تاریخ : 1397,دوشنبه 22 مرداد04:53
کد خبر : 277561 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز عنوان کرد:

۱۱۵ رشته تحصیلی در مراکز علمی کاربردی البرز ارائه می‌شود

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز گفت: بیش از ۱۱۵ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی، در مراکز مختلف علمی کاربردی استان البرز ارائه خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانش کار آراسته در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز که ظهر یکشنبه برگزار شد، بابیان اینکه طی چند سال اخیر دانشگاه جامع علمی کاربردی دست به تغییرات فراوانی برای برگرداندن دانشگاه به اهداف اصلی خود نظیر مهارت‌آموزی زده است، اظهار کرد: افزایش مهارت‌آموزی در صدر امور دانشگاه علمی کاربردی قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه بی‌شک ارتقای سطح کیفیت آموزش مهارت محور به رفع چالش‌های کشور کمک شایانی می‌کند، افزود: تولید کالای باکیفیت با تکیه‌بر توانمندی متخصصان و دانش‌آموختگان امکان‌پذیر خواهد بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز با تأکید بر لزوم توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای داخلی، گفتباتربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص می‌توان بهره‌وری در بخش تولید را افزایش داد.

آراسته با اعلام اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی مدعی ارتباط درونی با بخش تولید و صنعت است، تصریح کرد: وابستگی با بخش شغلی و تولیدی یکی از نقاط مهم و مثبت این دانشگاه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی از ظرفیت جذب دانشجوی خارجی نیز برخوردار است، تأکید کرد: تأسیس مراکز بین‌المللی با دانشگاه‌های خارجی از اهداف آتی دانشگاه جامع علمی کاربردی به شمار می‌رود که در این راستا حداقلِ مجوزهای موردنیاز اخذشده است.

وی بابیان اینکه دانشگاه در ۶۰۰ مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فعال کشور برای مهرماه سال جاری پذیرش دانشجو خواهد داشت، افزود: بیش از ۱۱۵ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی، در  مراکز مختلف علمی کاربردی استان البرز ارائه خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز گفتتحصیلات تکمیلی در دانشگاه علمی کاربردی منطبق با نوع آموزش‌های تحصیلات تکمیلی و مشابه با دانشگاه‌های پیشروی دنیا است همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که برای تحصیلات تکمیلی دانشگاه به‌صورت پروژه محور عمل می‌کنیم.

آراسته بابیان اینکه با رایزنی‌های صورت گرفته در سال جاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی منسجم‌تر و در سال آتی عملیاتی‌تر اجرا خواهد شد، گفت: اغلب فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی وارد بازار کار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ مدرس فعال در استان البرز  مشغول تدریس هستند که دراین‌بین ظرفیت پذیرش ۴۰۰ مدرس جدید نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: فراخوان جذب مدرس مهارتی به‌روز یکی از سیاست‌های مهم دانشگاه محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز برگزاری آزمون‌های یکنواخت و هم‌زمان در راستای افزایش کیفیت بخش آموزش را از اهداف دیگر این مجموعه دانست و گفت: در بهمن‌ماه سال جاری آزمون نهایی حداقل یک درس به‌صورت یکنواخت و هم‌زمان برگزار می‌شود.