تاریخ : 1397,پنجشنبه 21 تير13:19
کد خبر : 272660 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

سرقت اطلاعات حساس ارتش آمریکا

شرکت «رکوردد فیوچر/ Recorded Future» که در زمینه تحلیل لحظه ای تهدیدات اطلاعاتی فعالیت می کند هشدار داد اسناد حساس مرتبط با نگهداری و کارکرد پهپادهای «MQ-9 » آمریکا اخیرا از سوی یک هکر رایانه ای به سرقت رفته و وی قصد دارد آنها را به بالاترین پیشنهاد مطرح شده به فروش برساند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، به گفته گروه تحقیقاتی این شرکت، یک هکر موفق شده از یک مسیر نفوذ که پیشتر افشا شده بود برای نفوذ به رایانه های یک اسکادران نیروی هوایی آمریکا واقع در نوادا نفوذ کند و مقادیر حساسی از اسناد مرتبط این پایگاه را به سرقت ببرد که دفترچه های مربوط به چگونگی نگهداری پهپادهای ام کیو ناین و فهرست خلبان های این پرنده از مهمترین اسنادی هستند که این هکر توانسته به آنها دسترسی پیدا کند.

این هکر همچنین توانسته به اطلاعاتی نیز در زمینه تاکتیک های مقابله با وسایب دست ساز انفجاری، دفترچه نگهداری و کنترل تانک های آبرامز، دفترچه آموزش و حفظ جان خدمه و تاکتیک های تهاجمی تانک ها دسترسی پیدا کند.

لازم به ذکر است که این اطلاعات غیرطبقه بندی شده بودند و احتمالا از یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) یا مقام ارتش به سرقت رفته اند.