تاریخ : 1397,پنجشنبه 18 مرداد02:03
کد خبر : 276986 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

پذیرش ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور فارس آغاز شد

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس از آغاز پذیرش ۲۵ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی در این استان خبر داد و گفت: ثبت نام بدون آزمون کارشناسی دانشگاه پیام نور در ۴۰ شهر فارس تا ۲۴ مرداد ادامه دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، محمدحسن صیف ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران حضور یافت و اظهار داشت: این دانشگاه با برخورداری از 40 واحد دانشگاهی با ظرفیت پذیرش 32 هزار دانشجو هر ساله در 130 رشته تمام کسانی که در کنکور جامانده و یا مجاز نشده‌اند بدون شرایط سنی در هر مقاطع مختلف تحصیلی را جذب می‌کند.

وی با بیان اینکه سهم فارس در پذیرش و تحصیل دانشجویان مقطع دکتری بیش از سایر استان‌ها است افزود: با توجه به اینکه تحصیل در دانشگاه پیام نور ارزان است امسال نیز دانشجویان در اکثر دوره‌های کارشناسی و همچنین در دوره‌ دکتری در سه رشته‌ ریاضی، فیزیک و شیمی ادامه تحصیل می‌دهند.

صیف با تاکید بر اینکه تاکنون موضوع افزایش شهریه‌های ثابت و متغیر اعلام نشده است گفت: هرساله با توجه به افزایش تورم 15 درصد شهریه‌ها افزایش می‌یابد که برای امسال هنوز اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس رفع دغدغه شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دانشگاه مطرح کرد و گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته، از ابتدای مهر ماه همه دانشجویان دانشگاه پیام نور در همه مقاطع تسهیلات با نرخ 3 درصد دریافت می‌کنند که بازپرداخت آن نیز از ابتدا تا پایان زمان تحصیل است. 

صیف توجه داشتن به تمامی رشته‌های تحصیلی از سوی خانواده‌ها را به‌عنوان یک فرهنگ اجتماعی و علمی در جامعه مطرح کرد و افزود: ضروری است دانش‌آموزان را با تمامی رشته‌های تحصیلی آشنا کنیم تا ادامه تحصیل در تمامی رشته‌های علمی افزایش یابد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان فارس در پاسخ به این سوال که هدف از  پذیرش دانشجو بدون کنکور در این دانشگاه چیست گفت: توسعه آموزش عالی در مناطق محروم یکی از اهداف مهم این دانشگاه بوده و این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها کمترین هزینه شهریه را از دانشجو دریافت می‌کند.