تاریخ : 1397,دوشنبه 15 مرداد14:38
کد خبر : 276477 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

وزیر علوم: به تمام تقاضاهای تحصیل در کشور پاسخ مثبت می دهیم

وزیر علوم گفت: به تمامی تقاضاهای تحصیل پاسخ مثبت می دهیم و این امکان فراهم شده که هر کسی در کشور بتواند در رشته مورد علاقه خود بر اساس سابقه علمی که دارد تحصیل کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در حال برگزاری است، با تبریک روز خبرنگار عملکرد این وزارتخانه را در زمان حضور خود تشریح کرد.

وی ادامه داد: علت اینکه مراسم روز خبرنگار امروز ۱۵ مرداد (ششم آگوست) توسط وزارت علوم برگزار شد این است که امروز روز بمباران اتمی آمریکا در شهر هیروشیما است این حادثه فاجعه انسانی بزرگی است که آمریکا هر چه تلاش کند نمی تواند آن را کمرنگ کند و هر سال تکرار می شود.

وی ادامه داد: به ویژه در حال حاضر که این کشور داعیه دار خلع سلاح اتمی شده باید بداند مردم دنیا کار آنها را فراموش نمی کنند و ما نباید بگذاریم این مساله فراموش شود.

وزیر علوم افزود: آموزش عالی دارای یک مجموعه علمی قوی است، دارای اعضای هیات علمی دانشمند، کارآزموده و باتجربه است که جزو ذخایر مهم کشور محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: جمعیت دانشجویی قابل توجهی در نظام آموزش عالی ما وجود دارد که ظرفیت بالایی برای ما محسوب می شود همچنین دانشگاه های بزرگ و توانمندی در کشور داریم که در رتبه های جهانی حضور دارند و اینها همه ظرفیت های بزرگ آموزش عالی هستند. ما در حوزه دانشجویی سهم قابل توجهی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی داریم که بالقوه و بالفعل جزو محققین کشور محسوب می شوند و باید از آنها قدردانی شده و از دانش آنها در برنامه های کلان کشور بهره برداری شود.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: وزارت علوم در یک مقطعی وظیفه تربیت نیروی انسانی مورد نیاز را بر عهده داشت و بعد از تامین نیاز نیروی انسانی حوزه های پژوهشی شکل گرفت و با افزایش دوره های تحصیلات تکمیلی قدرت و توسعه گسترده تری یافت و حاصل این تغییر رویکرد این شد که دانش آموخته مورد نیاز کشور را تامین کرده و در زمینه های  مختلف و مورد نیاز کشور و به طور کل عرصه های علمی کارهای تحقیقاتی انجام گرفت به طوری که در حال حاضر از نظر کمیت تولید علمی در منطقه رتبه اول را داریم و دانشمندان ما جزو یک درصد دانشمندان تاثیرگذار علمی هستند و مقالات آنها بسیار مورد استناد مراکز پژوهشی دنیا قرار می گیرد.

غلامی تصریح کرد: ما در بخش دانشگاهی امروز در حوزه آموزش دانشجویان و داوطلبان تحصیل در جمع دانشگاه های دولتی و غیردولتی به تمامی تقاضاهای تحصیل پاسخ مثبت می دهیم و این امکان فراهم شده است تا هر کسی در کشور علاقه مند به تحصیلات دانشگاهی باشد بتواند بر حسب علاقه و سابقه علمی در یک مرکز و موسسه تحصیل کند. این یک فرصت استثنایی است که دانشجویان بتوانند حداکثر فرصت را برای تحصیل در رشته مورد علاقه خود داشته باشند.