تاریخ : 1397,سه شنبه 23 مرداد11:19
کد خبر : 277764 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

فلاحت‌پیشه:

تا مادامی که شرایط همه‌جانبه در نظر گرفته نشود مذاکرات با آمریکا منتفی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: رهبری تاکید دارد در مذاکرات همه ابعاد باید در نظر گرفته شود اما در برجام طرفین به نتایج دلخواه خود رسیدند و توافق بی‌سابقه‌ای امضا شد بنابراین تا زمانی که شرایط همه جانبه در نظر گرفته نشود، توافق با آمریکا منتفی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه ملت، حشمت الله فلاحت‌پیشه ، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار صبح امروز(دوشنبه، 22 مردادماه) با اقشار مختلف مردم درباره پیشنهاد آمریکا به ایران برای مذاکره گفت: اظهارات رهبری و تاکید ایشان مبنی بر اینکه «جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد» پیام آشکار برای عملگرایان در آمریکا و ملت و دولت جمهوری اسلامی بود.

جمهوری اسلامی وارد کمین افراطیون سعودی و آمریکایی نمی شود
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در توضیح پیام رهبری برای آمریکایی‌ها، تصریح کرد: این پیام بر اینکه جمهوری اسلامی ایران وارد کمین انحرافی نمی‌شود تاکید دارد، کمینی که افراطیون علیه ما شکل دادند، افراطیونی که در عربستان به دنبال فرار از دموکراسی هستند و در تل‌آویو به دنبال عبری‌سازی فلسطین تحت کشور امنیتی هستند و آمریکایی‌ها که سیاست تهدید برای امتیازات هژمونیک در دنیا را پیش گرفتند.

وی افزود: این پیام نشان داد که ایرانیان وارد این کمین نمی‌شوند، البته از موضع قدرت این کار را اینگونه صورت می‌دهند که توان اقدام متقابل بازدارنده دارند، آنها به خوبی می‌دانند جنگ با ایران مدیریت ناشده است، از سوی دیگر تاکید کردند که جمهوری اسلامی وارد بحران نخواهد شد.

در برجام طرفین به نتایج دلخواه خود رسیدند و توافقی بی سابقه امضا شد
فلاحت‌پیشه یادآور شد: این اظهارات همچنین این پیام را دارد که در آمریکا برخی عمل گرایان که مواضعشان به اروپا نزدیک است در امضای برجام اثرگذار بودند، حال آنکه در مذاکرات همه باید به نتیجه برسند، در برجام طرفین به نتایج دلخواه خود رسیدند لذا توافق بی‌سابقه‌ای امضا شد. بنابراین تا زمانی که شرایط این چنینی شکل نگیرد، توافقی بین ایران و آمریکا منتفی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: فرمایشات رهبری پیامی هم برای مسئولان داخلی جمهوری اسلامی داشت؛ به خصوص خطاب به کسانی که سعی می‌کنند نواسانات ناشی از تهدید جنگ را به کشور تحمیل کنند تا قوه اقتصادی دچار بحران شود. رهبری تاکید دارند تا سیاست مناسب در موضوعات داخلی اقتصادی اتخاذ شود.

آمریکایی‌ها هم می‌خواهند از موضع ضعف وارد مذاکره با ایران شوند
وی ادامه داد: به این دلیل فضای مذاکره را در داخل کشور آماده نمی‌بینیم، کما اینکه آمریکایی‌ها هم می‌خواهند از موضع ضعف وارد مذاکره با ایران شوند و ما این را نمی‌پذیریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با به روز رسانی ترجمه نرمش قهرمانانه می‌توانیم همچون یک ورزشکار روی پای خود بایستیم و توان مقابله با رقیب خود را داشته باشیم تا نهایتا نتیجه برد-برد حاصل شود.