تاریخ : 1397,چهارشنبه 17 مرداد13:24
کد خبر : 276865 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

معرفی رشته‌های دانشگاهی در آستانه انتخاب رشته کنکور سراسری/۹۸

آینده شغلی و بازار کار در رشته هنرهای تجسمی

هنرهای تجسمی را یکی ازبهترین و مؤثرترین وسیله های ارتباطی می شناسند زبان بین المللی در آموزش و پرورش عالی ترین تجسمات زبان بصری شمرده می شود که می تواند افق های دور را ترسیم کرد.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کنکور سراسری سال ۹۷ با حضور بیش از یک میلیون داوطلب در تیرماه برگزار شد، و حالا داوطلبان منتظر اعلام نتایج و انتخاب رشته تحصیلی خود در مقطع کارشناسی هستند. در این میان اصلی ترین دغدغه این روزهای داوطلبان و خانواده ها انتخاب یک رشته آینده دار و مناسب برای بازار کار است. خبرنامه دانشجویان ایران به همین بهانه به معرفی رشته های موجود در دوره کارشناسی کرده است.

۵.گروه هنر/هنرهای تجسمی

آینده شغلی و بازار کار
رشته هنرهای تجسمی جزو شاخه هنر است و به خلق حجم های بصری از طریق عناصر بصری و کیفیت های بصری می پردازد. در واقع هنرمند هنرهای تجسمی به خلق صور مفهومی یا تندیس های قابل لمس می پردازد.

علاقه مندان به رشته های هنرهای تجسمی برای ورود به این رشته ابتدا باید از بازار کار و آینده شغلی رشته های هنرهای تجسمی، حوزه های فعالیت رشته هنرهای تجسمی، گرایش های رشته هنرهای تجسمی و لیست دانشگاه های دارای رشته هنرهای تجسمی مطلع باشند. در ادامه به همین موضوعات پرداخته ایم.

ورود به رشته های هنر و از جمله هنرهای تجسمی نیازمند علاقه و استعداد هنری است. هنگامی که فرد در این دو حوزه نه فقط در رشته هنر های تجسمی، قوی و پر بار باشد و در جهت ایجاد یا ارتقای آنها تلاش نماید، می تواند جایگاه های شغلی مطلوب با درآمد خوب را تصاحب نماید. بازار کار و آینده شغلی رشته هنرهای تجسمی بستگی به تخصص و میزان مهارت فرد دارد.

قطعاً هر رشته ای در جامعه تقاضا دارد و آنانی می توانند از فرصت های شغلی آن به نحو احسنت بهره ببرند که توانایی ها و مهارت های لازم رشته مورد نظر را کسب کرده باشند. از این اگر به رشته ای علاقه مند هستید مثل رشته هنرهای تجسمی، نصف راه را برای آینده شغلی خوب طی کرده اید و بر افزایش سطح مهارت خود تمرکز کنید.

درس‌های این رشته در طول تحصیلدروس مشترک در هر سه شاخه
هندسه مناظر و مرایا ، مبانی هنرهای تجسمی، کارگاه طراحی پایه، خوشنویسی، هنر در تمدن اسلامی، سیر هنر در تاریخ، مبانی و اصول رسانه و تحقیق، آموزش هنر در مدارس، ادبیات فارسی.

دروس تخصصی شاخه نقاشی ایرانی (مینیاتور)
کارگاه نقاشی ایرانی، آشنائی با اصول مقدماتی حجم، کارورزی، رساله و پروژه نهائی.

دروس تخصصی شاخه نقاشی
کارگاه نقاشی ، آشنائی با اصول مقدماتی حجم، کارورزی، رساله و پروژه نهائی.

دروس تخصصی شاخه گرافیک کارگاه عکاسی، خوشنویسی و طراحی حروف، کارورزی، رساله و پروژه نهائی.

آشنایی با رشته
هنرهای تجسمی را یکی ازبهترین و مؤثرترین وسیله های ارتباطی می شناسند زبان بین المللی در آموزش و پرورش عالی ترین تجسمات زبان بصری شمرده می شود که می تواند افق های دور را ترسیم کرد.

دنیای ما از دو عنصر مهم بصری فرم و رنگ و نقطه، خط ، مسطح، حجم، بافت به عنوان عناصر بصری و ریتم و حرکت و فضا و تضاد و پرسپکتیو به عنوان کیفیات بصری تشکیل شده است که در رشته هنرهای تجسمی هنرمند با استفاده از این دو عنصر و با الهام از طبیعت هنری را می آفریند که عامه پسند و همه فهم باشد و زبان قابل درک برای همه انسان هابا هر فرهنگ و رسومی باشد و این همه به لطف آن است که در عرصه هنرهای تجسمی هیچ قاعده و قانونی به صورت غیرقابل تغییر نمی باشد.


کد خبرنگار : 28