تاریخ : 1397,سه شنبه 19 تير15:36
کد خبر : 272327 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

مشکلی که کاربران زیادی از آن رنج می‌برند؛

ترفندی ساده که متن اینستاگرامی شما را زیباتر می‌کند +آموزش تصویری

به دلیل اینکه نام کاربری شما در محیط اینستاگرام به زبان انگلیسی است، بنابراین زمانی که شما متن‌تان را از خط اول شروع می‌کنید، اینستاگرام متن رو درست بعد از نام کاربری درج و تلقی می‌کند که متن شما هم انگلیسی است و در نتیجه متن را چپ‌چین می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از مشکلاتی که کاربران فارسی‌زبان اینستاگرام با آن مواجه هستند، این است که متن نگارش شده توسط آنان به صورت نامنظمی در قسمت کپشن قرار می‌گیرد و علاوه بر اینکه ظاهر چندان جذابی ندارد، به دلیل اینکه بعضا کلمات جابجا می‌شوند، خواندن آن را برای مخاطبان دشوار می‌کند.

در ادامه تصاویری از یک متن به هم ریخته و مرتب شده اینستاگرامی را مشاهده می‌کنید:

چگونه متن های اینستاگرامی را مرتب کنیم؟

در این گزارش قصد داریم با آموزش چند ترفند بسیار ساده، روش مرتب کردن متن‌های اینستاگرامی را توضیح دهیم.

* از چپ‌چین شدن خط اول جلوگیری کنید
به دلیل اینکه نام کاربری شما در محیط اینستاگرام به زبان انگلیسی است، بنابراین زمانی که شما متن‌تان را از خط اول شروع می‌کنید، اینستاگرام متن رو درست بعد از نام کاربری درج و تلقی می‌کند که متن شما هم انگلیسی است و در نتیجه متن را چپ‌چین می‌کند. حال اگر کلمه انگلیسی یا عددی توی متن شما وجود داشته باشد مشکل بیشتر می‌شود و متن به کلی بهم می‌ریزد. برای جلوگیری از این مشکل باید قید درج متن در خط اول را بزنید. یعنی در خط اول یک نقطه بگذارید و سپس از خط دوم، متن فارسی را شروع کنید. حتی می‌توانید به جای نقطه از یک کاراکتر نامرئی به اسم «نیم‌فاصله» استفاده کنید تا خط اول را برای شما پر کند.

* چگونه در خط اول «نیم‌فاصله» بگذاریم؟
کاربرانی که تلفن همراه آنها اندرویدی است لازم است صفحه‌کلید گوگل‌کی‌بورد (google keyboard) را از گوگل‌پلی یا کافه‌بازار نصب کنند و پس از آن صفحه‌کلید پیش‌فرضِ خود را گوگل‌کی‌بورد قرار دهند.

چگونه متن های اینستاگرامی را مرتب کنیم؟

* متن را تقسیم‌بندی کنید
اگر متن مدنظر شما برای درج در اینستاگرام بلند و طولانی است، آن را به چندین پاراگراف تقسیم کنید تا خواندن آن را برای مخاطب راحت کند و از طرفی ظاهر زیباتری داشته باشد. نکته‌ای که باید در این زمینه توجه داشته باشید این است که برای اینکه نمای متن شما مرتب باشد لازم است بین هر پارگراف یک خطر را خالی بگذارید. برای این کار، وقتی پاراگرافی را نوشتید و کامل شد، به خط پایین بیایید و بعد از قراردادن یک نیم‌فاصله مجددا با استفاده از کلمه اینتر به خطر پایین بیایید و پاراگراف بعدی را آغاز کنید.

در ادامه آموزش تصویری نحوه پاراگراف‌بندی متون اینستاگرامی آمده است:

چگونه متن های اینستاگرامی را مرتب کنیم؟

* روشی دیگر برای فاصله انداختن بین خطوط
 نکته‌ای که وجود دارد این است که اصلا نباید متن مورد نظر خود را بصورت مستقیم در داخل اپلیکیشن Instagram تایپ کنید. درواقع شما باید متن خود را در هر برنامه دیگری که قابلیت نوشتن متن در آن وجود دارد تایپ کرده و سپس کل آن را به داخل اینستاگرام کپی کنید.

برای مثال از انواع پیام‌رسان‌ها یا برنامه Note(چه برای اندروید و چه آیفون) استفاده کرده و متن خود را در آن بنویسید. در هنگام تایپ می‌توانید فاصله‌های دلخواه خود را نیز ایجاد کنید. سپس با انتخاب متن و انتخاب گزینه Select All، بر روی Copy ضربه بزنید. بعد از آن می‌توانید برنامه اینستاگرام را باز کرده و متن کپی شده را در فیلد متنی مورد نظر Paste کنید.

* گزارش از مرتضی باجلان


کد خبرنگار : 20