تاریخ : 1397,سه شنبه 26 تير19:20
کد خبر : 273420 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

آمادگی سپاه جهت تامین امنیت عشایر

مسؤول سازمان بسیج عشایری گفت: بسیج و سپاه با تمام قوا آمادگی دارد امنیت عشایر، گله‌داران و شبانان را تأمین کند و در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت قرارگاه‌‌های محرومیت‌زدایی مشکلات این قشر را مرتفع کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، نصرت‌الله سیف پیش از ظهر امروز در همایش تکریم و تجلیل از گله‌داران و شبانان چهارمحال و بختیاری در مجتمع لاله شهرکرد با تأکید بر اینکه همه مسؤولان در حال تلاش برای خدمت‌رسانی هستند، گفت: آمریکا در زمان طاغوت درصدد نابودی قشر عشایر ما بود که خوشبختانه موفق به این کار نشد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی کشور برای حل مشکلات، نیازمند روحیه انقلابی مسؤولان هستیم و باید مسؤولان در مناطق محروم و عشایری حضور  داشته باشند تا بتوانند مشکلات را از نزدیک لمس کنند، زمانی‌ که این اتفاق بیفتد، مسؤولان برای حل مشکلات نیازمند دستورالعمل نمی‌مانند.

مسؤول سازمان بسیج عشایری با تأکید بر اصلاح دستورالعمل‌ها براساس واقعیت‌های جامعه عشایری، خاطرنشان کرد: آئین‌نامه‌های دوران طاغوت را دور بریزیم و نمایندگان مجلس قوانینی را به تصویب برسانند که بتواند مشکلات این قشر را حل کند.

سیف اضافه کرد: بسیج و سپاه با تمام قوا آمادگی دارد امنیت عشایر، گله‌داران و شبانان را تأمین کند و همچین در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت قرارگاه‌‌های محرومیت‌زدایی مشکلات این قشر را مرتفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی عشایر باید به همه معرفی شود، اظهار کرد: عشایر در راستای تحقق سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی گام برمی‌دارند و باید این سبک در راستای تحکیم بنیان خانواده‌ها به مردم معرفی شود.

مسؤول سازمان بسیج عشایری با اشاره به مشکلات جامعه عشایری، تشریح کرد: مشکلات درمانی در مناطق عشایری باید مورد توجه قرار بگیرد و امروز شاهدیم با کمک بسیج سازندگی، بنیاد برکت، قرارگاه خاتم‌الأنبیا و خیرین مراکز درمانی در مناطق محروم ساخته می‌شود، اما باید به این نکته توجه کرد که این مراکز برای خدمت‌رسانی نیازمند پزشک و کادر درمانی هستند.

سیف در پایان از ساخت سه حوزه علمیه ویژه مناطق عشایری خبر داد و افزود: حضور مبلغین در مناطق عشایری یکی از نیازهای این قشر است و بایستی سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به اعزام مبلغان به این مناطق اقدامات لازم را انجام دهد.