تاریخ : 1397,دوشنبه 01 مرداد00:15
کد خبر : 274266 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

٤٣ مرکز درمانی تأمین اجتماعی در حال ساخت است

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر ٤١ میلیون و ٩٠٠ هزار نفر در کشور تحت پوشش این سازمان هستند که ٦ میلیون نفر از این تعداد، مستمری بگیر هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ مهدی درخشان معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی در مراسم آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی تامین اجتماعی در شیراز، گفت: ٨١ بیمارستان و ٢٩١ مرکز سرپایی ملکی این سازمان خدمات رایگان به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی بیش از ٥٠ درصد کل جمعیت کشور است، گفت: هزینه‌ی درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی مراجعه کننده به مراکز تحت پوشش این سازمان سال گذشته به ٢٣ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان افزایش یافت.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی برنامه محوری، توجه به نقاط محروم و تجهیز زیرساخت‌های آی‌تی را از مهم‌ترین مولفه‌های این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: از سال ٩٢ تاکنون ٨ بیمارستان و ٣ مرکز درمانی سرپایی به مجموع مراکز درمانی تامین اجتماعی اضافه شده است.

درخشان با اعلام این خبر که ٤٣ مرکز درمانی در دست ساخت و ٥٨ مرکز دیگر نیز در دست طراحی قرار دارد، بیان کرد: تا ١٥ مرداد امسال یکی از این مراکز که در شهرستان داراب استان فارس به افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تصریح اینکه در هشت استان کشور، پرونده الکترونیک در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی را آغاز کرده‌ایم، گفت: تریاژ و نوبت الکترونیکی نیز در دست اقدام است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی همچین اظهار کرد: تا پایان امسال ساماندهی اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی کشور به اتمام می‌رسد.

درخشان در خصوص پروژه بیمارستان ٣٢٠ تخت‌خوابی تامین اجتماعی شیراز نیز گفت: این پروژه نیز در زمینی به مساحت ٧٠ هزار متر مربع و زیربنای ٦٦ هزار متر مربع در شش طبقه ساخته خواهد شد.