تاریخ : 1397,جمعه 29 تير19:27
کد خبر : 273894 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

خطیب نماز جمعه کرمان؛

در جنگ اقتصادی با دشمن پیروزی با ماست

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ایستادگی با قدرت و قاطعیت در مقابل دشمن، از خواسته‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری است، گفت: ایستادگی در مقابل دشمن در دیپلماسی خارجی را در مواقع حساس از یاد نبرید که پیروزی در همین است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در جمع نمازگزاران شهر کرمان از افراط و تفریط و خطرات آن گفت و اظهار داشت: در طول 40 ساله انقلاب نمونه‌هایی را داشته‌ایم که از امام عظیم‌الشأن جلو افتادند و به بیراهه رفتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ادامه داد: کسانی هم عقب افتادند، شک کردند و آرام آرام از توده مردم فاصله گرفته و به بیراهه رفتند، این برای دوران رهبری هم صادق است.

وی به میلاد امام رضا (ع) اشاره و با بیان اینکه زندگی امام رضا (ع) فراز و نشیب‌هایی دارد، گفت: مبارزات ایشان در سه محور ادامه داشت و آن را به خوبی رهبری کرده و پیش می‌بردند و اجازه نمی‌دادند که عباسیان جامعه را مدیریت کنند.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: یکی از این راه‌ها در حوزه آموزش مبانی دینی است که تلاش ایشان برای این بود که انسان‌هایی را برای روزهای سخت تربیت و دین را آن طور که هست نگهداری کنند.

علیدادی‌سلیمانی، تلاش در زمینه‌های رفتار، اخلاق و سبک زندگی دینی راه دوم بود، توضیح داد: این موضوع برای آن بود که سبک زندگی عباسی‌ها با زندگی علوی پیوند نخورد و وارد جامعه نشود.

وی، بخش سوم را هم گفتاری بیان کرد و یادآور شد: توصیه‌های امام رضا (ع) در زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف، متفاوت بود و حاکمان زمان را می‌شناساند و معرفی می‌کرد.

امام جمعه کرمان به پیمان کاپیتولاسیون و سالگرد آن اشاره کرد و متذکر شد: در تاریخ کشور ما چندین بار اتفاقاتی افتاده که هویت ملی ما را لگدمال کرده و آن را از میان برده که یکی از آنها این پیمان ننگین است که در دوره ذلت‌بار پهلوی‌ها بوده است که امام خمینی (ره) در مقابل آن خروشید و آغازی شد بر پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که در سال 57 پایان یافت.

وی، توصیه‌ها و رهنمون‌های مقام معظم رهبری به دولت و تیم آن را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: توصیه‌ها و رهنمودهای ایشان در راستای خنثی کردن عملیات اقتصادی است که علیه مردم ما از سال‌های قبل توسط دشمن به سرکردگی آمریکا آغاز شد و در سال‌های اخیر آن را حجیم‌تر و گستره‌تر کرد.

علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: دولت باید برای اقتصاد کشور برنامه‌ریزی کرده و وضعیت معیشت مردم را بهبود ببخشد و منتظر برجام و نتایج آن نباشد.

وی، قدرت و قاطعیت در این مهم را بسیار ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: باید با همه ظرفیت و توان کشور، برای نجات اقتصاد وارد شد، نمی‌شود صبر کرد و منتظر این بود که قرارداد بین‌المللی به کجا می‌رسد.

امام جمعه کرمان، دولت را به روحیه انقلابی و تلاش شبانه‌روزی فراخواند و ادامه داد: دولت باید برای سامان دادن به اقتصاد جهاد کند، انگیزه و اراده بالا داشته باشد، چراکه با ساعت کار معمولی و از ساعت خاص تا ساعت خاص، نمی‌شود این راه را پیش برد.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه باید همه تکلیف را به داخل کشور و اقتصاد داخلی بکشانیم، گفت: هرچند سرمایه‌گذاری خارجی هم منعی ندارد، اما تأکید بر این است که توان داخلی را به کار بگیریم، از ظرفیت داخلی کشور استفاده کنیم، معنای اقتصاد مقاومتی هم توجه به همین موضوع است.

وی، نکته بسیار مهم را همکاری و همراهی آحاد مردم دانست و تبیین کرد: ارتباط مردم و دولت باید با هم بسیار نزدیک باشد، دولت هم باید به میان مردم برود و هم با مردم شفاف سخن بگوید تا دست در دست هم این جنگ اقتصادی را مدیریت کرده و از آن بگذرند.

امام جمعه کرمان افزود: زمانی که دستمان خالی بود، هشت سال جانانه و با همه توان در مقابل دشمن ایستادیم، حتماً در این جنگ نیز پیروز خواهیم شد.

علیدادی سلیمانی در پایان با بیان اینکه ایستادگی با قدرت و با قاطعیت در مقابل دشمن، از خواسته‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: ایستادگی در مقابل دشمن در دیپلماسی خارجی را در مواقع حساس از یاد نبرید که پیروزی در همین است.