تاریخ : 1397,سه شنبه 16 مرداد03:21
کد خبر : 276571 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

شرایط و ضوابط پذیرش اتباع غیرایرانی در دانشگاه‌ها

تمامی اتباع غیرایرانی شرکت‌کننده در آزمون سراسری سال 1397، باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون، بند مربوطه را در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی، علامت‌گذاری کرده باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، کنکور سراسری 97 در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجی، روزهای پنجشنبه و جمعه 7 و 8 تیرماه در داخل و خارج کشور برگزار شد.

انتخاب رشته دانشجویان از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org از امروز دوشنبه 15 مردادماه آغاز می‌شود و تا شنبه بیستم مردادماه ادامه دارد.

شرایط و ضوابط پذیرش اتباع غیرایرانی:

کلیه اتباع غیرایرانی شرکت‌کننده در آزمون سراسری سال 1397، باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون (مندرج در دفترچه راهنمای شماره 1)، لازم است بند مربوطه را در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی، علامت‌گذاری کرده باشند. بدیهی است چنانچه اتباع غیرایرانی که در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی این آزمون قرار گیرند در زمان ثبت‌نام بند 30 تقاضانامه را علامت‌گذاری نکرده باشند، پذیرش آنان لغو خواهد شد.

1- فقط اتباع غیرایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر (مندرج در دفترچه راهنمای شماره یک) در گزینش شرکت داده می‌شوند.

2- اتباع غیرایرانی مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مناطق ممنوعه تردد و اسکان اتباع خارجی نیست. بدیهی است در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی واقع در مناطق ممنوعه، پذیرش آنان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آن مناطق، «کان لم یکن» تلقی می‌شود. توضیح و فهرست مناطق ممنوعه تردد و اسکان برای این داوطلبان، در سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.

3- پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران شود (از جمله تعهدات استخدامی) و رشته‌های خاص و حساس اکیداً ممنوع بوده و توضیح و فهرست این رشته‌ها در سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.