تاریخ : 1397,یکشنبه 21 مرداد01:33
کد خبر : 277331 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ایجاد ۵ رشته جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع گفت: رشته کاردانی فنی کنترل کیفیت مواد غذایی، رشته کاردانی فنی امداد ریلی مترو، کاردانی حرفه‌ای کنترل ترافیک و ...

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حاتمی، معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد در خصوص پذیرش دانشجو در رشته‌های کم متقاضی توضیح داد: امسال هم در رشته‌های کم متقاضی پذیرش خواهیم داشت و آنچنان که می‌دانید تقاضای پذیرش دانشجو در نظام آموزش عالی کم شده و حتی در دانشگاه‌های دولتی نیز ظرفیت‌ها به حد نصاب نمی‌رسد و ۸۵ درصد کدرشته محل‌های تحصیلی نظام آموزش عالی نیاز به آزمون و سنجش ندارند.

وی افزود: با این حال این رشته محل‌ها را در برخی واحد‌ها ارائه می‌کنیم و رشته کاردانی فنی کنترل کیفیت مواد غذایی، رشته کاردانی فنی امداد ریلی مترو، کاردانی حرفه‌ای کنترل ترافیک و کارشناسی مدیریت ایستگاه پلیس و هنر‌های دیجیتال از رشته‌های جدیدی است که عرضه می‌شود.

حاتمی تاکید کرد: رشته‌ها براساس مکان و واحد دانشگاهی عرضه می‌شوند و مراکزی که برای تدوین اساسنامه مشکل داشتند و این در حالی بود که یکی از ملزومات قابل توجه در دانشگاه‌ها ایجاد اساسنامه بوده است.

وی گفت: تقریبا بیش از ۹۰ درصد مراکز اساسنامه را امضا کرده اند و ممکن است چند درصدی اقبال نشان نداده باشند که ما استثنایی قائل نمی‌شویم و به دنبال خاتمه همکاری با آن‌ها هستیم.