تاریخ : 1397,سه شنبه 19 تير05:28
کد خبر : 272255 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تعطیلی سلف دانشگاه گیلان در تابستان

مدیر امور دانشجویی دانشگاه گیلان گفت: بهداشت در خوابگاه‌ها به صورت تعاملی است. دانشجویان باید بهداشت فردی را رعایت و مسئولین نیز باید فاکتور‌هایی که برای بازبینی مفید هستند را تقویت کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، علیرضا فرحبخش، مدیر امور دانشجویی دانشگاه گیلان گفت: دانشگاه گیلان در مجموع ۱۴ خوابگاه دارد که ۷ تا بلوک خوابگاه مربوط به برداران در سایت میرزا کوچک خان ساکن هستند و ۷ بلوک مربوط به خواهران که در ۴ تا  آن این خوابگاه‌ها سایت بنت الهدی و ۳ تا دیگر در مرکز شهر است است.

فرحبخش با اشاره به تعمیرات خوابگاه‌ها بیان کرد: دردانشگاه گیلان به طبق روال هرساله با توجه به لیست دقیق آمارنیازمندی‌های که در طول سال جمع آوری کردیم، تعمیراتی که در طول سال نمی‌توان انجام داد را در تعصیلات تابستانه گذاشته ایم و این تعمیرات تقریبا دوهفته‌ای است شروع شده است.

مدیراموردانشجویی دانشگاه گیلان مطرح کرد: ترم تابستانی از ۱۵ تیر ماه تا اخر مرداد برگزار می‌شود و به خاطر تعمیرات و کاهش مصرف انرژی دانشجویان خواهر در یکی از بلوک‌های خوابگاه بنت الهدی و برادارن در یکی از خوابگاه  میززا کوچک خان اسکان داده شده اند.

وی با اشاره تعمیرات خوابگاه گفت: این تعمیرات شامل تعویض در‌ها و پنجره ها، لوله کشی ها، تعمیرات سلف در خوابگاه خواهران، سم پاشی، وزیبا سازی نمای بلوک و تعمیر شیروانی‌ها با توجه به بارندگی در فصل پاییز و زمستان، بازسازی آشپزخانه‌های خوابگاه ها، تعمیر ترک‌های دیوار است.

فرحبخش خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه ۵ توسعه مجوز ساخت خوابگاه‌ها نداشته ایم؛ اما مدتی است که به ما اجازه داده اند و در این خصوص صندوق رفاه کمک‌هایی کرده است و با توجه به توانایی مالی و محدودیت‌ها  که دانشگاه دارد   سعی داریم ظرفیت خوابگاه‌ها را بالا ببریم. 

مدیراموردانشجویی دانشگاه گیلان تصریح کرد: اولویت تعمیرات خوابگاه براساس عمق و گستردگی مشکلات خوابگاه‌ها است. گاهی اوقات پیش اومده به خاطر کمبود بودجه یا زمان مجبور شده ایم تعمیرات را در بین دو ترم انجام دهیم.

وی با اشاره به اعتراض دانشجویان در مورد بهداشت خوابگاه‌ها تصریح کرد: بهداشت در خوابگاه‌ها به صورت تعاملی است دانشجویان باید بهداشت فردی را رعایت کنند و مسئولین باید فاکتور‌هایی که برای بازبینی مفید هستند را تقویت کنند و با نظارت بر نیروی خدماتی و قرار دادن به موقع مواد شوینده و ضد عفونی کنند در بهداشت خوابگاه‌ها کمک کنند

فرحبخش در مورد امکانات خوابگاه بیان کرد: با توجه به اینکه تخت‌های خوابگاه قدمی است و دیگر قابل استفاده نبود تعویض می‌شود ومدتی است به خاطر رعایت اصول بهداشتی ما نمیتوانیم تشک در اختیار دانشجویان قرار بدهیم و بهتر است از تشک طبی استفاده کنند.

مدیراموردانشجویی با اشاره به تغذیه دانشجویان در ترم تابستانی تاکید کرد: طبق قرارداد‌هایی که با پیمانکار بسته ایم، دانشگاه از ۵ تیر تا اوایل شهریور تعطیل است و دانشجویان باید خودشان غذا تهیه کنند.