تاریخ : 1397,یکشنبه 07 مرداد20:01
کد خبر : 275283 - سرویس خبری : خبرنامه

جزئیات دومین دوره طرح جهادگر شهید حججی در دانشگاه امام صادق(ع)

قرارگاه جهادی عبادالرحمن بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) دومین دوره طرح جهادگر شهید محسن حججی ویژه گروه‌های فعال جهادی و دانشجویی را برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قرارگاه جهادی عبادالرحمن بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) دومین دوره طرح جهادگر شهید محسن حججی ویژه گروه­‌های فعال جهادی و دانشجویی را برگزار می کند.

این دوره به مدت 7 روز و از تاریخ 30 مرداد ماه لغایت 5 شهریورماه سال جاری در شهر تهران برگزار می­گردد. هدف از برگزاری این دوره توانمند سازی گروه‌های جهادی جهت اثرگذاری واقعی در محرومیت­ زدایی از مناطق محروم کشور و با تاکید بر بهبود وضع معیشت این مناطق است.

این دوره تشکیلاتی-آموزشی و جهادی که جهت توانمندسازی علمی گروه­‌های جهادی جهت اثرگذاری واقعی در بهبود وضع معیشت مناطق محروم کشور برگزار می شود، شامل سر فصل هایی چون؛ مبانی فقر و محرومیت، آسیب­‌های اجتماعی، آسیب­ شناسی اردوهای جهادی، روستا شناسی، جامعه­‌شناسی روستا، هم‌یاری مردمی، مدیریت بازگشت به روستا، اقتصاد روستا، مولفه‌های شناسایی دقیق منطقه هدف، اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی، بازاریابی. به همراه اکران مجموعه مستندهای «خرمشهر» که برای نخستین بار اکران می شود.

مباحث این دوره توسط اساتید برجسته دانشگاهی و جهادی و گروه‌­های موفق و دارای الگو در زمینه جهادی و در قالب کلاس، کارگاه تجربه، مباحثه، مناظره و... ارائه می­گردد.

این دوره ویژه گروه‌­های جهادی فعال برادران است و از هر گروه جهادی یک نفر که طبعا مسئول و یا نماینده مسئول گروه جهادی است، می­ تواند در دوره حضور داشته باشد.

در پایان این دوره گواهی شرکت در دومین دوره طرح جهادگر شهید محسن حججی به شرکت­ کنندگان اعطا خواهد شد.

محمد حسین تفویضی مسئول قرارگاه جهادی عبادالرحمن بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) نیز در گفتگویی در خصوص این دوره گفت: در چند سال گذشته احساس خلا فعالیت­ های اقتصادی در برنامه­ ی گروه­‌های جهادی، بعضا آنها را به این سمت پیش برد که در مناطق محروم طرح­ های اشتغال زایی راه بیاندازند اما متاسفانه بعضا این طرح­ های اقتصادی با شکست مواجه شدند.

مسئول قرارگاه جهادی عبادالرحمن برخی از دلایل این عدم موفقیت را عدم آگاهی کامل از فرهنگ کار و رسومات محلی مردم، بی توجهی به مشکلات واقعی و ظرفیت­ های بالقوه منطقه، فقدان روحیه مردم محوری و اطلاعات ناکافی از ساز و کار اشتغال زایی متناسب با فرهنگ و جغرافیای منطقه عنوان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دوره تخصصی شهید حججی ضمن توجه ویژه به این موارد گفته شده ساز و کارهایی عملیاتی جهت ورود دقیق و برنامه­ ریزی شده به مناطق محروم جهت بهبود وضع معیشت مردم این مناطق ارائه می ­دهد و بدین منظور از تجربیات موفق افراد و گروه­‌های فعال در زمینه محرومیت­ زدایی و اشتغال زایی نیز استفاده می­کند.


کد خبرنگار : 83