تاریخ : 1397,چهارشنبه 17 مرداد06:13
کد خبر : 276817 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر در یک نگاه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر 11 اردیبهشت 62 راه‌اندازی شد و تاکنون موفقیت‌هایی از جمله توسعه کمی و کیفی رشته‌های تحصیلی، جذب دانشجو و توسعه و رونق فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان را به دست آورده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از آنا، این واحد به عنوان نخستین دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های شمالی با 5 رشته تحصیلی مهندسی عمران، برق، مکانیک، امور دامی و کشاورزی فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون با گذشت ۳۴ سال با درجه بسیار بزرگ و کسب امتیاز دانشگاه جامع با ۳۴ رشته دکتری تخصصی، 111 رشته کارشناسی ارشد، 80 رشته کارشناسی و 40 رشته کاردانی یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین دانشگاه های شمال کشور محسوب می‌شود.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر با 305 عضو هیات علمی و بیش از 120 عضو هیات علمی مدعو، 140 هزار جلد کتاب، 85 آزمایشگاه و کارگاه تحقیقاتی و آموزشی، 82 هزار متر مربع فضای آموزشی و پژوهشی، بیش از 160 هزار متر مربع مزرعه آموزشی و تحقیقاتی شامل مزارع روباز و‌ گلخانه، پرورش دام، طیور صنعتی و خانگی، استخر سردآبی و گرمابی، کلینیک دامپزشکی و آزمایشگاه‌های وابسته، سالن‌های ورزشی، سلف‌سرویس و یک مجتمع خوابگاهی توانسته بیش از 60 هزار نفر دانش‌آموخته را وارد بازار کار کند.

این واحد با بهره‌بردن از بهترین امکانات ورزشی و تربیت‌بدنی قابلیت تبدیل به مجتمع ورزشی چندمنظوره خودگردان را داراست و علاوه بر این تعداد زیادی از قهرمانان مدال آوران ملی همچون بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی، بهادر مولایی، حسن یزدانی، احمد محمدی، صادق جابرزاده محسن حاجی‌پور، سجاد عباسی و فاطمه چالاکی و.... از دانشجویان نام‌آور این واحد دانشگاهی هستند.

این واحد دانشگاهی توانسته در یک فضای زیبا و مفرح با دارابودن خوابگاه، سالن های ورزشی تخصصی و سالن‌های تمرین یکی از مراکز علمی خوب در حوزه تربیت‌بدنی استان مازندران باشد.

در چند سال گذشته و با وجود ارتباطی که پارک علم و فناوری استان مازندران با واحد قائم‌شهر برقرار کرد، توانستند مدیریت شرکت‌های خوب پارک را به عهده استادان واحد قائم‌شهر واگذار کنند. در فعالیت‌های صورت گرفته توسط پارک علم و فناوری و دانشگاه یکی از دستاوردهای استادان واحد قائم‌شهر که گیاهی دارویی است به ثبت رسید و با اخذ مجوز از وزارت بهداشت از سوی پزشکان تجویز می‌شود.

واحد قائم‌شهر با یک برنامه‌ریزی تدوین شده در زمینه پروژه‌های دانش‌بنیان و در ارتباط با توسعه و تکثیر پرورش انواع ماهیان، مرغ، بلدرچین و تکثیر و توسعه گلخانه می‌تواند درصد قابل توجهی از بودجه خود را از محل درآمد به دست آورد و این مهم یکی از برنامه‌های سال 97 این دانشگاه است.