تاریخ : 1397,دوشنبه 15 مرداد01:53
کد خبر : 276393 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دانشگاه بناب امسال هیات علمی جذب می‌کند

رئیس دانشگاه بناب گفت: امسال هم طبق روال سال‌های قبل فراخوان جذب هیات علمی داریم و امیدواریم با جذب هیات علمی بتوانیم رتبه یک منطقه در بین دانشگاه‌ها باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، کریم عباسیان، رئیس دانشگاه بناب با اشاره به جذب هیات علمی در این دانشگاه گفت: امسال هم طبق روال سال‌های قبل فراخوان جذب هیات علمی داریم و امیدواریم با جذب هیات علمی بتوانیم رتبه یک منطقه در بین دانشگاه‌ها باشیم.

عباسیان با اشاره به حساسیت‌های جذب هیات علمی تصریح کرد: با افزایش تعداد هیات علمی دانشگاه سعی کرده ایم افرادی را انتخاب کنیم که دارای رزومه بالای علمی باشند و نسبت به دانشگاه متعهد بوده و امکان جذب در سایر دانشگاه‌ها را ندارند، هر چند این امر بار مالی بالایی برای دانشگاه به بار آورده است.

رئیس دانشگاه بناب تصریح کرد: در سال‌های قبل میزان جذب هیات علمی در دانشگاه ۲ یا ۳ نفر بوده است در سال ۹۶ این ارقام به ۷ و ۹ نفر در دو فراخوان رسیده است و سعی داریم در سال ۹۷ نیز همین روند را ادامه دهیم.

وی با اشاره به شفاف سازی در جذب اعضای جدید هیات علمی گفت: قبلا در هیات جذب کسی از رای دیگری اطلاعی نداشت و دلیل موافقت یا عدم موافقت نیز مشخص نمی‌شد، ولی با علنی شدن آرا در هیات جذب سعی کرده ایم از احتمال ایجاد لابی در گزینش جلوگیری کنیم و فضا را برای جذب نیرو‌های توانمند مساعد کنیم تا نیرو‌های متخصص جذب دانشگاه شوند، زیرا رتبه علمی دانشگاه را فعالیت هایاین اعضا تعیین می‌کنند و در تربیت دانشجویان نیز نقش ویژه‌ای دارند.

عباسیان با اشاره به پیگیری بین‌المللی کردن دانشگاه بناب مطابق با اقتضای سیاست‌های وزارت علوم اظهار داشت: یکی از اهداف ارتباطات ما در حوزه بین الملل، شناساندن دانشگاه بناب در دنیا بویژه جهان اسلام است و تا حدودی موفق شدیم به این هدف دست پیدا کنیم و بخاطر فعالیت‌های بین المللی جایگاه خوبی در وزارت علوم کسب کرده ایم.

رئیس دانشگاه بناب با اشاره به تلاش‌هایی که در حوزه بین المللی شدن دانشگاه صورت پذیرفته است گفت: تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه‌های بزرگی منعقد کرده ایم و با ۱۰ دانشگاه بین المللی از جمله دانشگاه‌هایی از کشور ترکیه، اوکراین، آلمان و آذربایجان همکاری خوبی داریم و در صدد این هستیم تا اساتید و دانشجویان از تسهیلات این تفاهم نامه‌ها بهره‌مند شوند.

وی در ادامه افزود: تبدیل دانشگاه بناب به رتبه یک دانشگاه‌های منطقه دور از دسترس نیست و در راستای سیاست ارتباطات خارجی دانشگاه بناب وایجاد ارتباط و همکاری میان اساتید و دانشجویان با مراکز آموزشی عالی بین المللی، دانشگاه بناب کلاس‌های آموزشی و تخصصی با همکاری دانشگاه‌های بین المللی برگزار کرده است.

عباسیان تاکید کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون مبلغی بیش از ۱۴۲ میلیون تومان در حوزه امور فرهنگی هزینه کرد داشته ایم و که از این مبلغ حدود ۴۰ میلیون تومان اعتبار به تشکل جامعه اسلامی تخصیص یافته است که در بین سایر تشکل‌ها بیشترین اعتبار به این تشکل اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه بناب با اشاره به اینکه سیاست دانشگاه اهتمام ویژه به بحث امور فرهنگی دارد افزود: معتقدیم حوزه فرهنگی در حقیقت بستر سایر کارهاست و هر چقدر در این حوزه هزینه بکنیم ارزش و توجیه پذیری بالایی را دارد.

وی درادامه گفت: دبیر تشکل جامعه اسلامی دانشگاه بناب گفته بود که بودجه دانشگاه به نهاد‌ها و تشکل‌های حامی دولت تعلق می‌گیرد که این موضوع صحت ندارد و از ابتدای سال ۹۷ تا کنون مبلغی در حدود ۴۰ میلیون تومان به جامعه اسلامی اعتبار داده شده و به هیچ وجه در هزینه‌های فرهنگی به خط و خطوط فکری تشکل‌ها نگاه نکرده ایم بلکه برای ما مهم سودمند بودن برنامه‌های فرهنگی است که بتوانیم از این طریق باور‌های ملی و مذهبی دانشجویان را تقویت کنیم.

عباسیان تصریح کرد: به تمامی مطالبات معقول دانشجویان بدون در نظر گرفتن گرایش‌های آن‌ها توجه شده و در حد توان تلاش کرده ایم پاسخگوی این مطالبات باشیم.

رئیس دانشگاه بناب در مورد ادعای دخالت مسئولین شهرستان در دانشگاه بناب گفت: صحبت‌هایی دبیر جامعه اسلامی در این خصوص شده است بیشتر به نظرات شخصی افراد برمی گردد، زیرا در دانشگاه‌ها در بسیاری از امورات نیازمند تعامل، همکاری، همفکری و مشورت خارج از دانشگاه هستیم چرا که دانشگاه بخشی از جامعه است و بدون ارتباط با دنیای بیرون امکان اجرای بسیاری از اهداف و برنامه‌های دانشگاه امکان پذیر نمی‌باشد.

وی با صراحت افزود: ما از همه مسئولین شهر از جمله امام جمعه، فرماندار، نماینده شهرستان و سایر مسئولین مشورت می‌گیریم و بسیاری از کار‌ها با هماهنگی آن‌ها صورت می‌گیرد و طرح این که در حوزه مدیریتی این دانشگاه دخالتی انجام می‌پذیرد که سیاست‌های ما را در دانشگاه تحت الشعاع خود قرار دهد چنین ادعایی صحت ندارد.

عباسیان با اشاره به اینکه قبل از بنده اکثر قرارداد‌ها با تشریفات واگذار می‌شد تاکید کرد: برای اولین بار در این دانشگاه، مناقصات بصورت فراخوان و با حضور نماینده سازمان بازرسی‌ها برگزار می‌شوند. قطعا افرادی که دست شان از برخی منابع کوتاه شده است، حاشیه‌هایی را در فضای مجازی برای آن درست خواهند کرد.

رئیس دانشگاه بناب در ادامه گفت: در بحث مناقصات بسیار خوب عمل کرده ایم چرا که بنده قبل از این نیز تجربیاتی از دانشگاه تبریز در این مورد داشتم و باید بگویم امروزه اکثر پیمانکاران مربوط به پروژه‌های منطقه کار خود را به دلیل گرانی مصالح و کمبود اعتبار متوقف کرده اند، ولی در دانشگاه بناب روند ساخت و ساز‌ها ادامه دارد و متوقف نشده است.

وی در خاتمه تصریح کرد: امیدوارم روزی فرا برسد که بتوانم با تحویل ریاست دانشگاه، راحت‌تر شفاف سازی کنم که دانشگاه را در چه وضعیتی تحویل گرفته بودم. چرا که حدود یک و نیم سال است در مورد خیلی از مسائل و حاشیه سازی‌ها سکوت اختیار کرده ام تا از فرصت موجود برای دانشگاه استفاده مطلوب کنم و برای میهن اسلامی، رضای خدا و دانشگاه مفید واقع باشم.