون آن‌ها در صورت نیاز تعمیر می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، مهدی عباسی فرد، مدیر روابط عمومی دانشگاه هرمزگان گفت: در استان هرمزگان خوابگاه خودگردان نداریم؛ زیرا این نوع خوابگاه محدودیت‌های خودش را دارد و تامین امنیت و حراست این خوابگاه ها سختی و شرایط خودش را دارد. در واقع مالکیت تمامی خوابگاه‌ها از آن دانشگاه است و تلاش می شود تا حد امکان این خوابگاه ها از نظر امنیتی به مشکلی برخورد نکنند.

عباسی فرد در ادامه افزود: در واقع سه سال است تمامی این خوابگاه‌های خودگردان جمع شده و تمام خوابگاه‌ها زیر نظر دانشگاه قرار دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه هرمزگان با اشاره به اینکه سطح خوابگاه ها در درجه مطلوب قرار دارد، ادامه داد: تمام تلاشمان این است که این خوابگاه‌ها را از نظر امکانات و شرایط رفاهی ارتقا دهیم و به همین دلیل تعمیرات و نصب تجهیزات جدید در راستای همین هدف قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه خوابگاه‌ها در مناطق جنوب شرایط متفاوتی دارد، ادامه داد: گرما در مناطق جنوب کشور سبب شده تا خوابگاه‌های دانشجویی هر سال نیاز به تعمیرات و تامین تجهیزات داشته باشند.

عباسی فرد اضافه کرد: در حال حاضر ما خوابگاهی برای تغییرات صددرصدی و تخریب و نوسازی آن نداریم؛ اما تمامی خوابگاه‌ها در استان هرمزگان در حال تعمیرات است، زیرا در تابستان تمام اتاق‌ها خالی می‌شود و به همین دلیل زمان مناسبی برای انجام این تغییرات است .همه اتاق‌ها رنگ آمیزی شده و موکت تمام اتاق‌ها تعویض می‌شود. واحد تاسیسات دانشگاه از ۱۰ روز دیگر کار در خوابگاه‌ها را تحویل می‌گیرد و تعمیرات آن را آغاز می‌کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه هرمزگان با اشاره به اینکه سیستم تهویه یکی از مهمترین دغدغه‌ها در تعمیر خوابگاه است، گفت: تمام سیستم تهویه‌ها باید پایین بیاید و رادیاتورها تعمیرات اساسی شود. تمامی مشکلات فنی آن برطرف شود تا تهویه مطبوع در خوابگاه ها صورت گیرد؛ زیرا در غیر این صورت خوابگاه‌ها غیر قابل سکونت می شود. تمام اتاق‌های خوابگاه‌ها باید کولر‌های مجهزی داشته باشند؛ زیرا نبود کولر فضای خوابگاه را برای دانشجویان غیر قابل تحمل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه چندین پروژه نیمه کاره در دانشگاه هرمزگان از سه سال پیش به دلیل کمبود بودجه رها شده است، افزود: درحال حاضر بازدید‌هایی را تدارک دیده ایم که براساس آن مسئولان از این طرح‌های نیمه کاره بازدید کنند تا بتوانیم از بودجه‌های ملی برای ساخت پروژه‌های نیمه ساخته کمک بگیریم.

عباسی فرد در ادامه اضافه کرد: در واقع در حال حاضر در تلاش برای تامین بودجه هستیم پروژه سلف سرویس دانشگاه از جمله این طرح‌های نیمه کاره است که برای تکمیل آن در حال رایزنی با مسئولان طرح کرامت و ساخت خوابگاه‌ها در تهران هستیم تا وضعیت این پروژه‌ها را مشخص کند.