تاریخ : 1397,سه شنبه 16 مرداد17:09
کد خبر : 276702 - سرویس خبری : خبرنامه

برای معلم شدن چه ویژگی‌هایی باید داشته باشیم؟

حسین خنیفر به ویژگی داوطلبانی که علاقه‌مند هستند در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند، اشاره کرد و گفت: نمره تراز علمی داوطلبان نباید کمتر از 6500 باشد و حداکثر سن نیز 22 سال است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد:‌ این دانشگاه مأموریت‌گراست و وظیفه تأمین نیروی آموزش و پرورش را در کنار دانشگاه تربیت‌دبیر شهید رجایی بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 39 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، افزود: مطلع شدیم در سال‌های آتی نیاز آموزش و پرورش به معلم بسیار زیاد است و بر همین اساس، امسال 25 هزار ردیف استخدامی برای کنکور سراسری و 17 هزار ردیف استخدامی از طریق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان گرفته‌ایم.

خنیفر با بیان اینکه 41 هزار ظرفیت شغلی جدید در سال تحصیلی جدید ایجاد شده است، اضافه کرد: آزمون استخدامی بر اساس ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان برگزار شده است و چند برابر ظرفیت 17 هزار نفر در حال انجام مصاحبه‌ها هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که «افرادی که فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های دیگر هستند چگونه می‌توانند وارد آموزش و پرورش شوند»، گفت:‌ دانشجویی که فارغ‌التحصیل شده است در صورتی که در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش تحصیل کرده‌ باشد مانند آموزش ابتدایی، مشاوره، فیزیک، ریاضی، ادبیات، تاریخ و جغرافیا، می‌تواند بر اساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در آزمون استخدامی شرکت کرده و در صورت پذیرش در  مصاحبه حضور پیدا کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: این افراد باید یک دوره یکساله مهارت‌آموزی را بگذرانند زیرا باید با فنون تدریس، کارورزی، مهارت‌های تدریس و تکنولوژی آموزشی آشنا شوند تا بتوانند در مدارس فعالیت کنند.

خنیفر به ویژگی‌های خوب دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان کنکور اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های بسیار خوب حضور دانشجویان در این دانشگاه این است که دانشجومعلمان ضمن تحصیل، حقوق می‌گیرند؛ این دانشگاه شبانه‌روزی است و تمام رفاهیات دانشجومعلمان فراهم است، ضمن اینکه ردیف استخدامی آنها از قبل مشخص شده و افراد با اعتماد به نفس و بدون نگرانی از آینده شغلی تحصیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: نمره تراز علمی داوطلبان برای حضور در دانشگاه فرهنگیان نباید کمتر از 6500 باشد البته فرزندان ایثارگران 75 درصد نمره آخرین فرد قبولی را باید کسب کرده باشند. ضمن اینکه معدل دوره متوسطه داوطلبان باید 15 به بالا باشد. همچنین حداکثر سن برای ورود به دانشگاه فرهنگیان 22 سال است و افراد متولد اول مهرماه سال 75 به بعد می‌توانند در این دانشگاه پذیرش شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دانشجویان پسر از سربازی معاف می‌شوند، افزود: پذیرش به صورت بومی ـ استانی است و در حال حاضر 64 پردیس و 34 مرکز دانشگاهی در سراسر کشور داریم که سیاست بومی‌گزینی را در کاهش دغدغه‌های اشتغال اجرا می‌کنیم؛ همچنین دانشجومعلمان بعد از ترم 4 به صورت کارورز در مدارس مشغول به فعالیت می‌شوند.

خنیفر با بیان اینکه 78 هزار معلم در مهر 97 کمبود وجود دارد، گفت: البته وزارت آموزش و پرورش راه‌هایی را برای حل این مشکل پیش‌بینی کرده است اما معتقدیم که با توجه به 98 پردیس دانشگاه فرهنگیان؛ در صورتی که ردیف به ما داده شود می‌توانیم طی 5 سال نیاز آموزش و پرورش را به تأمین معلم به سطح تراز برسانیم.