تاریخ : 1397,سه شنبه 19 تير04:49
کد خبر : 272249 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

۳ خوابگاه جدید در دانشگاه کردستان ساخته می‌شود

معاون دانشجویی دانشگاه کردستان از ساخت سه واحد خوابگاه جدید در این دانشگاه تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، عثمان عزیزی، معاون دانشجویی دانشگاه کردستان گفت: سال گذشته ۱۶ باب خوابگاه دولتی دانشگاه کردستان تعمیر و بازسازی شد. امسال نیز سه واحد خوابگاه جدید در دست ساخت است که یک واحد آن به دختران و دو واحد دیگر به پسران تعلق می‌گیرد.

وی افزود: اسکلت دو خوابگاه پسران تقریبا کامل شده است و در واقع کارگران مشغول تعمیرات داخل ساختمان هستند. امیدواریم که تا پایان امسال به بهره برداری برسد، اما خوابگاه دختران که در واقع بنیاد برکت حضرت امام خمینی ساخت آن را به عهده گرفته مراحل فونداسیون را سپری می‌کند و پیش بینی می‌شود این خوابگاه نیز تا پایان سال قابل استفاده برای دانشجویانی باشد.

معاون دانشجویی دانشگاه کردستان با بیان اینکه در حال حاضر تمامی دانشجویان دختر و پسر غیرکردستانی که در دانشگاه کردستان قبول و پذیرش شده‌اند، در ۱۶ خوابگاه دولتی دانشگاه اسکان داده شده‌اند، اظهار کرد: ۱۱ خوابگاه غیردولتی برای اسکان دانشجویان دانشگاه کردستان تجهیز شده؛ که طی سال جاری ۸ واحد خوابگاه خودگردان غیردولتی دیگر نیز به آن افزوده می‌شود.

عزیزی افزود: تعداد ۲۳۳۱  دانشجوی دختر و ۱۷۶۳ دانشجوی پسر در خوابگاه‌های خودگردان دانشگاه کردستان ساکن هستند.

به گفته وی؛  تعداد ۵ خوابگاه دخترانه و ۳ خوابگاه پسرانه در مجموعه دانشگاه قرار دارد.

معاون دانشجویی دانشگاه کردستان در خصوص اسکان ۱۶۰ دانشجوی غیرایرانی دانشگاه کردستان در خوابگاه گفت: دانشجویان پسر غیرایرانی در یک خوابگاه اختصاصی اسکان داده شده اند و دانشجویان دختر نیز در خوابگاه داخلی دانشگاه مستقر هستند.

عزیزی در خصوص تعمیرات خوابگاه‌های دانشجویی نیز اضافه کرد: سال گذشته تعمیرات اساسی در بیشتر خوابگاه‌ها صورت گرفت، اما امسال خوابگاه برادران ایثار۲ مورد بازسازی قرار خواهد گرفت و سه خوابگاه دیگر نیز از نظر نمای بیرونی بازسازی می‌شوند.