تاریخ : 1397,پنجشنبه 18 مرداد01:07
کد خبر : 276978 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

امکان تحصیل دانشجویان دانشگاه یزد تا پسادکتری

رئیس مرکز استعداد‌های درخشان دانشگاه یزد همزمان با آغاز انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری گفت: دانشگاه یزد در حال حاضر در ۲۰۸ رشته دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، علی‌اکبر تدین، رییس مرکز استعداد‌های درخشان دانشگاه یزد همزمان با آغاز انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری با اشاره به اینکه دانشگاه یزد در حال حاضر در ۲۰۸ رشته  از جمله ۵۱ رشته دکترا، ۱۱۰ رشته کارشناسی ارشد، ۴۷ رشته کارشناسی دانشجو می‌پذیرد، گفت: با هدف جذب دانشجویان مستعد، شناسایی، حمایت و توانمندسازی دانشجویان ممتاز دانشگاه در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا و به منظور فراهم آوردن امکانات و تسهیلات آموزشی و فناوری، پژوهشی و فرهنگی برای هدایت هدفمند دانشجویان ممتاز دانشگاه هرساله به تعدادی از دانشجویان ممتاز دانشگاه، جایزه‌هایی را در سه دسته اعطا می‌کند.

وی گفت: دانشگاه یزد در سال ۱۳۶۷ تاسیس شده و در حال حاضر ۱۳ هزار و ۷۰۰ دانشجو دارد. این واحد دانشگاهی هم‌اکنون دارای ۳پردیس و ۲ دانشکده مستقل، ۱۲ دانشکده و ۹گروه مستقل، ۸پژوهشکده، ۲۲ گروه پژوهشی، ۷ نشریه علمی پژوهشی است و در بیش از ۲۰۰ رشته دانشجو می‌پذیرد.

تدین افزود: این جوایز در سه دسته جایزه آموزش و فناوری با هدف تسهیل مسیر آموزشی، فناورانه و نوآورانه و هدایت دانشجویان برای ورود به عرصه آموزش و کارآفرینی، جایزه پژوهش با هدف تسهیل مسیر پژوهش و هدایت دانشجویان برای ورود به عرصه پژوهش و جایزه فرهنگ با هدف ارتقای فرهنگ اسلامی – ایرانی، تقویت هویت ملی و رفع نیاز‌های مادی و اجتماعی دانشجویان است. مبلغ سقف پرداختی برای دانشجویان ممتاز برای دوره کارشناسی ماهیانه تا سقف ۵۰۰ هزار تومان و دانشجویان ارشد و دکترا تا سقف یک میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان این فرصت را دارند که از دوره کارشناسی تا دوره پسا دکترا در دانشگاه مادر استان تحصیل کنند تصریح کرد: شیوه‌نامه دوره پژوهشی پسا دکترا مختص دانشگاه یزد تدوین و تصویب شده است تا در چهارچوب آن متقاضیان گذراندن این دوره زیر نظر استادان برجسته، توانمندی علمی خود را افزایش دهند، دانشگاه یزد جزو اولین دانشگاهی در ایران است که سه نوع دوره پسادکترا مختص دانشگاه تدوین و مصوب کرده است.

تدین تصریح کرد: این دانشگاه با بیش از ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و کادر اداری مجرب دارای مجهزترین آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، امکانات رفاهی از قبیل: سرای دانشجویی، رستوران آزاد، سلف سرویس، درمانگاه شبانه‌روزی، کافی‌شاپ، کافی‌نت، انتشارات، استخر، سالن ورزشی، بانک، سرویس ایاب و ذهاب است.

وی از جمله افتخارات دانشگاه یزد را قرار گرفتن در ردیف ۲۰۰ دانشگاه جوان برتر جهان و ۱۲ دانشگاه برتر غیرپزشکی کشور بر اساس رتبه‌بندی تایمز و یورپ در سال ۲۰۱۷، حضور سه استاد دانشگاه در یک درصد برتر محققان پراستناد دنیا، رونمایی از نسخه تجاری موتور پارسی‌جو، کسب رتبه برتر در جذب دانشجویان خارجی، کسب رتبه‌های برتر مسابقات علمی و برنامه‌نویسی و المپیاد‌های ملی و بین‌المللی، انتخاب ۲ خوابگاه دانشگاه به‌عنوان خوابگاه‌های برتر، ارتقا از رتبه ۲۳ در المپیاد ورزشی ۹۳ به رتبه ۱۰ در المپیاد ورزشی ۹۵ عنوان کرد.