تاریخ : 1397,دوشنبه 22 مرداد15:32
کد خبر : 277643 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

درخواست یک شرکت دانش‌بنیان چینی صورت می گیرد؛

گسترش همکاری با‌ دانشگاه صنعتی شریف در زمینه الکترونیک نوری و فتونیک

مدیر فناوری یک شرکت دانش‌بنیان از کشور چین، با حضور در دانشگاه صنعتی شریف بر گسترش تعاملات علمی کشورش با این دانشگاه، تأکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، هانگجی لیو، مدیر فناوری یک شرکت دانش‌بنیان چینی، ضمن حضور در دانشگاه صنعتی شریف در جلسه‌ای که با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه برگزار شد، بر گسترش تعاملات علمی کشورش با دانشگاه شریف تأکید کرد.

در این جلسه، لیو ضمن تمجید از نیروهای انسانی پرورش داده شده در دانشگاه صنعتی شریف، پیشنهاد خود را جهت افزایش همکاری‌ها در زمینه الکترونیک نوری و فتونیک مطرح کرد.
وی در خصوص این پیشنهاد گفت: این همکاری‌ها از حمایت مادی دولت چین برخوردار خواهند بود و کشور چین مایل است که انحصار بازار در این زمینه را که در دست تعداد محدودی از کشورها است، بشکند.

وی همچنین انتقال استادان و دانشجویان دو کشور، به اشتراک‌گذاری تجربیات فنی و استفاده از ادوات پیشرفته آزمایشگاهی در زمینه فتونیک را از مزایای این طرح برشمرد.

دانشگاه صنعتی شریف توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان رئیس کارگروه ملی هماهنگی و پیگیری همکاری‌های علمی ایران و چین انتخاب شده است و بنا دارد آبان‌ماه ۱۳۹۷، همایشی دو روزه با حضور دانشگاه‌ها و شرکت‌های دو کشور برای توسعه روابط علمی و فناوری میان ایران و چین برگزار کند.