تاریخ : 1397,سه شنبه 26 تير02:20
کد خبر : 273284 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

نوسانات برقی در ثبت‌نام ترم تابستانی دانشگاه سمنان!

ثبت‌نام ترم تابستانی دانشجویان دانشگاه سمنان در حالی رو به اتمام است که برخی دانشجویان به علت قطع برق، دچار سردرگمی شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، ثبت نام ترم تابستانی دانشگاه سمنان از طریق سامانه جامع گلستان از روز ۲۳ تا ۲۶ تیرماه در حال انجام است.

شرایط ثبت دانشجویان، میزان شهریه و اینکه چه دانشجویانی می‌تواند ترم تابستانی بردارند، در اطلاعیه‌ای در سایت دانشگاه سمنان آمده است، اما دانشجویان در روند ثبت نام با مشکلاتی روبه رو شدند که به گفته آنها، سابق بر این هم اتفاق افتاده است.

گلایه دانشجویان از روند ثبت نام در سایت گلستان

یکی از دانشجویان این دانشگاه ضمن گلایه از روند ثبت نام در سایت گلستان گفت: امروز در حالی در بازه زمانی ثبت‌نام ترم تابستانی قرار داریم، که سیستم گلستان مهلت ثبت نام را تمام شده اعلام می کند. مسئولان دانشگاه باید پاسخگوی این ناهماهنگی باشند، بدلیل اطلاع رسانی ضعیف آنها دانشجویان از ثبت نام جا ماندند.

دانشجوی دیگری با انتقاد از اینکه سایت دانشگاه قرار بود از ساعت ۸ صبح شروع به ثبت نام کند، گفت: ساعت یک ظهر سایت بسته شد و این اقدام بدون اطلاع رسانی انجام شده است. همچنین ثبت نام در حالی از ساعت ۱۰:۳۰ شروع شد که از قبل گفته بودند ساعت ۸ زمان شروع انتخاب واحد است.

قطع برق و تعطیلی دانشگاه؛ عامل تأخیر در ثبت نام

اما علی ضیغمی، سرپرست روابط عمومی دانشگاه سمنان در رابطه با مشکل دانشجویان وعدم اطلاع‌رسانی مناسب به خبرنگار ما توضیح داد: به علت قطع برق در روز چهارشنبه، ۲۰ تیر ثبت نام برای دانشجویان میسر نشد و ادامه این فرآیند به روز شنبه، ۲۳ تیر منتقل شد تا دروس مورد نیاز دانشجویان در سامانه ثبت شود.

  سرپرست روابط عمومی دانشگاه سمنان به مشکل پیش آمده برای ساعت انتخاب واحد دانشجویان اشاره کرده و گفت: این تاخیر دوساعته در شروع ثبت نام از ساعت ۸ به ۱۰ به نحو مناسب و قبل از ساعت 8 صبح در پروفایل دانشجویان اطلاع رسانی شد تا از سردرگمی دانشجویان جلوگیری شود.

زمان ثبت نام دانشجویان یک روز تمدید می‌شود

وی به نگرانی برخی از دانشجویان برای پایان مهلت ثبت نام ثبت نام اشاره کرد و گفت: به دلیل مشکلات بوجود آمده معاون آموزشی و تحصیلات این دانشگاه زمان ثبت نام را تا ساعت ۱۱ روز چهارشنبه، ۲۷ تیر تمدید کرد.

ضیغمی در خصوص مشکل شهریه نیز گفت: زمان انتخاب واحد دانشجویان باید کلیه بدهی‌های قبلی خود را با دانشگاه تسویه کنند و اگر به علت ناتوانی مالی نیازمند مساعدت در پرداخت شهریه باشند، باید اعلام کنند. در صورت داشتن بدهی قبلی در صورت پرداخت مبلغ جدید، ابتدا بدهی قبلی کسر و در صورت اینکه مبلغ پرداختی پاسخگوی مبلغ شهریه فعلی باشد، ثبت نام امکان پذیر خواهد بود.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه سمنان در خصوص عدم پاسخگویی تلفنی برخی مسئولین به دانشجویان نیز گفت: با توجه به فعالیت ۲۴ ساعته سامانه گلستان در امر انتخاب واحد، امکان پاسخگویی شبانه روزی فراهم نیست و جهت پاسخگویی به سئوالات و کاهش مشکلات، در سامانه گلستان دانشگاه بخشی به نام پاسخ به سئوالات وجود دارد.