تاریخ : 1397,پنجشنبه 18 مرداد18:40
کد خبر : 277070 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نشست وزیرای آمریکا و مصر در واشنگتن

وزیر امور خارجه مصر،در دیدارش از واشنگتن همتای آمریکایی خود را در جریان آخرین تحولات اوضاع سیاسی و اقتصادی مصر قرار داد و برنامه اصلاحات اقتصادی و اجتماعی دولت مصر را ارائه کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، احمد ابوزید، سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت: در نشست سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر با مایک پامپئو، همتای آمریکایی‌اش بر گسترش روابط دوجانبه در مرحله آتی از طریق افزایش سفرهای مقامات دو طرف، برگزاری دور جدید مذاکرات استراتژیک در نزدیک‌ترین زمان ممکن تاکید شد.

پامپئو هم مصر را شریک استراتژیک آمریکا در خاورمیانه خواند و بر تمایل دولت آمریکا نسبت به تقویت روابط خود با قاهره تاکید کرد و گفت، کشورش بر حمایت سیاسی و اقتصادی از طریق همکاری موجود میان دو کشور متعهد است.

سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت: مسائل منطقه‌ای محور اصلی این مذاکرات بود و در این نشست اوضاع سوریه در سایه تحولات کنونی بررسی و روند سیاسی این کشور ارزیابی شد.

همچنین دو طرف آخرین تحولات موجود در فلسطین را بررسی کردند و شکری به بن‌بست رسیدن روند صلح و خطرناک بودن ادامه اوضاع کنونی در سایه نبود دیدگاه متحد بین‌المللی در خصوص چگونگی ازسرگیری مذاکرات را یادآور شد.

وزیر امور خارجه آمریکا از تلاش‌های مصر برای تحقق آشتی ملی فلسطین و کاهش درد و رنج مردم غزه قدردانی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد: شکری در این نشست تلاش‌های مصر برای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرف‌های درگیر در لیبی و کمک به یکسان‌سازی نهاد نظامی این کشور جهت برعهده گرفتن ماموریت خود مبنی بر برقراری مجدد امنیت، ثبات و نابودی تروریسم را عنوان کرد.