تاریخ : 1397,جمعه 19 مرداد03:58
کد خبر : 277094 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

توصیه سوئیس به شرکت‌ها برای ادامه تجارت با ایران

دولت سوئیس ضمن ابراز تأسف از اقدام آمریکا در احیای تحریم‌ها علیه ایران، به شرکت‌های این کشور توصیه کرده با کسب اطلاعات لازم، روابط تجاری با ایران را ادامه دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، دولت سوئیس ضمن ابراز تأسف از اقدام آمریکا در احیای تحریم‌ها علیه ایران، به شرکت‌های این کشور توصیه کرده با کسب اطلاعات لازم، روابط تجاری با ایران را ادامه دهند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با صدور یک دستور اجرایی روز دوشنبه، آغاز تحریم‌های این کشور علیه ایران در زمینه‌های دلار، مبادله فلزات، زغال‌سنگ، نرم‌افزارهای صنعتی و خودروسازی را اعلام کرد.

ترامپ چند ماه قبل‌تر، روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه، با نقض تعهدات آمریکا در برجام به مشارکت این کشور در این توافق هسته‌ای پایان داد و اعلام کرد تحریم‌های رفع‌شده ذیل این توافق در دو دوره ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد.

«فابیان ماین‌فیش»، وزیر امور اقتصادی  سوئیس گفت: «تصمیم‌های آمریکا در زمینه تحریم‌ها اثری بر وضعیت حقوقی سوئیس در قبال ایران ندارند.»

به نوشته پایگاه swiss.info «ماین‌فیش» در عین حال خاطرنشان کرد که تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران بر شرکت‌هایی که با ایران مبادلات تجاری دارند اثرگذار خواهند بود.

او گفت: «سوئیس تأسف خود را از این بابت که وضعیت تحریم‌ها علیه ایران بار دیگر رو به وخامت گذاشته، ابراز می‌دارد.»

او گفت دولت سوئیس از منافع اقتصادی این کشور دفاع خواهد کرد اما نمی‌تواند واکنش شرکت‌ها به فضای جدید را به آنها دیکته کند. او در ادامه تأکید کرد: «دولت، توصیه می‌کند شرکت‌ها روابط تجاری خودشان با ایران را پیگیری کنند و درباره وضعیت موجود، اطلاعات کسب کنند.»

شرکت سوئیسی نستله به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد غذایی دنیا روز سه‌شنبه گفت تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران تغییری در وضعیت مبادلات این کشور ایجاد نکرده است.