تاریخ : 1397,شنبه 27 مرداد17:44
کد خبر : 278343 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

عضو فراکسیون امید مجلس: اعتراض دانشجو به ضدیت با نظام تعبیر نشود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اقدامات جدی تری برای آزادی دانشجویان زندانی انجام شود، اظهار داشت: اعتراضات دانشجویی را نباید به ضدیت با نظام تعبیر کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، پروانه سلحشوری روزشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره آخرین وضعیت رسیدگی به دانشجویان بازداشتی اتفاقات دی ماه سال گذشته، اظهار داشت: نمایندگان مجلس برای آزادی دانشجویان بازداشتی پیگیری های لازم را داشته اند و حتی اسامی تعدادی از آنها نیز به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارایه شده است.

وی افزود: درست است برخی از این دانشجویان در تجمعات سال گذشته حضور نداشته و در تجمعی دیگر دستگیر شدند که ارتباطی به اجتماعات دانشجویی نداشت اما این افراد واقعا دانشجو بوده و از خانواده های محرومی به دانشگاه آمده اند که به فرزندان خود احتیاج فراوانی دارند.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: دانشجویان دستگیرشده در دانشگاه های معتبر تحصیل کرده و جزو نخبگان هستند، باید اقدامات جدی تری درباره آزادی این افراد باید انجام شود.

وی ادامه داد: وقتی دانشجو معترض است نباید به این معنا شود که وی ضد نظام است و باید درباره این موضوع تفکیک قائل شد. باید دانشجو اعتراض خود را ابراز کند و با وی نیز نباید برخورد شود. اعتراض گاهی اوقات خوب بوده و نیاز است تا مسئولان بفهمند که در این کشور چه اتفاقاتی درحال وقوع است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با ابراز تاسف از حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه ها در بازداشتگاه های کشور اظهار داشت: چرا باید این قشر فرهیخته در زندان باشند و از طرف دیگر اختلاس گران و مفسدان اقتصادی شبانه بتوانند از کشور فرار کنند؟