تاریخ : 1397,یکشنبه 24 تير06:07
کد خبر : 272960 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دانشکده شیمی مازندران مجهز به ۱۴ آزمایشگاه پژوهشی است

رئیس دانشکده شیمی دانشگاه مازندران گفت: دانشکده شیمی مجهز به ۶ آزمایشگاه آموزشی (کارشناسی) و ۱۴ آزمایشگاه پژوهشی (تحصیلات تکمیلی) می‌باشد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سکینه اصغری  رئیس دانشکده شیمی دانشگاه مازندران گفت: دانشکده شیمی دانشگاه مازندران با قدمتی بیش از ۴۰ سال، از اولین دانشکده‌های دانشگاه مازندران است که در سال ۱۳۵۵ با هدف تربیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی فعالیت خود را آغاز نموده است.

سکینه اصغری بیان کرد: این دانشکده سپس از سال ۱۳۶۴ با پذیرش دانشجوی کارشناسی شیمی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود را در همه مقاطع کامل نموده است.

رئیس دانشکده شیمی مطرح کرد: درحال حاضر در این دانشکده، ۲۲ عضوهیات علمی در ۵ گروه آموزشی مشغول به فعالیت می‌باشند. البته ۴ عضو هیات علمی پیشکوت در دو سال اخیر بازنشسته شده اند که هنوز با دانشکده همکاری دارند و دانشجویان از تجربیات ارزشمند آن‌ها بهره مند می‌شوند. به زودی ۳ عضو هیات علمی جوان و جدید که در فراخوان ۹۶ پذیرفته شده اند نیز در دانشکده حضور خواهند یافت. 

وی درادامه افزود: در حال حاضرحدود ۴۸۰ دانشجوی کارشناسی دردو گرایش شیمی محض و شیمی کاربردی، حدود ۱۹۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۲۰۰ دانشجوی دکترای شیمی در ۵ گرایش در این دانشکده مشغول به تحصیل می‌باشند.

اصغری با اشاره به امکانات و آزمایشگاه‌های موجود در دانشکده تصریح کرد: دانشکده شیمی مجهز به ۶ آزمایشگاه آموزشی (کارشناسی) و ۱۴ آزمایشگاه پژوهشی (تحصیلات تکمیلی) می‌باشد.

رئیس دانشکده شیمی افزود: این دانشکده ۵ آزمایشگاه دستگاهی، مجهز به دستگاه‌های بسیار ارزشمند می‌باشند که کارشناسان مجرب در آن با ارایه خدمات دستگاهی به دانشکده شیمی و نیز کلیه دانشکده‌های دیگر در دانشگاه مازندران، دانشگاه‌ها و موسسات خارج از دانشگاه و صنایع استان مشغول به کار می‌باشند.

وی اظهار داشت: دانشکده شیمی دارای کتابخانه تخصصی شیمی می‌باشد که شامل منابع بسیار ارزشمند علمی می‌باشد. به طوری که به علت قدمت و تنوع مجلات معتبر موجود در آن، در کشور بی نظیر است.

اصغری خاطرنشان کرد: سهم فعالیت‌های پژوهشی دانشکده شیمی در سال‌های اخیر در دانشگاه، اغلب چشمگیر بوده که این بیانگر تلاش بی وقفه همکاران هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشکده می‌باشد.

عضو شورای دانشگاه مازندران با اشاره به فعالیت‌های عمرانی انجام شده در دانشکده شیمی گفت:  بدون شک آزمایشگاه‌های دانشکده شیمی که بدون وقفه و در برخی موارد به طور شبانه روزی استفاده می‌شوند و نیز دستگاه‌های ارزشمند موجود در آن و همچنین انبار‌های مواد شیمیایی آن، از سرمایه‌های عظیم دانشگاه می‌باشند که پاسداری از آن‌ها خصوصا در شرایط فعلی کشور از اهم واجبات است. 

رئیس دانشکده شیمی یادآور شد: متاسفانه طی سال‌های گذشته، علی رغم انعکاس مشکلات ساختمان‌ها و دستگاه‌های دانشکده شیمی (به علت قدمت و فرسودگی‌های حاصل ازآن)  به مسئولان وقت دانشگاه، اقدام جدی صورت نگرفت و حل آن‌ها مشمول زمان می‌شد که این امر دانشکده شیمی را به سمت فروپاشی پیش می‌برد. 

وی در ادامه افزود: در دو سال اخیر از ریاست دانشگاه و معاونان برای اطلاع از مشکلات دانشکده  دعوت به عمل آمد. رئیس دانشگاه و هیات همراه طی بازدید از دانشکده، ازمشکلات جدی دانشکده اطلاع پیدا و بسیار اظهار تاسف کرده و دستور انجام اقدامات لازم را در اسرع وقت دادند.


کد خبرنگار : 38